K_59 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Hei, her er tre skumringsbilder fra Stokmarknes jeg er ganske fornøyd med. Edit av moderator: lagt til "BK:" i emnetittel Endret 23. september 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Wow, nå ble jeg veldig imponert. Nydelige kombinasjoner av farger. Komposisjonene er gode. Det eneste jeg kan kritisere litt er at skyggene på bilde 1 (og litt 3) er litt for kraftige. De kunne vært tatt noen minutter/timer før, men det er pirkete. Det er lett å se hva som er i skyggene, og det virker naturlig. Lenke til kommentar
K_59 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Wow, nå ble jeg veldig imponert. Nydelige kombinasjoner av farger. Komposisjonene er gode. Det eneste jeg kan kritisere litt er at skyggene på bilde 1 (og litt 3) er litt for kraftige. De kunne vært tatt noen minutter/timer før, men det er pirkete. Det er lett å se hva som er i skyggene, og det virker naturlig. Takk for konstruktiv kritikk. Jeg kunne ikke lysne skyggepartiene særlig mer uten å få for mye støy. Bruker 'Olympus E-510' påsatt 'ZD 14-54mm f/2.8-3.5' så jeg har ikke for stort dynamikkområde å boltre meg i, men liker å trene meg på denne type bilder mht. eksponering. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Spesielt bilde 2 var iallefall genialt. Husene i forgrunn minner meg om GTA omgivelser. Og bakgrunnen er nydelig. Hvilken tid på døgnet tok du dette bildet. EXIF? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Minner om retningslinjene for bildekritikk, og at trådene i bildekritikken skal være tydelig merket med at de dreier seg om bildekritikk, fortrinnsvis med "BK:" eller "Bildekritikk:" i emnetittel. Moderator har forandret emnetittel. Dette innlegget skal ikke besvares i tråden, evt. kommentarer skal tas på PM. Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Utrolig fine bilder.... Lenke til kommentar
K_59 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Utrolig fine bilder.... Hei igjen, jeg er temmelig ny DSLR bruker; Kjøpte Olympus E-510 i februar og brukt ZD 14-54 like etter, så det er virkelig hyggelig å få så positiv respons. Det ble spurt om EXIF-data: Bilde 1: 17mm, f/8, blenderprioritet, 0,8 sek., ISO 200. Bildet er tatt: 09.09.08 kl. 20.50 Bilde 2: 14mm, f/3.5, blenderprioritet, 2 sek., ISO 200. Bildet er tatt: 19.03.08 kl. 19.30 Bilde 3: 14mm, f/3.5, blenderprioritet, 1/8 sek., ISO 100. Bildet er tatt: 27.04.08 kl. 20.50. Treffer skjelden 100% på eksponering og WB så jeg bruker kun råfiler som jeg fremkaller i 'Lightroom' og etterjusterer i 'LightBox'. Til oppskarping bruker jeg gjerne 'Intellisharpen' i PS, til evt. støyfjerning bruker jeg 'Noiseware'. Lenke til kommentar
jantommy Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Flotte bilder Likte spessielt bilde nr 2 med overgang fra gammelt til "nytt" eller land til by. Det eneste som iriterte meg på bilde nr 3 var snøflekken nederst til venstre.. Ikke det at du skulle tatt ut hårføneren å smeltet den, men den tar på en måte min oppmerksomhet. Edit: glemte nr 2 hehe Endret 23. september 2008 av jantommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå