Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg er saftoman...

jeg_lyver_mye

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg elsker saft. Det er det eneste jeg drikker! På en dag drikker jeg kanskje... 5 liter saft om dagen. Det er det beste jeg vet. Jeg blander en halvliter kåpp.. og tar med meg opp! drikker den før jeg er på rommet :(.

Men! i dag har jeg ikke kjøpt saft. Jeg har tenkt å slutte å drikke saft. Jeg liker ikke brus, så det er ikke noe option! Bare vann.

Tips til hvordan jeg kan motvirke abstinensene!? Jeg kjenner det er like før jeg er på butikken og handler saft! Jeg sliter med at halsen brenner fortiden... hadde ikke dette problemet når jeg drakk saft!

Jeg har drukket saft siden jeg slutta med pupp så å si!

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Herre..

5 liter saft høres ikke godt ut for tennene.

Prøv å drikk noe annet? Melk? Juice?

Vel, juice er like ille, om ikke værre for tennene enn saft:P

Kvifor det? Juice utan sukker er betre, det har kanskje meir syre, men er ikkje sukker meir skadeleg?

Om du ikkje synest vatn frå springen er godt så kjøp på flaske.

Lenke til kommentar
Herre..

5 liter saft høres ikke godt ut for tennene.

Prøv å drikk noe annet? Melk? Juice?

Vel, juice er like ille, om ikke værre for tennene enn saft:P

Kvifor det? Juice utan sukker er betre, det har kanskje meir syre, men er ikkje sukker meir skadeleg?

Om du ikkje synest vatn frå springen er godt så kjøp på flaske.

Hva med barn og ungs som drikker juice uten sukker - den inneholder vel også syre. Er dette skadelig for tennene?

Hvis juice drikkes på samme måte som brus i små slurker fordelt over lang tid, er juice like uheldig som brus når det gjelder emaljeoppløselighet. Det norske mønsteret med juice kun sammen med et ordinært måltid er det ingen grunn å bekymre seg over.

Hentet fra Schrödingers katt hjemmeside. Mao er det like skadelig å drikke juice som brus om du drikker det på samme måte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...