Gå til innhold

Panasonic TH-42PX80 vs Sony KDL-40w4500

Anbefalte innlegg

Oj, mente ikke å sette igang en lang "krangel" her. Jeg setter pris på all tilbakemelding så langt og tar gjerne imot fler tips.

Det kan tyde på at Plasma er best egnet for mitt bruk. Av PX80 og PZ85 er det da slik at PX80 er den beste varianten? Til tross for PZ85s høyere pris og høyere oppløsning (fullhd)? Jeg har en forkjærlighet for Panasonic hvis jeg skal velge plasma (egentlig Pioneer, men det er litt utenfor rekkevidde). Har de andre varianter som er "bedre" ?

Det er ikke nødvendig å beklage Multi-Task. Dere er to ivrige karer som debatterer; har vært borti det før :) Slike debatter fører ofte mye godt med seg, iallefall for de som står utenfor. hehe

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oj, mente ikke å sette igang en lang "krangel" her. Jeg setter pris på all tilbakemelding så langt og tar gjerne imot fler tips.

Det kan tyde på at Plasma er best egnet for mitt bruk. Av PX80 og PZ85 er det da slik at PX80 er den beste varianten? Til tross for PZ85s høyere pris og høyere oppløsning (fullhd)? Jeg har en forkjærlighet for Panasonic hvis jeg skal velge plasma (egentlig Pioneer, men det er litt utenfor rekkevidde). Har de andre varianter som er "bedre" ?

Det er ikke nødvendig å beklage Multi-Task. Dere er to ivrige karer som debatterer; har vært borti det før :) Slike debatter fører ofte mye godt med seg, iallefall for de som står utenfor. hehe

Oppløsningen er ikke til syvende og sist det viktigste. Du skal ha en stor tv før du ser forskjell på 720P og 1080P ved vanlig sitteavstand. Full HD er noe produsentene bruker for å skru opp prisen på tv-ene sine. I år har de til og med lansert 32" med 1080P og det er ikke annet enn gimmick. Personlig tror jeg at oppløsningen kommer til å øke før man standardiserer HD på tv sendinger. Blu-Ray kommer til å henge med noen år, men kommer til å falle for et format som ikke er spilt inn på en svivende plate. Produsenter eksperimeterer allerede med oppløsninger som ligger langt over vanlig HD kvalitet og i 2009 kommer det et handy cam hd kamera som kan skyte 3K og dette er bare starten.

Hvis man kjøper en tv i dag så kan man regne med å ha den i ca 5 år. Teknologien går så fort fremover at selv om selgere mener den skal vare i 20 - 30 år så er ikke dette tilfellet. Om 10 år er trolig både plasma og lcd ersattet med andre systemer som er kjappere og som kan vise enda flere farger med kontraster man knapt kan forestille seg.

Lenke til kommentar
Du kjører ikke tilfeldigvis rundt i en sølvfarget DeLorean DMC vel Bava :p Kjøp deg en PX80 du AndyG det er en god tv til en grei pris og som Bava her sier så vil utviklingen gå i et veldig raskt tempo fremover og det vil bli mer vanlig å bytte tver etter 3-5 år kontra 10-15 som før i tiden.

The way I see it, if you're gonna build a time machine into a car, why not do it with some style?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...