MikeB Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Har trøbbel med en WDC HD som ikke funker, og når recovery DVD er ødelagt, ja ....Har fått råd om å kjøre fixboot og fixmbr, men lettere sagt enn gjort. Jeg får jo ikke satt maskinen i en tilstand der jeg får skrevet kommandoen, fordi maskinen ikke vil starte windows. Finnes det en måte å boot pcen via cd og deretter kjøre fixboot og fixmbr? Endret 23. september 2008 av MikeB Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg vet ikke hva.... Windows kan ikke starte. Men har du forsøkt å taste f8 tast for å se om du kan komme til valget om oppstarts alternativene. Er det kun fixboot og fixmbr som vil hjelpe deg? Har du ikke recovery CD sier du? Har du en integrert recovery sak kanskje? Hva sier instruksjons bok til maskina di? Lenke til kommentar
MikeB Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Jeg vet ikke hva.... Windows kan ikke starte. Men har du forsøkt å taste f8 tast for å se om du kan komme til valget om oppstarts alternativene. Er det kun fixboot og fixmbr som vil hjelpe deg? Har du ikke recovery CD sier du? Har du en integrert recovery sak kanskje? Hva sier instruksjons bok til maskina di? Riktig, Windows starter ikke .... kommer til sikkerhetsmodus, men da bootern bare og så kommer jeg tilbake en gang til (evig løkke ....) Siste fungerende konfig virker heller ikke (evig løkke ...) Noen sier at bootsector er ødelagt, så derfor anbefaler de å kjøre fixboot og fixmbr. Jeg har recovery CD (original fra SiemensFujitsu), men under igangkjøring blir jeg kastet ut på grunn av en feilmelding om "file Autorun.py ...". Har ikke noe instruksjonsbok, Elkjøp spanderte aldri det ... :-( Hvis jeg kobler denne HD til en annen maskin, kan jeg da kjøre fixboot og fixmbr? Endret 23. september 2008 av MikeB Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Fixboot og fixmbr kjøres fra en installasjonscd til windows xp. Der kommer et valg om å reaperer en tdiligere windows ved hjelp av recoveryconsole.... Dette kan gjøres ved en hvlken som helst windows-cd siden alt foregår i et console... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Siden du kommer til sikkerhetsmodus så er den jo ferdig med å boote. Ergo er det ingen grunn til å kjøre FIXBOOT eller FIXMBR. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Siden du kommer til sikkerhetsmodus så er den jo ferdig med å boote. Ergo er det ingen grunn til å kjøre FIXBOOT eller FIXMBR. Hårek har helt rett her. Kjør bere likevel og velg start opp i recovery console og kjør chkdsk /F /R commandoen... Lenke til kommentar
MikeB Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Riktig, Windows starter ikke .... kommer til sikkerhetsmodus, men da bootern bare og så kommer jeg tilbake en gang til (evig løkke ....) Det var upresist av meg. Jeg kommer til det skjermbildet der jeg KAN velge Sikkerhetsmodus eller Siste fungerende konfig. Uansett hva jeg velger her, så rebooter pcen. Så jeg kommer aldri inn i sikkerhetsmodus og får derfor aldri sjansen til å kjøre fixboot etc Endret 24. september 2008 av MikeB Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Har du xp NO eller xp EN? For da får du en recovery consol vedlagt her. Recovery consol er noe du kan laste fra Microsoft, men orker ikke å nevne lenger hva man kan laste fra MS, og antar at å få den servert her, være lettere for deg. Det betyr at du booter opp cd du skal brenne, slik som ellers du hadde gjort hvis du hadde xp cd plate, og velger at du skal repair (E) Om det er chkdsk eller andre ting du skal prøve deg på, så vær så god. Endret 24. september 2008 av wiberos Lenke til kommentar
MikeB Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Har du xp NO eller xp EN? For da får du en recovery consol vedlagt her. Recovery consol er noe du kan laste fra Microsoft, men orker ikke å nevne lenger hva man kan laste fra MS, og antar at å få den servert her, være lettere for deg. Kjørte rc.iso, kom deretter inn i recovery console. Blir stående med prompten C:> men når jeg da kjører chkdsk får jeg meldingen 'The volume appears to contain one or more unrecoverable problems'. Når jeg prøver fixboot, da får jeg "can not find the system drive". Med andre ord, hvordan får jeg tilgang til C drive? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Hva er det rc.iso for noe, kan du gi meg linken til den? Og hvorfor får du C:\ ? Det skal være C:\windows ................................................................... edit: fjernet vedlegg Endret 24. september 2008 av wiberos Lenke til kommentar
MikeB Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Hva er det rc.iso for noe, kan du gi meg linken til den? Og hvorfor får du C:\ ? Det skal være C:\windows ................................................................... edit: fjernet vedlegg Fant RC.iso her http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso Ja, jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg kun får c:> Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Du har fått recovery consol per PM. Den er på 7MB. Bernne som en vannlig iso fil. Det første du kjører når du kommer inn, er å kjøre diskpart. Du vil da se partitioner og bokstaver for dem. Den rc.iso du har lastet ned er en sp1...laget...versjon av xp. Den du har fått fra meg er sp2 Endret 25. september 2008 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå