Gå til innhold

BK: Skumringsbilder fra Stokmarknes

K_59

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, nå ble jeg veldig imponert. Nydelige kombinasjoner av farger. Komposisjonene er gode. Det eneste jeg kan kritisere litt er at skyggene på bilde 1 (og litt 3) er litt for kraftige. De kunne vært tatt noen minutter/timer før, men det er pirkete. Det er lett å se hva som er i skyggene, og det virker naturlig.

Lenke til kommentar
Wow, nå ble jeg veldig imponert. Nydelige kombinasjoner av farger. Komposisjonene er gode. Det eneste jeg kan kritisere litt er at skyggene på bilde 1 (og litt 3) er litt for kraftige. De kunne vært tatt noen minutter/timer før, men det er pirkete. Det er lett å se hva som er i skyggene, og det virker naturlig.

Takk for konstruktiv kritikk. Jeg kunne ikke lysne skyggepartiene særlig mer uten å få for mye støy. Bruker 'Olympus E-510' påsatt 'ZD 14-54mm f/2.8-3.5' så jeg har ikke for stort dynamikkområde å boltre meg i, men liker å trene meg på denne type bilder mht. eksponering.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjene for bildekritikk, og at trådene i bildekritikken skal være tydelig merket med at de dreier seg om bildekritikk, fortrinnsvis med "BK:" eller "Bildekritikk:" i emnetittel. Moderator har forandret emnetittel.

Dette innlegget skal ikke besvares i tråden, evt. kommentarer skal tas på PM.

Lenke til kommentar
Utrolig fine bilder.... :thumbup:

Hei igjen, jeg er temmelig ny DSLR bruker; Kjøpte Olympus E-510 i februar og brukt ZD 14-54 like etter, så det er virkelig hyggelig å få så positiv respons.

Det ble spurt om EXIF-data:

Bilde 1: 17mm, f/8, blenderprioritet, 0,8 sek., ISO 200. Bildet er tatt: 09.09.08 kl. 20.50

Bilde 2: 14mm, f/3.5, blenderprioritet, 2 sek., ISO 200. Bildet er tatt: 19.03.08 kl. 19.30

Bilde 3: 14mm, f/3.5, blenderprioritet, 1/8 sek., ISO 100. Bildet er tatt: 27.04.08 kl. 20.50.

Treffer skjelden 100% på eksponering og WB så jeg bruker kun råfiler som jeg fremkaller i 'Lightroom' og etterjusterer i 'LightBox'. Til oppskarping bruker jeg gjerne 'Intellisharpen' i PS, til evt. støyfjerning bruker jeg 'Noiseware'.

Lenke til kommentar

Flotte bilder :)

Likte spessielt bilde nr 2 med overgang fra gammelt til "nytt" eller land til by. :p

Det eneste som iriterte meg på bilde nr 3 var snøflekken nederst til venstre.. Ikke det at du skulle tatt ut hårføneren å smeltet den, men den tar på en måte min oppmerksomhet.

Edit: glemte nr 2 hehe

Endret av jantommy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...