jeg_lyver_mye Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Hei! Følgende kode: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor jesus Produserer følgende feilmelding: Microsoft VBScript compilation error '800a0409' Unterminated string constant /Default.asp, line 20 htmlForm = "<html> ------------------^ Noen som vet hvoradn jeg kan få det i fungerende stand...? Takk! Endret 25. september 2008 av nevoscript Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Har kun ett tips til deg: Ta vekk alt samma og bygg opp sten for sten i den variabelen. Før eller siden vil du finne feilen - selv! Endret 24. september 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Tips.. En plass mangler det en " Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Kan jeg stappe HTML inni over flere linjer som jeg kan i PHP? Endret 24. september 2008 av cyclo Lenke til kommentar
backup Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ser ut til at alt i html-tag'en skal ligge i variabelen htmlForm slik: htmlForm ="<html>...........</html>". Det som gir feilmeldinga er nok at det som er inni html-tag'en ikke er konkatenert korrekt for at det skal oppfattes som en stringvariabel i asp. Tipper for eksempel at det er tatt linjeskift som ikke er gyldig konkatenering. Konkatenering av linjer i scriptet gjøres vel med & eller med _. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Så jeg kan rett og slett ikke gjøre som i php? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Så jeg kan rett og slett ikke gjøre som i php? Jeg sa ikke det. Jeg sier du har et konkatineringsproblem. Feilmeldingen sier at du har en " for mye og det betyr at du antageligvis mangler en " eller at du på en eller annen måte ikke får terminert strengen, altså at kompilatoren ikke finner den siste " tegnet. Eks: Navn = "Ole" + "er + "kul" her vil kompilatoren klage over en " for lite. Derfor er løsningen på ditt problem med stor sannsynlighet noe av det samme Lenke til kommentar
backup Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ovenfor har jeg tipset hva du bør begynne med hvis du vil fikse asp-fila di. Som sagt, problemet er at du stapper html-kode over flere linjer som en stringkonstant, men desverre er stappingen feil, i asp må du konkatenere linjene med & eller _, så derfor bør du lære hvordan du gjøre dette, og her er google din beste venn... comprende amigo? Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 no comprendo. Ja.. det går ikke som i PHP da... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Tråden har blitt ryddet. Mengder med poster har forsvunnet og flere poster har blitt redigert. Fra dette punktet av holder alle seg til topic, med mindre man har lyst på litt betenkningstid. (og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Endret 24. september 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå