Thyrfing Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hei, Skal om rundt 4 måneder inn til førstegangstjeneste og tenkte å kjøpe meg et godt kamra som tåler en del, er desverre helt grønn på dette området, håper noen her kunne gi meg noen gode tips, Pris: Max 4.000 Takk for alle forslag. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hei, Skal om rundt 4 måneder inn til førstegangstjeneste og tenkte å kjøpe meg et godt kamra som tåler en del, er desverre helt grønn på dette området, håper noen her kunne gi meg noen gode tips,Hvis du vil ha en turkamerat som tåler krigen bedre enn deg, er Olympus Mju 1030SW et kamera å vurdere. Absolutt brukbare bilder, og kameraet overlever mer enn deg... 28mm vidvinkel, vanntett ned til 10m, støtsikkert og skal tåle 100kg trykk. Det er kameraet jeg ville tatt med meg i førstegangstjenesten (i hvert fall hvis jeg skulle være bush-man - noe jeg absolutt ikke var). Lenke til kommentar
buitre Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hvis du ikke skal svømme med kameraet, kan du også vurdere en G9/10 fra Canon. Meget solid bygd( metall). Litt tung, og har ikke vanntettheten til Oly, men til gjengjeld vil du få flott bildekvalitet og svært mange avanserte innstillingsmuligheter. Har tatt min G7 på relativt tøffe turer( Yosemite og Muir woods i California, f.eks). Har tom falt på kameraet, men det fungerer fortsatt optimalt. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 takk for noen fine svar, Likte virkelig det Canon digitalkamraet, hvem hvis det er så tungt så tror jeg nok jeg går for oly kamraet, vil gjerne ha et kamera som tar liten plass og er lett(normal kamera størrelse) Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Som du vil se av mitt innlegg i denne tråden deler jeg ikke den nesegruse begeistringen for Oly's SW-serie. Hvis du ikke absolutt må bade i gjørma i de grønne klærne ville jeg heller fått for et av Fuji's F-serie. Selv om de desverre lot seg rive med i megapikselkjøret på de siste modeller kan man f.eks. sjekke om det kan være noen restpartier igjen av F40fd/F47fd noe sted. De er bortimot identiske, men 8/9 megapiksel. Meget gode i dårlig lys/på høyere ISO, der de danker ut det aller meste i kompaktklassen. De er heller ikke særlig mye mer klumpete i lomma enn Oly's SW-serie. I force'en "kan" man jo risikere å måtte være utendørs litt, til diverse tider på døgnet, da er det artig å ha et kamera som kan ta bilder man leve med i ettertid. Fuji'ns autofokuslampe rekker også svært langt i mørket, og blitsen lyser forbausende godt opp til å være så liten. Se noen eksempler på min kameraside under menyen Testbilder for dette kameraet. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Som du vil se av mitt innlegg i denne tråden deler jeg ikke den nesegruse begeistringen for Oly's SW-serie.Merk at det er forskjell på modellene også da. Mju SW er mange kameraer, og 1030 er helt klart blant de bedre i denne serien. 850SW eller 790SW ville jeg ikke vært særlig interessert i, men 1030 er absolutt et kamera jeg kunne tenkt meg... Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Er klar over det, jeg skrev jo at jeg har vært borti flere modeller, og 1030 er faktisk en av dem jeg har sett på. Vi (gutta rundt bordet på en typisk øl-og-pisspreik-aften) testa da 1030 i vanlig innemiljø med diverse belysning, først i auto, deretter ved spesifikke ISO-verdier. Grunnet tåpelige 10 megapiksel var dette noe av det verste vi har sett i denne serien. Selv mitt gamle Mju Mini var bedre ennn dette, og det er noe av det mest skuffende jeg har hatt av kompakt. Så jeg står ved mine påstander. Artig design og meget robust, men ubrukelig til fotografering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå