Gå til innhold

Problem med bruk av 3G på nokia N82

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg nettopp en Nokia N82. Har OneCall og for ikke så lenge siden fikk jeg tilgang til 3G her. Jeg har 3G-symbolet oppe til venstre, og har fått til videosamtale, men får ikke til å bruke 3G til surfing. Når jeg åpner nettleseren og skal koble meg til nettet så kommer det automatisk opp wlan-nettverk og ingenting om 3G. Må jeg lage til et tilgangspunkt selv, eller hvordan funker egentlig dette?

Endret av kreport
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den bruker vel 3G så lenge du har det aktivert, og har 3G dekning der du er.

Trenger ikke "koble" deg til 3G nettet slik som man må om man kobler til et WLAN.

Altså, det som skjer er, f.eks. når jeg åpner nettleseren, at jeg får opp spm "Tillate programmet opera mini å bruke enttverk og sende eller motta data?". Da trykker jeg "Ja". Et nytt vindu kommer opp med følgende valg:

"Velg tilgangspunkt:

-Søk etter wlan

-One Call MMS-NY"

Her står ingenting om 3g. Så jeg velger søk etter wlan og kobler meg på. I de tilfeller hvor jeg ikke har trådløst nett tilgjengelig nekter faktisk sidene å åpne seg så det må jo bety at jeg ikke bruker 3g?

Lenke til kommentar
Den bruker vel 3G så lenge du har det aktivert, og har 3G dekning der du er.

Trenger ikke "koble" deg til 3G nettet slik som man må om man kobler til et WLAN.

Altså, det som skjer er, f.eks. når jeg åpner nettleseren, at jeg får opp spm "Tillate programmet opera mini å bruke enttverk og sende eller motta data?". Da trykker jeg "Ja". Et nytt vindu kommer opp med følgende valg:

"Velg tilgangspunkt:

-Søk etter wlan

-One Call MMS-NY"

Her står ingenting om 3g. Så jeg velger søk etter wlan og kobler meg på. I de tilfeller hvor jeg ikke har trådløst nett tilgjengelig nekter faktisk sidene å åpne seg så det må jo bety at jeg ikke bruker 3g?

Hmm, det var rart. Prøv One Call MMS-NY.

Jeg har akkurat samme mobilen å får opp disse alternativene (bruker som du sikkert forstår Netcom):

-Søk etter WLAN

-Netcom Internett

-Netcom mms

-Netcom Mobil

-Netcom Streaming

Det som fungerer å dra på nett med er WLAN, Netcom Internett, Netcom Mobil og Netcom Streaming. Netcom mms fungerer med andre ord ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...