Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

angående reserverte gutter...

Gjest Guest_jente_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_jente_*

Fins det gutter som overhodet ikke tør å ta konktakt med jenter når de er edru?

Jeg har møtt en utrolig nydelig gutt, og når vi er ute på fest, så prater vi og har en veldig god tone mellom oss, men så fort vi møtes i hverdagen, så er han så sjenert liksom. Han kikker ned, og vet liksom ikke helt hvor han skal gjøre av seg. Første gang jeg sa hei til han, så bare lyste ansiktet hans opp på en måte, men nå som jeg har blitt enda bedre kjent med han, så blir han litt rar på en måte. Jeg blir helt ør når jeg ser han... Men jeg klarer ikke å tolke om det kan være litt gjensidig, siden han er så reservert.

Fins det gutter som ikke er interessert i jenter? Som ikke øsnker kontakt med de? Er det verre for en gutt å ta konktakt med ei jente som får litt mye oppmerksomhet fra andre gutter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes gutter som er redd jenter. Det kan være mange grunner til dette, men en gjenganger er at gutten liker jenta og er redd for å drite seg ut foran henne. En annen grunn kan være at gutten ser at jenta "tilhører en høyere divisjon" enn seg selv, og dermed velger å ligge unna siden han uansett ikke har en sjanse i havet (tror han).

Livet og kjærligheten er ikke alltid like lett for gutter.

Lenke til kommentar

Så lenge jeg ikke er oppriktig interessert i ei jente så er jeg verken sjenert eller reservert, men så snart jeg begynner å fatte oppriktig interesse så er det lett å bli litt tilbaketrukken takket være frykt for å drite seg ut eller usikkerhet over hva jeg skal gjøre. Veldig god mulighet for at det gjelder denne kisen din, også... Mest sannsynlig er han minst like interessert tilbake og er usikker på hele situasjonen, hvordan du vil takle det er opp til deg.

Personlig så blir jeg veldig lett usikker på om jenta føler det samme tilbake, og ender opp med å vente på "tegn" på at hun gjør dette. For min del funker det veldig bra når jenta er litt pågående, da slipper jeg slik usikkerhet. Når jeg først har kommet over den første kneika så går jeg tilbake til å være trygg på meg selv og henne.

Lenke til kommentar

Nå kjenner vi jo ikke denne gutten, så det er litt vanskelig om det er

1. Han er sånn til alle jenter. Greier ikke snakke med den for at han ser på alle jenter som high-value en eller annen magisk ting.

2. Han er forelska i deg og dermed redd for å drite seg ut.

Led av nummer to selv lenge. Du må bli kjent med han for at han skal komme over det, for meg ble det faktisk enklere å prate med jenter jeg tidligere hadde møtt i fylla.

Fortsett å ta kontakt, det tar mest sannsynlig ikke noe særlig lang tid før han kommer over det. Hvis han finner ut at du er en grei person som gir faen i om ikke alt med han er perfekt.

Og det at han er reservert betyr med 95% sikkerhet ikke at han ikke ønske noen sosial kontakt med deg.

Edit: Hvor gamle er dere forresten`?

Endret av Gordion
Lenke til kommentar

Jeg er sånn noen ganger i fylla, kan flørte med jenter og få en god tone selv med noen jeg ikke liker og helst ikke vil se igjen. Hvis det er ei jente jeg vil vise at jeg ikke vil være noe mer en venner med pleier jeg bare å overse/vise lite interesse, svare kort og ikke starte samtaler osv.

Men måten du beskriver det på høres det mer ut som han er sjenert, det vil nok bli bedre når dere blir mer kjent, spør om han vil bli med deg på noe da, uten alkohol.. hvis han sier ja da er han ihvertfall ikke uintressert. Trenger ikke være kino eller en middag liksom, bare noe du like gjerne kunne tatt med en venn på, gjerne sammen med andre.. Da vil han etter hva jeg tror svare ja hvis han er intressert selv om han kanskje er litt nervøs.

Lenke til kommentar

Vel, det blir vel ikke helt likt din situasjon, men jeg kan nå fortelle hvordan kjæresten min var før vi ble sammen da:

Vi møttes for første gang rundt februar/mars gjennom en felles venn. Jeg ble kjempebetatt av ham med en gang og etterhvert forelska. Jeg prøvde å sende ham melding, når vi egentlig ikke hadde hatt så mye kontakt, sa alltid hei på msn, prøvde å sitte ved siden av ham når vi var hos den felles vennen. Men jeg følte jeg ikke fikk noe spesielt med respons, og ble etterhvert ganske skuffa. Så jeg ga opp, egentlig, og etterhvert ble følelsene mine svakere for ham. Men så spurte han en dag i sommerferien om jeg ville komme til ham på besøk, og det var første gang vi faktisk var ilag helt alene. Og da sa han bare rett ut at han hadde følelser for meg. Og da hadde det faktisk ikke skjedd noe som helst mellom oss tidligere.

Og nå som han har fortalt hvordan han opplevde dette halvåret, så har jeg fått vite at han har vært forelska i meg nesten helt fra begynnelsen han også. Men han greide bare ikke å vise det på noe slags måte, og til slutt måtte han bare ta mot til seg og si det rett ut. Det var eneste måten han greide å gjøre det på.

Og tro meg, jeg hadde INGEN anelse før han fortalte det. Så min erfaring er ihvertfall at ja, noen gutter er slik at de virker reserverte og uinteresserte, men sannheten bak kan være ganske så annerledes;)

Lenke til kommentar
Fins det gutter som overhodet ikke tør å ta konktakt med jenter når de er edru?

Jeg har møtt en utrolig nydelig gutt, og når vi er ute på fest, så prater vi og har en veldig god tone mellom oss, men så fort vi møtes i hverdagen, så er han så sjenert liksom. Han kikker ned, og vet liksom ikke helt hvor han skal gjøre av seg. Første gang jeg sa hei til han, så bare lyste ansiktet hans opp på en måte, men nå som jeg har blitt enda bedre kjent med han, så blir han litt rar på en måte. Jeg blir helt ør når jeg ser han... Men jeg klarer ikke å tolke om det kan være litt gjensidig, siden han er så reservert.

Fins det gutter som ikke er interessert i jenter? Som ikke øsnker kontakt med de? Er det verre for en gutt å ta konktakt med ei jente som får litt mye oppmerksomhet fra andre gutter?

wow, dette høres akkurat ut som meg :S.

Jeg kan hvertfall snakke for meg selv og si at det av en eller annen grunn er ufattelig vanskelig å snakke med jenter som jeg har et godt øye til, sålenge alkohol ikke er i bildet. Jeg er faktisk i akkurat den situasjonen du forklarer her og jeg har ufattelige problemer med å gå fram på en "naturlig måte". Hvorfor det er slik kan jeg rett og slett ikke svare på :/

edit: tror MetroN har et veldig godt poeng her

Endret av zeox
Lenke til kommentar
Det finnes gutter som er redd jenter. Det kan være mange grunner til dette, men en gjenganger er at gutten liker jenta og er redd for å drite seg ut foran henne. En annen grunn kan være at gutten ser at jenta "tilhører en høyere divisjon" enn seg selv, og dermed velger å ligge unna siden han uansett ikke har en sjanse i havet (tror han).

Livet og kjærligheten er ikke alltid like lett for gutter.

Det er nå hvertfall meg i et nøtteskall

Jeg er akkuratt slik. Har ikke nubbesjangs å prøve meg på noen jenter i edru tilstand. Jeg tenker å analyserer alt til døde at til slutt bare gir jeg opp.

/signed

Lenke til kommentar

Bare innse først som sist at du har praktisk talt ingenting å tape. Jeg gir en lang faen i om noen ler av det jeg har gjort eller sagt etterpå. Den som intet våger intet vinner.

Med det sagt er det greit å ha litt selvinnsikt også. Du drar ikke bort til Jennifer Aniston og spør om hun liker t-skjorta di om du ser ut som Kjell-Magne Bondevik

Lenke til kommentar
Jeg er akkuratt slik. Har ikke nubbesjangs å prøve meg på noen jenter i edru tilstand. Jeg tenker å analyserer alt til døde at til slutt bare gir jeg opp.

Da er vi i det minste 2. Er egentlig interessert i en jente nå, men har noe i meg som holde meg igjen uansett hva. Livredd for å drite meg ut, eller vise hva jeg føler. Klarer ikke tolke en jente heller, så jeg vet igrunnen ikke hva hun føler. Men klarer da snakke normalt sammen, men det blir med det. Jeg føler også at hun er i ligaen hakke over meg så. Mange som sier at en bare skal "hoppe i det" men er ikke så lett som det høres ut :p

Endret av Satyric
Lenke til kommentar
Gjest Guest_jente_*

Takk til alle som har svart :) Når det gleder alder, så er jeg 21 år og han 23 år. Jeg har pratet litt mere med han nå. Det var han som tok initiativ, men han virker fortsatt litt sjenert og litt stiv, men han har absolutt ingen grunn for å være det, for jeg liker han så godt akkurat som han er! Jeg skjønner liksom ingen ting, for han er veldig ålreit og snill, også er han veldig søt å se på...men det virker ikke som at han har så mye erfaring kanskje. Veldig rart.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_jente_*

Hehe, jeg syns det bare er søtt hvis han ikke har så mye erfaring. Men det er veldig rart hvis han ikke har noe erfaring, han er så skjønn.

Til Satyric:

Jeg tror jeg kanskje ville prøvd og hinta litt før jeg hadde spurt. Men hvis man bare er helt blank om hva den andre føler så er det bedre å si det. Det syns jeg da:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...