simalarion Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 jeg får ikke bootet opp 2000 fa cden, serveren har ikke floppy men den har kontakt med en pc, begge kjører xp pro. Hvordan skall jeg få lagt in server 2000 adv ??? Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Viss du ikke får bootet så kan det være flere årsaker til det. Bios støtter ikke får booting fra cd, eller kanskje cd'en ikke er bootable (kan godt hende viss det ikke er originalcd) Viss du har mulighet for å boote fra Lan så anbefaler jeg deg å legge hele cd'n inn under ei mappe på den ene maskina og deretter boote fra LAN. Eller du kan prøve å legge hele cd'n inn på den maskina hvor du skal installere 2000 og bare kjøre setupfilen ifra windows (funker ihvertfall med XP) Andre forslag? Lenke til kommentar
xthal Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 boot med en win98 cd e.l. kom deg ut i dos, sett inn win2kas cd'en din og kjør i vei Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg vet burdet har lært det for lenge siden etter å ha manglet 98boot floppy ca 14 ganger. Hvor får man lastet ned den på net? jeg har ikke floppy på serveren så jeg må kjøre den fra cd. Uansett Xp netker å godta en oppstart av ad server da filene er eldre!! herregud for et firma, nå har jeg stryki xp på serveren (det er deler fra gamle maskiner) å trenger en boot cd, hvordan lager jeg en boot cd som funker, hvor Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Noe ser man ikke før man får det rett i trynet Takk for hjelpen Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Mulig jeger senil men jeg klarer ikke å lage en boot cd!!!!, har boot disketter i hodet å r.... men det hjelper ikke når jeg ikke har det (jeg kan ikke ydmyke meg selv til å kjøpe en floppy) Den booter på min xp pro cd, men xp pro nekter som sakt å ha noe med 2000 ad server. Har brent 98 boot over på cd, virker ikke. Har laget en xp boot cd men det samme problemet da som nevnt over. Grunnen til at jeg ønsker server så sterkt i steden for xp pro er at jeg går på mcse så jeg skal lære meg programmet Det er cden min som ikke er bootbar ikke pcen!. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 husk for all del å legge inn smartdrv.exe på den boot disken din, eller så blir du å installere win2k til i morgen Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 heisann her er ei forklaring hvordan du lager en botbar cdhttp://www.stud.ntnu.no/~engmark/tips/w2kboot/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå