Dunsay Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Er det noen måte å personlig sette sammen en Cell-dreven datamaskin? En kamerat av meg lurer på dette i forbindelse med et Cell-prosjekt han holder på med, og han irriterer seg voldsomt over de to "ubrukelige" kjernene, den OS-dedikerte og kjernen som er "disabled", på PS3! Visstnok... Jeg veit ikke i detalj hva prosjektet hans egentlig går ut på, men at han vil ha et Cell-oppsett med en "fullverdig" Cell til rådighet, ikke en "skadeskutt" en slik som i PS3, er egentlig ganske tydelig... Fullverdig - og skadeskutt Cell er hans ord, ikke mine! Dersom det egentlig ikke er noen "personlig økonomisk" måte å få til dette på (svindyrt, etc), åpnes det også for teoretisk drøfting av tema - jeg er ikke akkurat uengasjert innen Cell, jeg heller! Endret 23. september 2008 av Dunsay Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Er det overhodet ingen interesse for parallell prosessering her? For å stille spørsmålet mitt på en litt annen måte: Er det noen måte å bygge opp/kjøpe en "PS3-like" datamaskin, men med mer fysisk minne og mer lagringsplass? Endret 24. september 2008 av Dunsay Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Så vidt jeg vet finnes det ikke Cell prossesorer som du selv kan mekke sammen. Dog er en av grunnene også at Cell IKKE støtter X86 og da er den straks mye mindre attraktiv i PC sammenheng. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Du har nok rett i det. Det er noe sånt jeg også har kommet fram til, og det er egentlig veldig synd. For selv om Cell ikke støtter X86 kjører den Linux smertefritt, og det går så det griner! Den enkleste måten å få seg en Cell-maskin privat er definitivt gjennom PS3, men jeg syns absolutt det burde finnes alternativer! PS3 egentlig er genial som datamaskin, ikke bare som spillkonsoll, men den har alt for lite minne og lagringsplass til at jeg går til innkjøp av en selv. Jeg tror jeg skal be kameraten min legge "Alternativ til PS3"-prosjektet sitt på hylla inntil videre, regner egentlig med han er godt forberedt på det uansett, hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå