Gå til innhold

Sigma lanserer 24-70 f/2.8 EX DG HSM

Anbefalte innlegg

Emnetittelen sier vel det meste, men HSM-versjonen av Sigma 24-70 f/2.8 er altså her i de fleste interessante fatninger. Finnes ikke til FourThirds, men er ikke særlig spennende der heller, så tviler på at Oly-folket er særlig skuffet. Regner med at denne ikke yter dårligere enn varianten uten HSM, og da er det *stor* sjanse for at dette blir mitt neste objektiv...

http://www.dpreview.com/news/0809/08092303..._24_70_lens.asp

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er lurt av Sigma å oppradere denne, mtp hvor mange FF kameraer som har kommet ut, men litt synd at de ikke har puttet OS i den; da ville de tuppet CaNikon i ræva.
Ja, det er litt synd, men samtidig er det en mye mer omstendelig affære enn å putte annen motor i et objektiv de allerede har motor i (Canon-variantene har jo motor, så det er egentlig bare annen chip og motor som skal til der, og bytte fatning på de andre). OS krever på sin side fullstendig redesign av objektivet...

Jeg kommer antakelig til å bruke den på crop-kamera, og tror det blir et aldeles utmerket alternativ der også ;-)

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Det er lurt av Sigma å oppradere denne, mtp hvor mange FF kameraer som har kommet ut, men litt synd at de ikke har puttet OS i den; da ville de tuppet CaNikon i ræva.
Ja, det er litt synd, men samtidig er det en mye mer omstendelig affære enn å putte annen motor i et objektiv de allerede har motor i (Canon-variantene har jo motor, så det er egentlig bare annen chip og motor som skal til der, og bytte fatning på de andre). OS krever på sin side fullstendig redesign av objektivet...

For meg ser det ut som de har gjort en fullstendig redesign av objektivet:

This large aperture standard zoom is considerably more compact than its predecessor, thanks to a brand new optical design which features 14 elements in 12 groups, including three aspherical, one ELD and two SLD elements.
Lenke til kommentar
For meg ser det ut som de har gjort en fullstendig redesign av objektivet:
Ja, det er faktisk sant. Det har blitt over to cm kortere, men er like tykt. Ser de har fjernet Macro-betegnelsen også, selv om nærgrensen er litt bedre. Antakelig på en annen brennvidde da.

Da kunne man selvfølgelig ønsket seg OS, men da ville det vel kanskje blitt for stort. 82mm filterfatning er voldsomt allerede, og selv om frontelementet ikke måtte vært større, ville det blitt en solid kloss å sette foran kameraet. Jeg gleder meg i hvert fall - dette er et virkelig kjærkomment alternativ for meg :-)

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Jeg spår... at når de første testene kommer så får det bra kritikk med unntak av fokusfeil.

Standard Sigma mao.

Det blir vel noe sånn. Håper også de har gjort noe med flare problemet den forrige modellen hadde. Ellers var den optisk nesten like god som L linsa. Hvis de har fått til det, og fokuseringen er presis, vil dette være en vinner, spesiellt hvis den går for samme pris som forgjengeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...