Gå til innhold

Valgets kvaler, Nikon, Canon eller Pentax ?

Anbefalte innlegg

Hehe, trodde ikke det var noen som tok ham seriøst lengre...

Seriøst eller ikke. Det blir vel opptil enhver.

Dersom du synes det er fint å gå etter person fremfor sak så er det ditt problem ikke mitt. Man kan vel ta hverandres påstand seriøst, selv om påstanden ikke er helt mainstream, eller passer inn i den generelle holdningen her på forumet. Er jeg useriøs fordi jeg ikke mener det samme som deg.

Å gå etter person er noe svineri,men i dette tilfelle tror jeg ikke det var det som var hensikten,heller et "klønete" skrevet svar .

Det vi er uenige  om er vel hvorvidt en kan finne ut av hvilket kamera bildet er tatt med eller ei.

Dog synest jeg dette nå oversygger det tråden skulle handle om og fåreslår at den delen legges død.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dog synest jeg dette nå oversygger det tråden skulle handle om og fåreslår at den delen legges død.

Makes sense..

Bildet er tatt med et Pentax (JPG-format), et såkalt DS (*ist DS) som skulle være noe sånn som 2,5-3 år gammelt - og utdatert. Altså omtrent like gammel som fotografen som er min datter og som aldri noen gang har holdt et kamera på egenhånd før.

Et vel skutt "lucky-shot" som viser at til tider er det ikke mye som står på fotografen.

Endret av Autodidact
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan trådstarter tenker nå, jeg..

I forhold til valget, hadde det vært interessant å vite hva vedkommende ender opp med å legge mest vekt på.

Og om noen ikke visste det: En trenger ikke nye kameraer for å ta gode bilder.. et pent brukt hus med et godt objektiv eller to kan være den beste måten å komme i gang på, dersom en føler seg usikker på hva en skal gå etter. (Og det gjelder for fotografer som har passer 4 år også ;)) Eneste problemet, er at pris/kvalitet har bedra seg såpass mye at mange ikke vil kvitte seg med sine dyre gamle kameraer til den prisen en bør gi for dem i dag..

Lenke til kommentar
Litt artig å se dette bildet fra autoditact. Hvis det er tatt med pentax synes jeg det ligner veldig på et D300 bilde. Kanskje pentax ikke er så dumt likevel !

Det var jammen godt gjort! :new_woot:

gregor

Jeg skjønner ikke.

Hva var godt gjort.

Å gjette seg til at bildet var tatt med et Pentax kamera.

Lenke til kommentar

Hei,

Til den som måtte lure, så har jeg kjøpt ett Nikon 40D kamera med kit objektiv, helt nytt til Kr. 2500,-

Tenkte dette var ett greit kamera som min kone kunne begynne med ihvertfall, om det blir brukt en del fremover tenkte jeg utvide med en VR zoom linse til jul :p

takk for hjelpen, selv om diskusjonen i denne tråden tok vel av...

Mvh

Kai-Olav Kvamme

Lenke til kommentar
Hei,

Til den som måtte lure, så har jeg kjøpt ett Nikon 40D kamera med kit objektiv, helt nytt til Kr. 2500,-

Tenkte dette var ett greit kamera som min kone kunne begynne med ihvertfall, om det blir brukt en del fremover tenkte jeg utvide med en VR zoom linse til jul :p

takk for hjelpen, selv om diskusjonen i denne tråden tok vel av...

Mvh

Kai-Olav Kvamme

Det heter D40, og hvilket objektiv har du tenkt å kjøpe? Nikon 16-85mm skal du få lov til, men ikke kast bort penga på noe 18-200-ish....

Lenke til kommentar

Hei,

Hadde tenkt at Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6G VR DX til Kr. 2380,- hos Japanfoto var den naturlige utvidelsen ettersom hun nå har en 18-55 mm linse. Min logiske tenkning sier da at hun har linser i skalaen 18 mm til 200mm, tenker jeg feil da?

Og så tenkter jeg at når en skal ha zoom linse er det ekstra viktig med bildestab ( VR) ???

Lenke til kommentar
Hei,

Hadde tenkt at Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6G VR DX til Kr. 2380,- hos Japanfoto var den naturlige utvidelsen ettersom hun nå har en 18-55 mm linse. Min logiske tenkning sier da at hun har linser i skalaen 18 mm til 200mm, tenker jeg feil da?

Og så tenkter jeg at når en skal ha zoom linse er det ekstra viktig med bildestab ( VR) ???

Tja 55-200 er vistnok ganske ok, så skal ikek stoppe deg fra å kjøpe det.

VR er smart ja, men angt fra nødvendig. Bare husk på at VR ikke hjelper om du tar bilde av barn i bevegelse.

Lenke til kommentar

hei,

hva ville du anbefalt da, om en skal utvide "objektivparken", regner ikke med at objektiv i kit pakken er av ypperste kvalitet, selv om den helt sikkert duger.

Hva bør en tenke på om en skal ta gode bilder av barn i bevegelse f.eks?

Lenke til kommentar
Hei,

Hvordan fungerer Nikon Nikkor AF 85mm f/1.8D objektivet?

Ingen zoom på det? er det ett objektiv en kan ha stående på kamera til hverdagsbruk, eller er det spesielt egnet til en type bruk?

MAnge liker å bruke dette til vanlig, emn det blir trangt å passer ikke til gruppebilde.

Hei,

Er det noe hensikt å kjøpe dette Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3,5-5,6G VR

( https://prisguiden.no/product.php?productId=85251 )

Når en allerede har ett 18-55 mm som fulgte med kamera ( ikke VR )

Nei, VR er ikke SÅ bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...