Toxin Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Håper noen kan hjelpe meg, posten ble litt lang men 'bjørn med meg' Mistet telefonen min på nattbordskanten for en stund siden. Følgene var at LCD displayet fikk en rose i glasset og sluttet og fungere, samt at telefonen nå går fra fullt ladet til helt tom på ca 18-19 timer etter hendelsen i ren stand-by. Telefonen landet ikke hardt på batteriet så jeg mistenker at noe har skjedd 'inni' telefonen som forårsaker det høye forbruket. Kjøpte telefonen i Singapore for ca 4000,- og bor nå i Australia. Har hatt litt kontakt med et Nokia Care Centre here i Sydney for å prøve å få et prisestimat, da jeg ikke har tid til å reise ut til verkstedet. Saken er at selv etter flere mail der jeg etterspør en 'worst-case scenario' pris så får jeg ingen virkelige svar. De henger seg mest opp i at garantien ikke vil gjelde her nede (samt at delene ikke nødvendigvis er kompatible mellom forskjellige land). Dette er det siste svaret jeg fikk...virker som de kan fikse LCD (kan jeg sikkert selv også), men får ikke noe godt svar på problemet med strømmen uten å måtte sende den inn: "Ok - now that changes the scenario a bit - being an Overseas Model, we are very limited in what we can repair as Nokia's Limited Warranty is "only valid & enforceable in the country where you purchased the product provided that it is intended for sale in that country" - obviously it will not be covered by Warranty but the LCD we might be able to do as it it probably compatible to the Australian Model - NOW depending on what the technician assesses in regards to the cause for your "Power" problems - if we cannot fix it or it needs to be "replaced" we can't help you there - you would either have to send it to Singapore or as you stated "buy a new one" here in Australia. Hope this helps." Greien er at jeg ikke har lyst å bruke for mye penger på en reperasjon, men har heller ikke lyst til å forkaste telefonen om den kan repareres relativt billig. Jeg lurer derfor på om noen har hatt samme problem eller om noen som har peiling kan foreta en kvalifisert gjetning på hva dette kan koste, eller om det i det hele tatt vil la seg fikse. Takker for svar! Lenke til kommentar
Burud Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 LCD en er grei, den kan du la dem bytte, for den er lik over alt. eller kjøpe på nette. Strøm problemet er værre. Da dette stort sett tar lengere tid å feil søke, å man må kanskje bytte hk komponenter. Som gjør at de ikke har lov til å bytte dem i henhold til Nokia sitt regelverk. (iom at du kjøpte den der du gjorde, å ønsker å levere den inn der du er). Og at den er slag skadet. I verstefall må du kjøpe en ny tlf. Har du flaks er det bare å bytte lcd, å softe, så er den god igjenn. Det vil heller ikke hjelpe å sende den tilbake til Singapore, da den som kjent har blitt utsatt for en ytre påvirkning. Så vil de heller ikke reparere den. Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Takk for svar Kan de ikke bytte det/reparere selv om den er kjøpt i utlandet? Snakker ikke om å få det dekket av garanti elle noe, eller er det slik at de bare utfører arbeid som blir dekket av garanti og ikke fungeres som et vanlig betalingsverksted? 'Softe', vil det si å oppdatere firmware eller hva er det du mener? Er det noe jeg kan prøve selv. Telefonen fungerer jo, så jeg kan koble den til fjernsynet med TV-ut og navigere menyer osv. Har ikke så god peiling på hvordan telefonene fungerer bak det vanlige interfacet desverre, dog jeg frykter at det må byttes komponenter om det skal repareres, noe jeg antar er dyrt. Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 *bumb* ingen andre som har peiling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå