jeg_lyver_mye Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hei. Jeg elsker saft. Det er det eneste jeg drikker! På en dag drikker jeg kanskje... 5 liter saft om dagen. Det er det beste jeg vet. Jeg blander en halvliter kåpp.. og tar med meg opp! drikker den før jeg er på rommet . Men! i dag har jeg ikke kjøpt saft. Jeg har tenkt å slutte å drikke saft. Jeg liker ikke brus, så det er ikke noe option! Bare vann. Tips til hvordan jeg kan motvirke abstinensene!? Jeg kjenner det er like før jeg er på butikken og handler saft! Jeg sliter med at halsen brenner fortiden... hadde ikke dette problemet når jeg drakk saft! Jeg har drukket saft siden jeg slutta med pupp så å si! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Vell. Begynn å drikk sånn der Light saft eller noe, det er så grusomt på smak at du avenner deg det ganske kjapt. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Herre.. 5 liter saft høres ikke godt ut for tennene. Prøv å drikk noe annet? Melk? Juice? Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Herre.. 5 liter saft høres ikke godt ut for tennene. Prøv å drikk noe annet? Melk? Juice? Vel, juice er like ille, om ikke værre for tennene enn saft:P Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det er veldig bar at du slutter. Saft inneholder mye sukker som ikke er bra for hverken kroppen eller tennene. Kjøp halspastiller eller noe for å hjelpe mot halsbrann. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Merk!! Jeg har alltid drukket med sugerør! Så det har gått bra . Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det sliter fortsatt på kroppen med så mye sukker. I tillegg tviler jeg på at du hadde sugerøret så langt bak i halsen at det ikke traff noen av tennene. Da ville det jo ikke smake noe? Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Tannlegen sier tenna er bra dem. Familie med sterke tenner Onkel hadde ikke vært til tannlegen på 50 år. Null hull hele livet! Her også! Men.. det brenner i halsen! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Men som det sies er ikke den mengden sukker godt for deg på noen som helst måte. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Jeg drakk den med lite sukker! Men forslag til drikke som kan... fungerer? Vurderer melk! Den grønne.. hva tenker dere om det? Den er god! Men igjen... den jævla halsen! den svir vær gang jeg ikke drikker den safta. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Herre.. 5 liter saft høres ikke godt ut for tennene. Prøv å drikk noe annet? Melk? Juice? Vel, juice er like ille, om ikke værre for tennene enn saft:P Kvifor det? Juice utan sukker er betre, det har kanskje meir syre, men er ikkje sukker meir skadeleg? Om du ikkje synest vatn frå springen er godt så kjøp på flaske. Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det er nok bare en bestemmelsessak, som du må bestemme deg for. Lykke til! Lenke til kommentar
xersess Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Abstinens faktiskt ... Det skulle ikkje være noko stort problem å slutte med saft akkurat. Liker du melk så drikk heller det. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Drikk heller vann. Saft er fandens verk. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 kan være du har opparbeidet sukkeravhenighet gjennom safta. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=783923 Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Kjære saftdagbok! Tøff dag... men jeg legger meg nå! Og overlever kanskje denne dagen. Jeg vet at i morgen blir det bedre! Ehh... btw. det har vært en helvetes dag. Og jeg har vondt i hodet. Lite væske sikkert! Men vi må finne en ny drikke som kan ta plass for safta. Takk! Lenke til kommentar
holst84 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Herre.. 5 liter saft høres ikke godt ut for tennene. Prøv å drikk noe annet? Melk? Juice? Vel, juice er like ille, om ikke værre for tennene enn saft:P Kvifor det? Juice utan sukker er betre, det har kanskje meir syre, men er ikkje sukker meir skadeleg? Om du ikkje synest vatn frå springen er godt så kjøp på flaske. Hva med barn og ungs som drikker juice uten sukker - den inneholder vel også syre. Er dette skadelig for tennene? Hvis juice drikkes på samme måte som brus i små slurker fordelt over lang tid, er juice like uheldig som brus når det gjelder emaljeoppløselighet. Det norske mønsteret med juice kun sammen med et ordinært måltid er det ingen grunn å bekymre seg over. Hentet fra Schrödingers katt hjemmeside. Mao er det like skadelig å drikke juice som brus om du drikker det på samme måte Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Juice inneholder også like mye, om ikke mer, karbohydrater som brus. Dette er dog fruktsukker, men like fullt sukker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå