HåkonN Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Ferdig med å redigere et bilde i Adobe CS, og har lagret det i JPEG. Laster det opp til Flickr, og fargebalansen er nå et godt stykke unna utgangspunktet. Noen som vet hvorfor? Her er screenshot av bildet slik det er lagret (høyre), og slik det fremstår på Flickr etter opplastning (venstre). Virkelig frustrerende. Endret 23. september 2008 av HåkonN Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Sikkert fordi bildet er AdobeRGB og det må brukes sRGB for nettbruk. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Tanken slo meg, men så vidt jeg husker knipser jeg alltid i sRGB. Er det noe sted i CS3 en kan finne ut hva dette bildet er i? Og om så er tilfelle, går det å konvertere fra AdobeRGB til sRGB? Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ja, det finnes; husker ikke nøyaktig hvor og hvordan, men en eller annen setting velger working profile. Just google it; photoshop color profile Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Det var sRGB som gjorde susen. Nå er det helt perfekt. For de andre som måtte komme borti denne tråden, så ble det gjort på følgende måte i Adobe Photoshop CS3: 1. Edit 2. Convert to Profile.. 3. Velg profil: sRGB IEC61966-2.1 4. OK 5. Lagre bildet Kameraet sto forøvrig innstilt på sRGB som jeg trodde. Problemet var at Adobe CS3 ikke gjorde det, og lagret derfor bildene i noe annet. Etter å ha konvertert et bilde til sRGB, virker det nå som CS3 lagrer alle bilder slik. Endret 23. september 2008 av HåkonN Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 kudos til deg for at du poster løsningen på problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå