macgeier Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hei, skal kjøpe en DVD brenner, så billig som mulig selvfølgelig.... Har en Akai DV-P3470S dvd spiller i stua og vil lage DVD plater til denne, men mulig andre også skal få kopier. Spørsmålet blir da hvilket format leser "alle" stuebaserte DVD spillere? Hvilken DVD brenner anbefales (mest for pengene)? Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hørte noe om at DVD + standarden er den som kommer til og bli gjeldende men er ikke sikker...... Lenke til kommentar
macgeier Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 nec nd 1300 eller 1100, hva er forskjellen, bortsett fra et par hundrelapper? Ser i allefall ut som om det blir kjøp av en av disse. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Fant ikke noe info om spilleren din med Akai DV-P3410S takler værtfall begge standarene.. Så da gjør nok din det også. Det er nok + standaren som vinner så jeg vil anbefale deg å kjøpe det.. Forskjellen på de to spillerne du lurte på forskjellen på er at den dyreste kan brenne både + og - standaren.. men den er nok ikke på markedet før om 2-3mnd tipper jeg.. Så jeg ville gått for NEC1100.. Lenke til kommentar
snikka Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Mener at microsoft gikk for DVDR+ Det burde jo være et langt skritt i retning standard for dette formatet. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 nec nd 1300 eller 1100, hva er forskjellen, bortsett fra et par hundrelapper? Ser i allefall ut som om det blir kjøp av en av disse. 1100 er en eldre verson av 1300 hvis jeg ikke husker feil, men tror det var noe om at det skulle komme en ny 1100 som var bedre enn 1300 igjenn(eller omvendt). Var en sak her på hw.no eller itavisen for en stund siden. prøv et søk) Lenke til kommentar
Kriger Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 tror nok helst at det er dvd+r som blir det som kommer til å bli satset mest på i fremtiden siden det også sies at microsoft er gått inn i den aliansen med de som holder på med dvd+r og at det kommer til å bli dvd+r støtte i kommende operativsystemer fra microsoft også siden det er mest hjemme pc'r som har pr i dag faktisk har windows innstallert. og jeg mener da at det er dvd+r som er det formatet som er mest kompatibelt med dvd spillere i dag. mener også at NEC er kommet med noe rimelig dvd+r brennere. + plextor sin men den koster 1000 lappen mer. men plextor er kvalitet og de er begge 4x dvd brennere Lenke til kommentar
svennand Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 er du usikker om hvilke format du vil ha så kjøper du nec 1300... den takler både + og - .... =) når det bare er ett par hundre kr som skiller 1100 og 1300 så... Lenke til kommentar
macgeier Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Takk for alle gode råd. Nec 1300 blir ikke introdusert før om èn måned, det blir for lenge for meg å vente. Gambler på at Nec 1100 gjør susen og at + formatet vinner. Bestillte nettop hos komplett, + pinnacle studio 8 (har studio DV/pinnacle 7 fra før). Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg skal ha 1300, det haster ikke SÅ mye. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Nec 1300A skal komme inn på lageret om 1 mnd, men vi kjenner alle disse leveringstidene og jeg tror ikke vi får se den før om 3mnd+.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Selv er jeg overbevist om at + formatet kommer til å bli det gjeldende, for som noen nevner over har Microsoft bestemt seg for å implementere støtte for + i sine kommende operativsystemer. Det betyr riktignok at - formatet vil fungere like godt med annen programvare, f.eks. Nero. Videre har visstnok Plextor også kastet seg på + formatet. Jeg har forøvrig kjøpt meg - brenner, til tross for min overbevisning om at dette ikke blir det vinnende formatet. Det gjorde jeg fordi det støtter noe flere standalone spillere, samt at det er litt rimeligere å kjøpe - media. Prisforskjellen skyldes utelukkende at - formatet er eldre og har vært produsert lengre. + er nemlig billigere å produsere og vil på sikt bli rimeligst. + støtter forøvrig nærmere 90% av standalone spillere. + er det mest avanserte formatet og kan bruke hele de 4.7 GB`ene til video, mens du ikke får brukt de siste 300 MB på ei - plate. Å kjøpe multifomat brenner mener jeg er bare tull, hvis det mot formodning skulle vise seg at du en gang i framtida skulle trenge det andre formatet er det billigere å bytte brenner da enn å kjøpe multibrenner nå (med unntak av NEC kanskje). Bare se på cd-brennere, koster rundt 500 lappen for en bra en nå. For to år siden lå de omkring der som dvd-brennere ligger nå. Det tror jeg sier litt om prisutviklingen vi kan forvente å se framover. Husk at for et år siden måtte du fort ut med 6 lapper for en dvd-brenner også, så her går det nedover. Til slutt, hvilke problemer kan du få hvis du kjøper et format som ikke blir det endelige? Mangel på media? Neppe. Det er solgt VELDIG mange brennere av begge formatene. Så hvis du brenner plater som spiller i stuespilleren din og i dvd-rom`en og hvor du nå måtte ha behov, spiller det da ingen verdens ting hva slags format det er? Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 har pioneer dvd-a05 dvd-r brenner jeg , har enda ikke opplevd noe som ikke tar dvd-r plater... dere strider og gnåler om + og - .. men det som er fakta er at de to formatene på R er så og si like , det er at på RW en merker stor forskjell .. der er DVD+RW en del mer kompatibel en DVD-RW , men skal du bare bruke engangs media er det så og si samma hva du velger http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers for kompatibilitet... på Akai DV-P3410 ser jeg at den tar både dvd-r og dvd+r , men ingen RW medier .. (men RW er da strengt tatt ikke så viktig) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 samt at det er litt rimeligere å kjøpe - media. Det der er en sannhet med modifikasjoner, hvertfall i dag. Om vi ser i Komplett sine prislister så finner vi ut at billigste DVD+R plate koster 27kr, da får du en Verbatim 2.4x plate. Billigste DVD-R plate koster 19kr, men det er en 1x mmore plate. 4x plater koster akkurat det samme, uansett om det er - eller + Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Det der er en sannhet med modifikasjoner, hvertfall i dag. Om vi ser i Komplett sine prislister så finner vi ut at billigste DVD+R plate koster 27kr, da får du en Verbatim 2.4x plate. Billigste DVD-R plate koster 19kr, men det er en 1x mmore plate. Er det ingen som leser gamle meldinger her? Disse "- har billigere plater, neihei, joho"-trådene blir jo gjentatt omtrent daglig. Det vanlige har vært å referere til brenner.nos Princo til 11 kr plata, men nå har jo Komplett lagt inn Princo til 11,50, så da burde det være unødvendig å gjøre oppmerksom på. Rett skal dog være rett. Komplett lister Smartbuy +r til 22,70/stk, selv om de bare står som "antatt". 4x plater koster akkurat det samme, uansett om det er - eller + Det er bare hvis du sammenlikner Verbatim med Verbatim. Sammenlikner du med f.eks. Princo eller Ritek er - billigere. Ritek er kjent for kvalitet, og Princo har fått overraskene bra kritikker. brenner.no har Ritek 4x (kalt Datawrite) til 27 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå