Gå til innhold

Trådløs mus til bærbar pc 300kr

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger forslag til en liten mus som kan brukes på forskjellige underlag (altså som ikke behøver noen musematte). Helst makspris på 300kr... Har bluetooth på pcen. Kommer til å bruke den sammen med min eee 1000h pc under forelesninger på universitetet etc.

Takker for all hjelp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Jeg har samme problem som første her, men har kommet frem til at jeg virkelig har noe imot Logitech V470 den har få knapper og ser ut som om den er laget av billig plast, og hver gang jeg har vært i en butikk som har hatt denne som eneste alternativ, har jeg sett, kjent, og gått ut av butikken med uforettet sak.

Erfaringerene i prisguiden tilsier at dette er en mus som kan peke på store knapper, men ikke stort mer. Har jeg rett? Ettersom dette er eneste alternativ fra logitech (jeg trenger ikke ladestasjon og tastatur til laptopen), må jeg nå bevege meg inn i ukjent farvann. Det er det noen som har noen anbefalinger? Jeg har i blinde peket meg ut Trust MI-8700Rp og Kensington Si670m fra prisguiden, men jeg kan ikke akkurat si jeg er helt stø på musespesifikasjoner. Hva vil f.eks 1000dpi si i faktisk prestanda?

Jeg bruker skjelden spill, men er en stødig bruker av photoshop, og trenger derfor noe presisjon. Min manglende generelle kjærlighet til MicroSoft gjør at jeg skygger unna disse, gjør jeg rett?

Jeg takker selvsagt også for all hjelp :)

Edit:

Har nå kjøpt meg en HP-mus som står til pcen, men dette er kanskje en relevant problemstilling for andre?

Endret av iwood
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Har du noe info om den HP musa? Har også en 1000H laptop og har lyst på en blåtannmus...

Har kjørt den i to uker nå, og vil si eg er mektig skuffet, du må nok gå for dongle, fordi blutooth kobler ut ved innaktivitet, og tar fire-fem sekunder å logge på igjen (la oss si du vil klikke på en link, skifte sang, noe enkelt, for så å la musa bli inaktiv igjen - imagine).

Rekkevidden er no dritt, prøvde å bruke musa mens eg spiste middag her forleden, med en gang eg hadde musa på feil side av middagstallerkenen. Hvis man prøver litt avstand er det også noe dritt. Vinkelen må være riktig, og den er ikke flink med å forstå at du har skiftet underlag.

Å kombinere den med bruk av TouchPad er håpløst. TouchPad på min HP dv5-1090eo er veldig treg, noe som det går ann å fikse med museinstillingene. Men hvis du da kobler til musa, spinner den rundt som en orkan! Den er alt for sensitiv til å stå på samme innstillinger til TouchPad!, og dette er HP's egne løsning.

Musa er rett og slett ikke pålitelig. Å kjøpe den er å kaste penger ut av vinduet. Pcer burde kommet med innebygd dongle, å bruke bluetooth er bare ikke et alternativ.

For å klarlegge hvilken det gjelder er det snakk om HP's GK859AA, men jeg tror de største problemene ligger i bluetooth, og ikke i denne spesifike musa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...