Gå til innhold

Bytte kabel med ødelagt pakning


co2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har rett til å returnere varen selv om du har brutt emalasjen. Varen må kun være i samme stand og mengde som når du fikk den, embalasje kan ikke anses å være en del av selve varen.

 

 

Les her om kontrollen forbrukerombudet hadde mot nettsider (2001):

Forbrukerombudet - Kontroll

Dette var noe av det de slo ned på:

20 nettsteder ga feil informasjon/innskrenket kjøperens rettigheter både ved å operere med beløpsgrense, kortere angrefrist enn 14 dager og nektelse av å benytte angreretten ved brutt emballasje.
Endret av Sparkey
Lenke til kommentar
Du har rett til å returnere varen selv om du har brutt emalasjen. Varen må kun være i samme stand og mengde som når du fikk den, embalasje kan ikke anses å være en del av selve varen.

 

 

Les her om kontrollen forbrukerombudet hadde mot nettsider (2001):

Forbrukerombudet - Kontroll

Dette var noe av det de slo ned på:

20 nettsteder ga feil informasjon/innskrenket kjøperens rettigheter både ved å operere med beløpsgrense, kortere angrefrist enn 14 dager og nektelse av å benytte angreretten ved brutt emballasje.

 

Nå er du på tur igjen.. Slutt å villede folk! Det du sier kan stemme om det er kjøpt via nett, noe trådstarter sier noe om i første post.

 

 

Stemmer.

Men har selger gitt deg feil vare så er det ikke angrerett, men reklamasjon da varen har en mangel. I dette tilfellet en vesentlig mangel.

Mja, å kalle det reklamasjon vet jeg ikke om jeg vil gjøre (siden det er så og si umulig å bevise dette), men de fleste selgere/butikker er ydmyke nok til å bytte denne. Det er feil vare, og de aller fleste er interesserte i at du skal ha riktig kabel.

I min egen jobb er dette godt dekt av egen returgaranti, men har selv byttet varer til kunder utenfor denne garantien på goodwill, og regner med de fleste praktiserer dette.

Endret av efjeldse
Lenke til kommentar

Gikk til butikken og sa bare at standarden ikke stemte og at jeg ville bytte. Det gikk og de skulle ringe så fort de fikk den i butikken.

 

Så var det en ting som irriterte meg. Disse kablene var allerede bestilt og på vei, men jeg måtte allikevel betale for frakt. Faens ran.

Lenke til kommentar
Så var det en ting som irriterte meg. Disse kablene var allerede bestilt og på vei, men jeg måtte allikevel betale for frakt. Faens ran.

Alternativet ville vært at du ikke fikk bytte i det hele tatt. Kan ikke helt se at det er et "faens ran" at butikken vil ha dekket hvertfall noen av kostnadene den brilliante servicen påførte dem.

Lenke til kommentar
Hadde jeg kommet noen dager senere hadde jeg ikke trengt å betale frakten. Med mindre de er synske hadde det ingenting med brilliant service å gjøre for min del.

De lot deg bytte en kabel som kostet 400 kroner, noe du hverken har rett til eller noe det hadde vært dårlig service fra dem å si nei til. Jeg vil si det er brilliant service. At du da kommer og syter om at du må betale frakten på den andre kabelen vil jeg bare kalle smålig fra din side.

Lenke til kommentar

Bra du får bytta kabel! Litt rart at du må betale frakt da men..

Hvordan forløp den opprinnelige handelen? Valgte du feil kabel selv, eller fortalte du en selger at du skulle ha en USB-kabel til en sånn-og-slik mobil og fikk feil kabel i hånda?

Om du fikk kabel av selgeren er det urimelig om du skal betale noe ekstra. Om du selv valgte feil kabel får du heller være glad for at den nye kabelen bare koster deg én hundrings og ikke fire ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...