Jacsterd Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Først Av Alt! Crysis/Crysis Warhead Er 2 Gode Spill Med Utrolig Grafikk, Men! Crytek Forventer For Mye Av Hva som Kommer I 2012 Jeg Så Til Og Med På En Nettside At De Vil Kanskje Lage Et Crysis Spill Til PS4 (Hvis det kommer da) Men Jeg Tror Ikke Sony Er Så Glade I Å Lage En Ny Konsol! PS3 Kostet Mye Å Lage De Eneste Jeg Vet Om Som Vil Lage En Ny Konsol Til 2012 Er Microsoft! (Men si Aldri Sony Kan Lage En Ny Konsol Hvis De Blir Desperate Nokk) Så Klart I 2012 Vil Det Komme Bedre Grafikk Det Gjør Det Alltid, Men For Å Kjøre Slike Spill Med Bedre Grafikk En Crysis Nå Så Må En Pc Koste Mer Enn Noen Vil Få Rå Til! Ok De Som Er Millionærer Eller Har Spart Mye Kan. Men Det Vil Koste Sinsykt Mye. Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Klart, en simulering av ray-tracing vil kanskje finne sted, men ekte ray-tracing tror jeg vi må se langt etter.Selvsagt vil det implementeres i mer optimalisert form, kanskje er photon mapping en vei å gå. Ja, photon mapping ser meget bra ut, bruker det selv når jeg lager renders med Vray. Men det er vel temmelig hardt å kjøre i realtime det også vel? Spesielt siden resultatet er avhengig av antall photoner som blir "skutt" ut, noe som igjen kan gå på ytelse. Spørs om balansen blir god nok. Vet du om det finnes noen realtime demoer på dette? Nærmeste jeg fant, 2 minutter på Youtube... http://www.youtube.com/watch?v=ACbdCrGbISo...feature=related Lenke til kommentar
plusminus Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ja, photon mapping ser meget bra ut, bruker det selv når jeg lager renders med Vray. Men det er vel temmelig hardt å kjøre i realtime det også vel? Japp, du har rett der; The more photons you shoot the more accurate the scene is, so you tend to want a large number of photons. The more photons the more processing power is used. Lenke til kommentar
stavros Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Enig med at source motoren er gode saker. Jacsterd.. man trenger som oftest bare stor bokstav etter punktum Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg synes det per i dag er en ubalanse mellom grafikk og fysikk, som bør befinne seg på noenlunde "samme nivå" for troverdighetens skyld. Fysikken i Crysis er bra, men ligger mye lenger unna virkeligheten enn grafikken. Nå er vi på et stadie hvor det ikke er noe skrikende behov for penere grafikk, og man burde kanskje vende nesen mot tingene grafikken ligger utenpå. Det skal dog sies at det å etterligne fysikk er mye mer omfattende enn å få det til å ligne visuelt. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg ville ha holo-dekket fra Star-Trek hjemme i stua i løpet av nesteår Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Slike "spådommer" er så jævla uinteresant å lese. Selvfølgelig vil det bli bedre! Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Når var forrige grafikkrevolusjon? Lenke til kommentar
saivert Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Lyssetting er veldig viktig for å oppnå realisme, men jeg skjønner hva Yerli mener med stilistisme. Mange spill kan se bra ut uten at de forsøker å etterape den virkelig verden så mye. Så Source motoren ble nevnt og da må jeg påpeke at VALVe er flink til å velge en riktig stil. Grafikken i Half-Life er langt fra virkligheten, men du klarer å akkseptere det fordi de gjør det så flott til tross. Det har sitt eget preg over seg. Når du ser på malerier så ser du ikke på de som et fotografi selv om de forsøker å skissere et motiv fra virkeligheten. Spillgrafikk er en kunstform og en uttrykksform. Teknikken er bare verktøyet som gjør det mulig, men det handler ikke om verktøyene i seg selv. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg syntes det er rar prioritering blant spillutviklere.De lager nye grafikk motorer hele tiden, og de er ikke bedre enn de forje. Du har valve sin SOURCE motor, som ruler på grafikk fronten den dag idag. Den krever lite og ser super ut. Hvorfor ikke bare forbedre denne. Jeg er ikke så enig. Fra det jeg har sett fra hva andre utviklere som har lisensert motoren har fått ut av den ser ut som det er kun Valve selv som får noe bra ut av source motoren, bl.a mtp ytelse. Og når det gjelder det grafiske mener jeg det er hovedsaklig takket være det artistiske og bruk av high-res texturer source spillene til Valve ser såpass bra ut. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hva slags Pc må du ha da? Da må du ha pc som er på markedet da. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Først Av Alt! Crysis/Crysis Warhead Er 2 Gode Spill Med Utrolig Grafikk, Men! Crytek Forventer For Mye Av Hva som Kommer I 2012 Jeg Så Til Og Med På En Nettside At De Vil Kanskje Lage Et Crysis Spill Til PS4 (Hvis det kommer da) Men Jeg Tror Ikke Sony Er Så Glade I Å Lage En Ny Konsol! PS3 Kostet Mye Å Lage De Eneste Jeg Vet Om Som Vil Lage En Ny Konsol Til 2012 Er Microsoft! (Men si Aldri Sony Kan Lage En Ny Konsol Hvis De Blir Desperate Nokk) Så Klart I 2012 Vil Det Komme Bedre Grafikk Det Gjør Det Alltid, Men For Å Kjøre Slike Spill Med Bedre Grafikk En Crysis Nå Så Må En Pc Koste Mer Enn Noen Vil Få Rå Til! Ok De Som Er Millionærer Eller Har Spart Mye Kan. Men Det Vil Koste Sinsykt Mye. Seff kommer sony med ps4 og seff klarer pc i 2012 å kjøre grafikken crytek prater om fordi da er hardwaren også mye raskere enn idag. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Når var forrige grafikkrevolusjon? Da crysis kom. Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Crytek når det er 1 måned til lansering i 2012: ok på tide å fikse historien da*gjesp*, vi får ta noe overnaturlig as always, er jo tross alt grafikken som er viktigst Wut Endret 23. september 2008 av Belfez Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg håper bare at produsentene kan satse mer på andre omeråder en grafikk enn de gjør i dag jeg. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Aliens og monstre er oppbrukt. Neste Crytek-spill foregår garantert i Yellowstone nasjonalpark, og du skal skyte på sasquatcher. Lenke til kommentar
Fahav Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Først Av Alt! Crysis/Crysis Warhead Er 2 Gode Spill Med Utrolig Grafikk, Men! Crytek Forventer For Mye Av Hva som Kommer I 2012 Jeg Så Til Og Med På En Nettside At De Vil Kanskje Lage Et Crysis Spill Til PS4 (Hvis det kommer da) Men Jeg Tror Ikke Sony Er Så Glade I Å Lage En Ny Konsol! PS3 Kostet Mye Å Lage De Eneste Jeg Vet Om Som Vil Lage En Ny Konsol Til 2012 Er Microsoft! (Men si Aldri Sony Kan Lage En Ny Konsol Hvis De Blir Desperate Nokk) Så Klart I 2012 Vil Det Komme Bedre Grafikk Det Gjør Det Alltid, Men For Å Kjøre Slike Spill Med Bedre Grafikk En Crysis Nå Så Må En Pc Koste Mer Enn Noen Vil Få Rå Til! Ok De Som Er Millionærer Eller Har Spart Mye Kan. Men Det Vil Koste Sinsykt Mye. [rant]deT eR litT vanskeliG Å lesE nåR dU brukeR sÅ mangE storE bokstaveR pÅ feiL plasS.[/rant] Orker ikke spekulere i hvem som lager konsoller når, jeg er av de som sverger til PC men det er en annen sak. Men, når det gjelder den andre kommentaren din så vil selvfølgelig fremtidens forbedrete grafikk kreve mer enn dagens. Men at en PC som kan kjøre den grafikken kommer til å koste så mye at bare millionærer kan kjøpe de er ikke logisk etter 4 flasker rødsprit engang. En PC med ytelse i toppsjiktet i dag koster hva, 20 - 30 000? For 10-15 år siden kostet jo en helt vanlig PC i mellomklassen det samme, og da tjente gjerne folk mindre og med inflasjon osv så blir det til at det var mye dyrere enn en topp pc i dag. Ergo, er det sannsynlig (men jeg er ikke en spåkone) at en PC med ytelse i toppklassen vil fremstå som BILLIGERE om noen år. For ikke å snakke om at hardware vil ha utviklet seg. Husker når 486en kom hvor "sinnsykt kraftig" vi syntes den var til sammenligning med 386en... Nå husker jeg ikke specc, men det gjør vel noen av dere andre old timere som kanskje var litt eldre enn 9-10 år på den tiden men det var vel dårligere specc enn et on-board skjermkort har på ett middelmålig hovedkort i dag. Lenke til kommentar
plusminus Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg håper bare at produsentene kan satse mer på andre omeråder en grafikk enn de gjør i dag jeg. Jeg tror ikke det kommer til å skje. Det har jo alltid vært sånn at det skal se awesome ut, og så er det litt så som så hvordan historien blir. Men hey, lov å håpe Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg håper bare at produsentene kan satse mer på andre omeråder en grafikk enn de gjør i dag jeg. Jeg tror ikke det kommer til å skje. Det har jo alltid vært sånn at det skal se awesome ut, og så er det litt så som så hvordan historien blir. Men hey, lov å håpe Du glemmer New World Computering da, de satt og fikla med sprites da de fikk sparken på Heroes 5 Synd egentlig, de lagde gode spill som ikke trengte grafikk. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Grafikk meg her og grafikk meg der! Når skal spillindustrien innse at grafikk ikke er viktig for å lage et godt spill? Den beste shooteren heter forresten Goldeneye 007, og kom ut på Nintendo 64 i sin tid. Det er akkurat like bra den dag i dag som det var da det kom ut. Haha, jeg spilte faktisk Goldeneye i helga og det var et gjensyn jeg egentlig skulle ønske jeg var foruten. Spillet var genialt når det kom, men traust, treigt og kjedelig nå. Skulle latt gode minner forblitt gode minner. Ellers enig i at grafikk ikke er alt, men det er jo ikke diskusjonen her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg