PMnormal Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Jeg får heller by på noe som passer bedre på Akam, for jeg kan jo være teknisk jeg også. Ikke liker jeg å kjede folk heller . Dette bildet får fortelle historien selv. Teknikk: Canon Eos 5D og EF 50/1,4 - Iso 100 - 1/13s - f/11 Litt større bilde enn vanlig til deres glede, håper jeg. Endret 22. september 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Stilig PM! Skikkelig retro! Jeg elsker rusten på enkelte steder som på de tre kranene(?) bak og mellom målerene. Fin bokeh ( jeg lukter 50mm'en her ). Jeg har ikke bestemt meg på om den grønne lednignen i venstre hjørne forstyrrer eller ikke, så det er sikkert forskjellige meninger om det. Et godt produkt synes jeg. Lenke til kommentar
sofus71 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 I mine øyne så var dette et vellykket bilde. Den grønne ledningen forstyrrer ikke meg. For meg er den en naturlig del av bilde. Øynene blir dratt i retning av det store instumentet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Den ledningen brukte jeg også litt tid til å vurdere, men kom frem til at her skal alt være med. Jeg har i noen tilfeller fjernet ting i de øvrige bildene i serien, men ikke her. Det dukket opp da jeg ryddet harddisken. Det er det siste i serien "Decline..." fra den opprinnelige location som ikke har vært publisert. Bedre sent enn aldri, for dette er blant mine favoritter i serien. Jeg tror ikke det finnes en like variert og spennende location enn det sildemottaket. Det er revet nå, så jeg fikk aldri brukt lokalet til andre bilder som portretter o.l. Takk for kjempefin kritikk. Det er tregt på BK for tiden. For mange bilder, med for få kommentarer. Jeg venter derfor litt i spenning på hvordan nye brukere reagerer på bildet. Mange har jo sett denne serien mange ganger, men det er alltid gøy å finne ut hva de uten et forhold til meg får ut av det. Jeg håper også at inspirerer nye brukere til å sjekke galleriet som det er linket til i sig-en min, Decline of a Culture. Holder dette samme standard som de bedre i serien? Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg liker denne type bilder, og du legger aldri ut et dårlig et. Detaljer, farger, former og med litt kreativ tankegang, en historie om hva i all verden det kan ha vært brukt til. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det er tregt på BK for tiden. For mange bilder, med for få kommentarer. er så enig med deg som det kan få blitt. Selv etter den lille tiden jeg har vært her, så ser selv jeg at det er flere som legger ut sine egne bilder, uten å kommentere andre sine. Noe som er veldig trist. Men uansett; nydelig arbeid, som alltid. Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg tenkte på det tidligere, men glemte det like fort mens jeg skrev. Det at det er treigt på BK ja, det er jeg enig i. Det var en periode for et par måneder siden det var virkelig futt, men nå er det bare en brøkdel som får 10 eller flere kommentarer, og det er som regel fra de eldste og mest erfarne brukerne. Personlig har jeg satt meg en regel om å kommentere minst fem bilder før jeg legger ut et selv. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 En veldig god regel å følge, og din holding er til etterfølgelse for andre. Man kan ikke bare få, uten å ville gi tilbake. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Vel, det er jo alltids litt vanskelig å kritisere veteranene når man er rimelig fersk i faget selv. Det jeg bet meg merke i var at den grønne ledningen nesten var nødt å være der - siden det er noe i alle de andre hjørnene. Det hadde nesten blitt litt tomt uten den. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Blir du irritert om jeg sier at det kjeder meg? Jeg foretrekker et teknisk dårligere bilde, om det videreformidler en historie bedre. Det er et godt bilde, såpass ser jeg, men det er nesten litt skuffende til å være deg. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Føler at dette er en type bilde der personlige opplevelser spiller veldig mye inn på utbyttet. Jeg vokste opp med gamle skyttergraver, bunkre og nedlagte fiskebruk som de mest spennende lekeplassene, og for meg er dette et veldig flott og interessant bilde. På den andre siden gav PM sine siste portretter meg veldig lite, fordi jeg har absolutt ingenting å forbinde dem med. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Jeg blir ikke irritert hvis noen synes dette er kjedelig. Overhodet ikke, for dette bildet har kvaliteter som kan være kjedelige. Det er teknisk og stilistisk, og mangler reelt liv. Som alle andre bilder som først og fremst er estetiske så har det evnen til å være kjedelig. Det forteller en historie, men estetikken tar nok overhånd i dette tilfellet. Hvis noen synes det er skuffende i forhold til min røffe reportasjestil så ser jeg på det som et sunnhetstegn, selv om jeg skulle ønske at man likte begge deler Endret 23. september 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Dette med lite respons mht. BK tror jeg sessongen er med på å prege og ikke så mye med bildene å gjøre. Selv har jeg ikke vært inne her på leenge og det skyldes utelukkende at det har vært relativt lyse dager og ikke så mye tid til å sitte foran PCèn. Nå er sommeren over og det blir tidligere mørkt og da er det fint å ha slike forumer å sjekke. Dette for stå for egen regning.. Når det gjelder BK på selve bildet så er dette vanskelig for mange, ikke minst for undertegnede. Hva ønsker innlegger å få ut av en kritikk må man nesten spørre seg selv. Teknisk tilbakemelding tror jeg ikke er tema her med en så dyktig fotograf og da er det muligens valg av motiv det neste jeg bør vurdere ? Motivet er orginalt, det skal du ha for og det er ikke noe bombe at det er teknisk godt utført. Bildet helt objektivt har en relativt kort "levetid" i mine øyne, selv om det lar blikket vandre rundt etter detaljer. Håper du fikk noe ut av så mange ord /L Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Personlig har jeg satt meg en regel om å kommentere minst fem bilder før jeg legger ut et selv.En veldig god regel å følge, og din holding er til etterfølgelse for andre. Man kan ikke bare få, uten å ville gi tilbake. Så enig dere begge! Nå har jeg ikke vært aktiv her på så alt for lenge, så det er godt å komme tilbake og kunne gi og få kritikk. Jeg vil ikke at dette stedet skal bli det stedet der alle legger inn bilder i hytt og pine og aldri gir noe tilbake. Selv om det er på god vei. Og tilbake til det med den grønne ledningen... Jeg klonet den vekk i photoshop og ja... Ikke gjør det, PM. Ikke gjør det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå