Radiobil Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hei, jeg har tenkt til å kjøpe et par Sennheiser HD 650 og trenger hjelp med valg av elektronikk ++ Jeg leste litt på head-fi.org og der blir det snakket veldig varmt om Darkvoice 332. Jeg må si jeg er veldig imponert over designet på denne, så jeg har funnet ut at jeg skal satse på den med mindre noen har et bedre forslag. I dag har jeg koblet opp HD 515 direkte til et intergrert lydkort på PC'en - hva mer trenger jeg for å oppnå headset-nirvana (pris tatt med i betraktning)? -nytt lydkort? -nye rør til forsterkeren? -DAC (hva nå enn det er)? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Vel, siden jeg har den kombinasjonen selv kan jeg ikke si annet enn kjør på! Darkvoice 332 er i sin prisklasse en perfekt match til HD 650 og oppgraderingsspøkelse har holdt seg unormalt mye borte siden jeg fikk den kombinasjonen i hus. Ser lekkert ut og: Nye rør til forsterkeren er obligatorisk, de som følger med er ikke spesielt bra. Jeg bruker LM Ericsson 403B og Svetlana 6S19P-V rør, en kombinasjon jeg er veldig fornøyd med! Det finnes flere rør som fungerer bra med DV332, men personlig likte jeg disse best. LM Ericsson 403B er dog ganske vanskelig å få tak i. Å kjøre dette rett fra et integrert lydkort vil være helt bak mål ja. Jeg bruker Benckmark DAC1 som kilde, men den ligger på rundt 9000 så det er i grunn litt overkill (jeg bruker den som kilde i anlegget mitt i tillegg). Hva er budsjettet ditt til en DAC? Lenke til kommentar
Radiobil Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Takker mye for svar, miCro! Det var igrunn deg som fikk meg til å få opp øynene for Darkvoice 332, etter jeg så noen bilder på avforum. Jeg har ikke satt av noe spesielt budsjett til DAC, men jeg vil hest ha en med USB input og en som jeg også kan koble opp mot NAD C372 - B&W DM683 (kjører dette direkte mot integrert lydkort også, hehe). Jeg har prøvd å se litt etter en DAC selv, men jeg har ingen anelse om hva jeg behøver. Pris er en rimelig viktig faktor, men jeg må jo strekke meg slik at det ikke blir en betydelig flaskehals for hverken høyalerene eller headsettet. Eneste jeg vet er at jeg ikke vil ha EMU 0404 da denne ser ut som et ledd i en ISDN setup fra '94. Hvordan mener du jeg skal gå frem når det gjelder anskaffelse av nye rør? Lese på head-fi.org etter en god kombinasjon for så å prøve og finne dem på en nettbutikk? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Det er jo hyggelig man kan være med å spre det glade budskap. Jeg har hørt mye bra om Keces DA-151. Den ligger til 250$ på ebay og ser i tillegg veldig flott ut! Et annet alternativ kan være å kjøpe et lydkort ala Onkyo SE-90PCI, det har en kurant DAC og meget gode analoge utganger. Det kommer igjen ned til hvor mye du er villig til å bruke. Uansett skriker oppsettet ditt etter en bedre kilde, C372 og DM683 på et integrert lydkort? Makan... I forhold til rør er ebay det beste alternativet. Finn ut av hvilken kombinasjon av rør du vil bruke, og kjøp dem der. Endret 25. september 2008 av miCro Lenke til kommentar
Radiobil Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Den DAC'en ser veldig bra ut! Jeg tenker ikke mere over saken og smeller til med hele pakka! Fant begge rørene dine på ebay fra samme selger så nå er det bare å håpe at alt går bra med frakten Lenke til kommentar
miCro Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg ville kanskje dobbeltsjekket på head-fi om DAC-en er en god match til DV332 og HD 650 kombinasjonen, bare for å være helt sikker. Jeg ser også du har tenkt å bruke den som kilde til anlegget ditt, og da hadde det kanskje vært greit med en DAC med flere utganger? Eventuelt vil jo en phono-splitter sikkert fungere bra. Uansett kan du glede deg! Jeg har sjeldent hatt så mye glede av "rimelige" hifi komponenter som jeg har hatt med DV332 og HD 650, det er en knall kombo som gir vanvittig mye for pengene! Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg bruker selv en WooAudio2 og en noe modifisert Woo3 til HD650ene. Du kan jo ta en titt på den nye balanserte Little Dot mkVI, får veldig god kritikk og er billig. Vanskelig å gå feil med rør + hd650. Er forresten mulig å få tak i Apogee MiniDAC brukt for kun et par tusen, sjekk ebay noen dager fremover, kanskje du har flaks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå