Gå til innhold

Problemer med MSI P35 NEO2-FR

Caliber

Anbefalte innlegg

Det er tydelig at du henger deg opp i at jeg betegner cpu'en som "ikke støttet". Det jeg legger i den ordbruken er at prosessoren ikke fungerer på kortet i sin nåværende tilstand, dvs. med. bios'en kortet er levert med. Selvsagt skjønner jo også jeg at det ikke er snakk om noen irreversible kompatibilitetsproblemer her når jeg tross alt får bilde. Poenget mitt er så enkelt som at det er et godt knippe brukere med akkurat samme kombinasjon av hovedkort og cpu (spesifikt med den nye steppingen av E8400, som forsåvidt har høyere default vcore), som etter å ha opplevd de samme symptomene som meg, har fått løst dette ved å oppgradere til bios 1.9 for neo2-FR. Dette er også MSI sin offisielle løsning basert på det standardiserte svaret moderatorne på msi-forumet har begynt å poste ved nøyaktig like problemstillinger som den jeg nå opplever.

Forsåvidt er det flott at du med din kjennskap til MSI kan fortelle meg at denne frysingen kan skyldes så mangt, men jeg kommer jo fortsatt ikke noe lenger i å løse problemet, som jo er grunnen til at jeg opprettet tråden.

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Løsningen er jo åpenbar.

Send hovedkortet i retur som DOA.

Ville aldri i verden gått til innkjøp av ekstra cpu bare for å flashe det til seneste bios.

Selv om det til tider har vært fristende, er jeg nok ikke enig med deg. Vi vet begge at kortet ikke var/er "Dead on arrival", og såpass samvittighet har jeg som forbruker at jeg ikke velger en slik løsning. Dette er strengt msi sin feil, ikke netshop sin, men viktigst av alt er det det for meg å statuere at jeg ikke skal bli straffet for å ha kjøpt en hovedkort som strengt talt ikke fungerer uten ytterligere innvestering for meg som forbruker. Jeg er enig at det er drøyt å kjøpe en ny cpu for å få flashet kortet, uansett hvor billig den er (utgjør jo tross alt over 50% av nypris på hovedkortet), men nå har jeg som sagt fått fatt i en cpu (se innlegget mitt forrige side). Denne står ikke på msi sin liste over støttede cpu'er, så fungerer ikke dette flasher netshop kortet for meg, forhåpentligvis uten å kreve at jeg skal betalte for frakten av hovedkortet tilbake til dem.

Mvh,

Caliber

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Får håpe det ordner seg da. :)

Men dette eksempelet har uansett kategori som DOA siden det ikke funker/poster med en viss type cpu kjøpt av ustalgsstedet (MSI forhandleren) og utsalgsstedet ikke spesifikt har informert om dette.

Det er forhandleren som håndterer DOA/garanti overfor MSI , ikke deg.

Så selv om det er MSI sin feil skal forhandleren håndtere feilen (kosntnadsfritt for deg).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...