emero Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Var ute og ruslet på natterstid etter en brann i Bergen sentrum. Etter litt bearbeiding syntes jeg denne ble litt morsom. ...og ja, støyen er med full viten og vilje. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg har jo tidligere i tråden kjeftet litt på de som legger ut dokumentasjonsfoto (siden jeg ikke liker det noe særlig). Dette er ikke dokumentasjon! Dette var faktisk ganske herlig! Ganske kult med støyen også. Litt old school. Kult. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg liker i utgangspunktet ikke teknikken, men vil berømme deg for å ha forstått at det kreves full dybdeskarphet for å rettferdiggjøre bruken av den. Mimir: Din post er det første i denne tråden. Hva mente du egentlig? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 ....Etter litt bearbeiding syntes jeg denne ble litt morsom....og ja, støyen er med full viten og vilje. Hva slags bearbeiding er det da..og hvordan får du så flotte farger?RandiA Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Mimir: Din post er det første i denne tråden. Hva mente du egentlig? Med nøyaktig hva? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Greit bilde uten etterbehandling tipper jeg. Likte ikke redigeringen. Mulighet for å se original? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg har jo tidligere i tråden kjeftet litt på de som legger ut dokumentasjonsfoto (siden jeg ikke liker det noe særlig). Det var dette litt snodige utsagnet jeg lurte litt på. Du har jo skrevet at du har skrevet noe tidligere i tråden, men dette er jo trådens første kommentar. Mener du at du har kjefte på dokumentarfotografer i andre tråder? Jeg regner med at du mener de fotografene som bare tar bilder av tilfeldige ting, og som hverken forteller en historie eller viser frem noe estetisk. For da er jeg enig med deg. Jeg tror nok ikke du mener at du ikke liker bilder som viser virkeligheten, type reportasjefoto. For det kommer ofte bilder som ser ut til å ikke ha en eneste tanke bak dem, utenom å vise huset foreldrene bor i. For å ta et eksempel jeg husker fra for noen år siden. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg har jo tidligere i tråden kjeftet litt på de som legger ut dokumentasjonsfoto (siden jeg ikke liker det noe særlig). Det var dette litt snodige utsagnet jeg lurte litt på. Du har jo skrevet at du har skrevet noe tidligere i tråden, men dette er jo trådens første kommentar. Mener du at du har kjefte på dokumentarfotografer i andre tråder? Jeg regner med at du mener de fotografene som bare tar bilder av tilfeldige ting, og som hverken forteller en historie eller viser frem noe estetisk. For da er jeg enig med deg. Jeg tror nok ikke du mener at du ikke liker bilder som viser virkeligheten, type reportasjefoto. For det kommer ofte bilder som ser ut til å ikke ha en eneste tanke bak dem, utenom å vise huset foreldrene bor i. For å ta et eksempel jeg husker fra for noen år siden. Kanskje han mente tidligere i tråder? Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Mulig vi skal holde oss til DETTE bildet... Synes det var meget bra, likte godt støyen på'n også.. Flott dette her! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det må være det han mener. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Kult bilde, med passende stemning og farger.... Har du lagd HDR av et bilde? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Tror det er mer Dave Hill effekten som er ute på tur Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Tipper det, ja. Og teknisk riktig brukt, i og med at den maleriske formen krever full DOF. Det er endel som synder på det området. Og siden du har gjort det du har gjort kan jeg overse min aversjon mot DH på alle slags motiver. Ellers hadde jeg ikke skrevet noen kommentar. Lenke til kommentar
akle Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Liker støyen i bildet, og råheten til brannbilen. Jeg liker ikke glansen på bilen. (stritter litt i mot råheten) Fine farger. Ellers meget bra. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Syns du har fått frem et bra budskap her og fanget et bra motiv med begge etater på plass. Selve DH effekten har jeg forsøkt uten hell flere ganger. Motivene har ikke passet eller at skarpheten ikke har vært til stede i hele motivet. Dette syntes jeg var et tøft bilde /L Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11979178 Er nok dette han sikter til. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg mente selvfølgelig tidligere på forumet, ikke denne tråden. Men nok om det! Lenke til kommentar
emero Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 er DH teknikk ute og går igjen, ja. har nok forelsket meg i det utseendet det gir bra bilder. Om man bruker denne teknikken må man jo tenke på det når bildet blir tatt, for den forsterker støyen veldig. Om man vil ha et brutalt utseende, som det jeg har forsøkt å få frem her, er det fint å bruke høy iso. Om man derimot ikke vil ha støy, tenk først og fremst Lys, Lys og Lys. Det er det som gjør Dave Hill så flink. Jeg vet dette er en stil man enten liker godt eller ikke i det hele tatt, så at PM i det hele tatt gidder å poste tar jeg som et kompliment Takker for inspill, alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå