honday Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hei Kan noen fortelle meg hvorfor Windows Vista kutter nettverkstillkoblinen min? Jeg har 2 laptoper og 1 Mac mini i huset mitt. Den ene laptoppen kjører Windows XP og den andre kjører Vista. Routeren en Time Capsule. Både Xp og Mac mini fungerer perfekt i nettverket men ikke min nye "state of the art" Dell XPS med det berømte Windows Vista. Den kobler seg av nettverket med en gang jeg begynner å overføre filer eller streamer filmer fra nettverksdisken som er i den trådløse routeren. Har begynt å lure på om nettverkskortet går i dvale etter noen minutter. Er det noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hvis du tror nettverkskortet går i dvale, så kan det være strømsparing, siden det er laptop det er snakk om. Se til at laptopen kjører High Performance. Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Har det samme problemet her. Når jeg spiller warcraft 3 trådløst med en xp pc og en mac som kjører vista, kobler min pc seg ut etter en stund, og jeg lagger ut. Har XPS jeg og. Har dell gjort en dårlig jobb med nettverkskortene sine...? Eller noen som har noen triks til å fikse dette? EDIT: Har strømsparingen på høy ytelse Endret 23. september 2008 av vinzenT Lenke til kommentar
gjobjo Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg har funnet ut at det er Routeren som er problemet, hadde en ny router fra Linksys og den koplet ut mine trådløse pc'er hele tiden, måtte bytte tilbake til den legendariske WRT54G, den fungerer kjempefint, ikke noe problem etter bytte av router. Tror Vista er kresen på hvilken router en bruker, det er slik jeg tolker det Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hm, når du sier det hadde jeg samme problem da jeg fikk ny laptop. Jeg hadde kjøpt en Belkin router i samme slengen, men den måtte byttes ut med en Netgear router for at jeg ikke skulle miste nett. Pass også på å laste ned de nyeste driverne til både router og nettverkskort. Også hender det en gang i blant at vista kommer med noen nyttige oppdateringer Lenke til kommentar
honday Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Laptopen står på High Perform. Drivere er oppdatert. Har prøvd alt. Siden Time Capsule er et produkt fra Apple så begynte jeg å tro at kanskje Microsoft hadde lagt litt hinder for at man skulle kunne bruke slike produkter mot Vista. Men nå hører jeg at det er flere som har samme problemet med andre routere. "Tror Vista er kresen på hvilken router en bruker, det er slik jeg tolker det" Trodde slik ting skulle bruke internationale standarder. For å si det slik: Min Dell XPS går ut vinduet før Time Capsulen. Hvis de skal gjøre ting vanskelig så drit.. jeg i Microsoft. Har ikke tid til slike ting. Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Når vi spiller, bruker vi ikke router, men kobler pc-ene trådløst sammen. Egentlig velgdig genialt hvis jeg ikke hadde lagget ut etter 10- 15 min. Ingen som vet om noe jeg kan prøve for å fikse det. Ellers beklager jeg hvis jeg stjeler tråden din honday EDIT: leif Endret 23. september 2008 av vinzenT Lenke til kommentar
honday Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Prøver å sende en generell mail til kundeservice hos Microsoft Norge, men det finnes jo ikke noen mulighet å gjøre det på nettsiden. Mest uoversiktlige siden jeg har vært innom. Noen som har en Mail adresse jeg kan sende et spørsmål til microsoft angående mitt problem? Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Fant med en gang jeg Microsoft.no -> Om oss -> Kontakt oss Telefon sentralbord: 22 02 25 00 E-post: [email protected] Postadresse: Microsoft Norge AS Postboks 43, Lilleaker 0216 Oslo NORGE Adresse Besøksadresse: Lilleakerveien 6, 0283 Oslo Lenke til kommentar
honday Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Ok den fant jeg også, men jeg ønsker ikke å sende en mail til en sekretær som er innleid fra Adecco og kan ikke en gang sette over en telefon. Tenker mer på litt mer teknisk support slik som HP og Logitech har. Hvor man sender en mail direkte til teknisk support. Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ah, skjønner. Her er nok det du leiter etter Kan få hjelp med Vista sp 1 gjennom mail eller chat: Microsoft help & support Så har du teknisk support på tlf: 23 500 500 Lenke til kommentar
honday Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Tusen takk -OleChristian- Nå har jeg sendt en mail til Microsoft så får vi se om jeg får svar fra dem. Jeg skal legge ut svar her når det kommer. Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ikke no' problem! Bra at du legger ut svaret her! Er nysgjerrig på hva dette kommer av. Lenke til kommentar
honday Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Da har svaret kommet fra en hyggelig dame hos MS Support. Det var en ekstremt lang mail med diverse hvis, så fremst, ifall slik som alt annet amerikansk er. De skal sikre seg i alle retninger at de ikke glemmer å informere meg om noe som kan skade meg eller utstyret mitt. Hun unnskylder seg hundre ganger i mailen også for at jeg har fått disse problemene. Her er svaret: Step 1 Safe Mode with Network ================== 1. Restart your computer and start pressing the F8 key on your keyboard. On a computer that is configured for booting to multiple operating systems, you can press the F8 key when you see the boot menu. 2. When the Windows Advanced Options menu appears, select Safe Mode with Network, and then press Enter. 3. Log onto Windows by using the Administrator account or any user account with the Administrator privileges. NOTE: In Safe Mode with Network, your system display and Desktop will look and perform differently than in Normal Mode. This is only temporary. To return the system back to Normal Mode, we can simply restart the computer. Please check our issue then. If the issue persists, please follow the steps below to reinstall the network card driver. Step 2 Uninstall the Network Card Driver ===================== 1. Click "Start", type "DEVMGMT.MSC" in the Search textbox and press Enter. Please click “Allow” if the User Account Control window is prompted. 2. Expand "Network adapters". 3. Right click on your Network Card, select "Uninstall" Step 3 Please reinstall the Network Card driver from the drive media or the computer manufacturer’s website. If you cannot find the driver from the Internet, please let me know the brand and model of your video card or computer in detail. I will search it for you. After that, please restart the computer to check our issue. If the issue persists, please collect the latest system information for further research. Et spørsmål: Hvis jeg avinstallerer nettverkkort driveren, vil jeg kommer meg på nett for å se etter ny driver, eller bør jeg ha fikset den på forhånd? Lenke til kommentar
honday Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Glemte å skrive hva som kunne vært årsaken til problemet. "The issue may occur if the network card driver is corrupt." Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Har vært mange med router problemer etter innlegging/oppgradering til Vista. Meg selv iberegnet med linksys WRT54G som jeg endte opp med å bytte til en DIR635 grunnet stadig local only access. Les om hvilke tiltak du kan gjøre her: http://www.reviewingit.com/index.php/content/view/29/2/ Lenke til kommentar
reiras Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Har gått gjennom samme problemene med en Acer Aspire 7720. Det påstås at det kommer av driver problemer med Intel PRO wireless kortet 3945ABG som står i en rekke bærbare. Etter å prøvet med forsjellige driver er det versjon 11.1.1.20 dato 21.06.2006 som fortiden virker mest stabil. Har prøvet drivere både fra Intel, Acer og Dell. Se forøvrig: http://www.mydigitallife.info/2007/09/15/i...t-off-randomly/ Lenke til kommentar
reiras Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Et spørsmål: Hvis jeg avinstallerer nettverkkort driveren, vil jeg kommer meg på nett for å se etter ny driver, eller bør jeg ha fikset den på forhånd? ************************ Nei du kommer ikke på nett uten driver for det trådløse nettverkkortet. Alternativt kan du kople PCen til med kabel fra ruteren eller laste driverene i forkant, ta gjerne med flere. Det blir lett litt prøv og feil og en må ha tålmodighet :-) Ring gjerne Acer på gratis nummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå