co2 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Kjøpte idag en USB kabel til Nokia mobilen, og har revet opp pakningen den kom i. Selvfølgelig passet den ikke til mobilen og jeg trenger å bytte den til korrekt standard. Er det mulig etter å ha revet den opp? Lenke til kommentar
Sparkey Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Du har rett til å returnere varen selv om du har brutt emalasjen. Varen må kun være i samme stand og mengde som når du fikk den, embalasje kan ikke anses å være en del av selve varen. Les her om kontrollen forbrukerombudet hadde mot nettsider (2001): Forbrukerombudet - Kontroll Dette var noe av det de slo ned på: 20 nettsteder ga feil informasjon/innskrenket kjøperens rettigheter både ved å operere med beløpsgrense, kortere angrefrist enn 14 dager og nektelse av å benytte angreretten ved brutt emballasje. Endret 23. september 2008 av Sparkey Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 EH? Angreretten gjelder ikke ved kjøp over disk, jeg tipper han har kjøpt den over disk siden han kjøpte i dag, og har testa i dag. Nå har jeg sett flere innlegg fra deg i dag hvor du påstår ulike ting og tar grovt feil, pass på nå, ikke gi villedende råd! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Så jeg har ikke mulighet til å bytte med andre ord? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Så jeg har ikke mulighet til å bytte med andre ord? Har du kjøpt den over disk, så har du ikke retten på din side. Men du kan selvsagt høre med butikken om de er villige til å bytte. Gjør de det, så har de god service ihvertfall. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Helvete. Ja da er det bare å håpe. Utrolig surt om 400,- går ut vinduet. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Dersom du spurte en selger og han har gitt deg feil kabel kan du absolutt kreve å få byttet til riktig kabel. Om du selv tok feil kabel i hylla stiller du nok svakere.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det stemmer, det hele her står og bærer på om du spurte og selger fant kabel til deg, eller om du bare plukket og gikk til kassen. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Stemmer. Men har selger gitt deg feil vare så er det ikke angrerett, men reklamasjon da varen har en mangel. I dette tilfellet en vesentlig mangel. Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Du har rett til å returnere varen selv om du har brutt emalasjen. Varen må kun være i samme stand og mengde som når du fikk den, embalasje kan ikke anses å være en del av selve varen. Les her om kontrollen forbrukerombudet hadde mot nettsider (2001): Forbrukerombudet - Kontroll Dette var noe av det de slo ned på: 20 nettsteder ga feil informasjon/innskrenket kjøperens rettigheter både ved å operere med beløpsgrense, kortere angrefrist enn 14 dager og nektelse av å benytte angreretten ved brutt emballasje. Nå er du på tur igjen.. Slutt å villede folk! Det du sier kan stemme om det er kjøpt via nett, noe trådstarter sier noe om i første post. Stemmer.Men har selger gitt deg feil vare så er det ikke angrerett, men reklamasjon da varen har en mangel. I dette tilfellet en vesentlig mangel. Mja, å kalle det reklamasjon vet jeg ikke om jeg vil gjøre (siden det er så og si umulig å bevise dette), men de fleste selgere/butikker er ydmyke nok til å bytte denne. Det er feil vare, og de aller fleste er interesserte i at du skal ha riktig kabel. I min egen jobb er dette godt dekt av egen returgaranti, men har selv byttet varer til kunder utenfor denne garantien på goodwill, og regner med de fleste praktiserer dette. Endret 27. september 2008 av efjeldse Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Helvete. Ja da er det bare å håpe. Utrolig surt om 400,- går ut vinduet. Dyrt. Prøv og gå til butikke og si hva som er galt. De kan jo være greie. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Gikk til butikken og sa bare at standarden ikke stemte og at jeg ville bytte. Det gikk og de skulle ringe så fort de fikk den i butikken. Så var det en ting som irriterte meg. Disse kablene var allerede bestilt og på vei, men jeg måtte allikevel betale for frakt. Faens ran. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Fyfaen! Det er ran ja! Litt vanskelig og si at du ikke skal ha kabelen og så komme tilbake og si at du alikevell skal ha den.. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Så var det en ting som irriterte meg. Disse kablene var allerede bestilt og på vei, men jeg måtte allikevel betale for frakt. Faens ran. Alternativet ville vært at du ikke fikk bytte i det hele tatt. Kan ikke helt se at det er et "faens ran" at butikken vil ha dekket hvertfall noen av kostnadene den brilliante servicen påførte dem. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Hadde jeg kommet noen dager senere hadde jeg ikke trengt å betale frakten. Med mindre de er synske hadde det ingenting med brilliant service å gjøre for min del. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Dette er en god grunn til at det er greit å ta vare på kvitteringer for alt inntil man ikke lenger trenger dem.. Ryddet litt her i går, og fant en kvittering på en 3800mb quantum fireball harddisk. Var noe sånt som 2200 kroner =) Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hadde jeg kommet noen dager senere hadde jeg ikke trengt å betale frakten. Med mindre de er synske hadde det ingenting med brilliant service å gjøre for min del. De lot deg bytte en kabel som kostet 400 kroner, noe du hverken har rett til eller noe det hadde vært dårlig service fra dem å si nei til. Jeg vil si det er brilliant service. At du da kommer og syter om at du må betale frakten på den andre kabelen vil jeg bare kalle smålig fra din side. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Vi snakker om en 10cm usb kabel til 400,- (og så 500,-)! Vil påstå det ikke er så forbaska urimelig å vær mistroende til noe slikt. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Det er da bare 400 eller 500kroner. Og en slik kabel er vel lett å selge videre uansett. Jeg f.eks kunne tenkt meg en slik usb kabel, men bør ha meg ny tlf først. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Bra du får bytta kabel! Litt rart at du må betale frakt da men.. Hvordan forløp den opprinnelige handelen? Valgte du feil kabel selv, eller fortalte du en selger at du skulle ha en USB-kabel til en sånn-og-slik mobil og fikk feil kabel i hånda? Om du fikk kabel av selgeren er det urimelig om du skal betale noe ekstra. Om du selv valgte feil kabel får du heller være glad for at den nye kabelen bare koster deg én hundrings og ikke fire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå