Lurifaksen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Tenker å kjøpe ny PC (Asus P5Q Deluxe m/E8400) og trenger i den anledning et nytt skjermkort (har i dag X1950 Pro). Har 3 skjermer og hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe et OK skjermkort + billig-kort til den siste skjermen, men så kom jeg over dette kortet: Asus EAH3870X2 - da slipper jeg jo å kjøpe et ekstra skjermkort, og sparer på den måten antagelig litt temperatur og strøm. Er Asus EAH3870X2 noe å satse på? Eller betaler jeg har en dyr pris for å få 4xDVI? Finnes det andre kort med 4xDVI? Hvilket skjermkort i klassen 1000-2000kr gir mest for pengene i dag, hvis vi ser bort i fra 4xDVI? HD 4850? Har Nvidia noe å stille opp med i denne prisklassen? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Tror at Asus kortet som starter på 2200 i prisguiden er i det dyreste laget, særlig mtp pris/ytelse. Du kan heller kjøpe 4850 og et billig kort fra ATi til(sier ATi siden du får garantert driverkrøll om du velger nvidia + ati) som gjerne starter på ca. 250kr (HD3450), eller 2stk 4850 til 2400 om du vil ha veldig bra gaming ytelse i tillegg. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Takk for svar. Fant nettopp ut at Asus-kortet ikke har standard layout, så det finnes ikke vannblokker som kan monteres på den. Tror nok jeg gjør som du sier - regner med 1stk 4850 uansett er vesentlig bedre enn ett X1950 Pro AGP? Er det noen vesentlige forskjeller mellom de forskjellige produsentene av HD 4850? Eller er det bare å kjøpe det billigste? Ang. skjermkort nummer to så skal det være så "dårlig som mulig". Eneste krav er at det må være vifteløst, må bruke samme drivere som 4850 og bør utvikle så lite varme som mulig. Ytelse spiller absolutt ingen rolle, siden det kun skal brukes til 2D. Er det noen andre alternativer enn HD3450? Endret 22. september 2008 av Lurifaksen Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jepp, du vil merke en del forskjell fra 1950pro til 4850 Om du skal ha vannblokk på 4850'n så kan du kjøpe den billigste, om du skal ha viftekjølingen, så kjøp en med alternativ vifte enn den som er standard. Til kort #2 så tror jeg at HD3450 passer helt fint. Koster rundt 250kr og er passivkjølt. Ytelsen/kvaliteten i 2D er vel tilnærmet identisk på alle kort de siste årene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå