Gå til innhold

Nvidia på hugget igjen

Anbefalte innlegg

Med foreløpige spesifikasjoner GTX 350 høres litt fjerntliggende og utrolig ut, men GTX 280+ (September 2008) virker både veldig realistisk og bør være like rundt gjønet?.

Hvis dette blir likt overgangen fra 9800GTX til 9800GTX+, da kan den få høyre frekvenser og bedre ytelse, lavere effektbruk og bli en del kjøligere, og på toppen få billigere pris (ca. 2400 tro?). Da for min del, det eneste som Nvidia mangler er å gi SLI støtte på X38/X48 og P53/P54 kortene ved lansering av Big Bang II (vi får se om det skjer) for å ta del på high-end marked.

Med foreløpige ifo., virker det at 2 stk. GTX 280+ i SLI vil være ganske likt GTX 350.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Very high på 3.2 ghz single 4870 clocked funker fett det @ 1280x1024 high 1680x1050 funker hos en kammerat med 2.8 ghz amd x2 xp DX9 1x 4870 2gb 1066 mhz minne.

Jeg kjører Vhigh 16X AF 2x AA 1280x1024 4870CF OC. DX10. 4gb ram

Krever mindre enn crysis 1.

Mer konkuranse FTW.

512 BIt = OVERKILL, DYRT, UBRUUUUKELIG.

256 bit 140GB/sec er NOK for øyeblikket, 4870 har vist at 110 gb/sec holder, jeg drar 140 @ 1100 mhz mem(200 mhzx2x2 = 800 mhz oc. 4.4 ghz aktivt.

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Med foreløpige ifo., virker det at 2 stk. GTX 280+ i SLI vil være ganske likt GTX 350.

Den er jeg faktisk enig i.

Om Crysis ikke går smooth for de som sitter på GTX280 i SLi nå,

så tror jeg ikke at det vil gå smooth med ett GTX350 kort heller.

Om GTX350 blir 2stk GTX260 i "sandwich-version" så tror jeg ikke

at spillet kommer til å bli noe særlig mer spillbart med 4 slike GPU'er

i Quad SLI enn det er nå med GTX280 GPU'er i TriSLi.

Lenke til kommentar
Very high på 3.2 ghz single 4870 clocked funker fett det @ 1280x1024 high 1680x1050 funker hos en kammerat med 2.8 ghz amd x2 xp DX9 1x 4870 2gb 1066 mhz minne.

Jeg kjører Vhigh 16X AF 2x AA 1280x1024 4870CF OC. DX10. 4gb ram

Krever mindre enn crysis 1.

Mer konkuranse FTW.

512 BIt = OVERKILL, DYRT, UBRUUUUKELIG.

256 bit 140GB/sec er NOK for øyeblikket, 4870 har vist at 110 gb/sec holder, jeg drar 140 @ 1100 mhz mem(200 mhzx2x2 = 800 mhz oc. 4.4 ghz aktivt.

Må innrømme at eg kjøper den ikke litt engang ilovecf. Beklager ( det med crysis) og med tanke på dine vanlige utspill i forum poster så er ikke du vel en bra kilde. Ikke noe personlingt ment.

For mer info:

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...e_10.html#sect0

13 min fps med 4870x2 på 1280x1024.....uten AA og vanlig high mode borsett i fra shader som står på very high...

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar
13 min fps med 4870x2 på 1280x1024.....uten AA og vanlig high mode borsett i fra shader som står på very high...

Min FPS sier heller lite når man ikke vet hvor ofte eller når frameraten går såpass lavt. Catalyst 8.9 fikk vel også en grei ytelse økning i Crysis med Crossfire, ihvertfall var den min erfaring med mitt 4870x2 kort. Jeg spiller nå med alt på very high i 1600x1200 uten AA og 8xAF og for meg går det tålig greit.

Lenke til kommentar

Hmmm..

Prisen er vel det mest interessante her. La oss se:

4870x2 3400 pr dags dato. Hvis det er et gtx280 som er klokket, koster 280 i dag 3300. 4870x2 er ca 30% raskere enn 280.. Og hver gt200 chip koster nVidia ca 110$.. Da har du 220$ bare i gpu.. Så det kommer ikke til å bli akkurat billig, med mindre de tar et tap pr kort bare for å ha det raskeste kortet. Og akkurat som om x2 ikke bruker nok strøm..

Akkurat nå er hele serien til nVidia bare rot, 260c216 spiser av 280(og 800kr billigere), og begge er dyrere enn ATi sine.. Håper iallefall de ikke går konken.

4670 gruser jo og nVidia både på pris og ytelse(9500gt/9600gso(el 8800gs som det egentlig er, med nytt klistremerke)), og snart kommer rv710. 45xx? Husk at det er disse kortene som gir ATI/nVidia inntekter, mainstream er det som faktisk selges mest av.

Blir spennende, tror nVidia tar tapet bare for prestigen, iallefall er det vi forbrukere som tjener på det. Bare 260c216 går ned 500kr er det faktisk ikke verst for tiden.

Lenke til kommentar
Jeg får ti tusen mer treff enn deg, det har har muligens gått litt av hengslene :p

Ja, den løper løpsk eksponential for hver time nå.

Det store spørmål nå blir, "når" den vil dukke opp. Hvis jeg ikke tar helt feil, Nvidia har en fingrer i denne lekkasjen (uoffisiell lanseringen).

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Om Crysis ikke går smooth for de som sitter på GTX280 i SLi nå,

så tror jeg ikke at det vil gå smooth med ett GTX350 kort heller.

Sant det der. men hvorfor skal egentlig alle spill måles i crysis? som i utgangspunktet er et middelmådig spill med allt for dårlig grafikkmotor som igjenn gjør det nesten umulig og drive med flyt. det burde egentlig ringe ei bjelle når ikke et kort som 4870 X2 som er et latterlig sykt kort klarer og drive det og heller ikke gtx 280 i SLI. da burde det ringe i bjelle :)

Lenke til kommentar
Crysis kom i 2007. Nå er det snart 2009 og eg venter enno.

Dette må da nesten være tidenes overdrivelse ... Du får det til å virke som det nesten er 2 år siden Crysis kom ut, hvilket alldeles ikke er tilfelle. Det har ikke vært ute et år en gang.

16. november 2007 kom det ut. Nå er det 23. September 2008. Spillet har altså vært ute i drøye 10 måneder.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Føles ut som en evighet men det stemmer nå hva jeg sa ;) Kom ut i 2007 er snart 2009 :) Alt er relativt, ser det er mye emones øver at eg forlanger et kort som kjører crysis. Ikke heng dere så opp i at deres kort per dags dato ikke tar alt på markedet av spill. Er tross EG så vil ha her.

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på Crysis er et spill som ble forhastet og har en uoptimalisert grafikkmotor. CryTek må gjerne nekte og påstå de har de beste koderne. Men hørte rykter om at Crysis: Warhead skulle flyte bedre på lavere speccet maskinvare. Hvorfor dette ?

Crysis bør derfor avskrives som en benchmark. Synd alle hardwaresider tar med Crysis hver gang de tester et kort. Kan likegodt bare holde seg til 3DMark (Vantage) som er syntetisk test som prøver å belaste skjermkortet så mye som mulig.

Crysis på fullt = e-penis

Lenke til kommentar

Det er tydeligvis ingen her som aner hvor mye prosesseringskraft det skal til å renderere noe såpass avansert som Crysis.

Grunnen til at Warhead går raskere er rett og slett at de har tilrettelagt mer for streaming av innhold. Det er mer pop-ups og LOD-effekter i Warhead.

Som Madboris sier (fyren som har gjort absolutt mest for å dissekere og tweake spillet): Folk tror tydeligvis at dagens kort kan dra hva som helst. Crysis er faktisk et spill som har ekstremt mye grafisk innhold. Det er bare slik det er. At folk ikke klarer å innse at problemet er e-penis-utstyret og ikke spillet er strengt tatt ikke Crytek sitt problem.

Lenke til kommentar

Spør du meg burde ikke Crysis vært lansert før om ett år fra nå. Innen den tid har kanskje nVidia og AMD kommet med en GPU som er kraftig nok til å kjøre Crysis i 1920x1200 oppløsning og Very High @ 60+ fps.

Men det er noe som sier meg at vi må vente helt til 2010 før vi får så raske skjermkort :roll:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Spør du meg burde ikke Crysis vært lansert før om ett år fra nå. Innen den tid har kanskje nVidia og AMD kommet med en GPU som er kraftig nok til å kjøre Crysis i 1920x1200 oppløsning og Very High @ 60+ fps.

Men det er noe som sier meg at vi må vente helt til 2010 før vi får så raske skjermkort :roll:

Nja så lenge blir det ikke, er enten i slutten av 2008 eller engang i 2009 uten tvil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...