jolly_ Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg har en del mp3 filer, men masse rot!! Hvordan program kan jeg bruke for å få litt orden i dem? Flytte filer på harddisken, slette dupliserte filer, finne filer fra samme artist osv. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Synes TagScanner er et genialt program. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 For å rename filer, sette ID'tag osv, så er MP3tagger 3 ganske OK. Har ikke testet TagScanner før. Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Skulle også hatt eit program som kan finne dupliserte filer, siden eg har ein god del av dei samme sangene men siden dei ikkje alltid er under samme navn er det vanskeleg å finne dei. Sjekket Tag scanner men den ser ikkje ut til å kunne slette filer. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Begynn med å rename filenene, bruk deretter ett program for å sette riktid id tag. Selv har jeg snart 6000 mp3 filer som er sortert slik: Enkel sang gruppe/artist - sangnavn album sang gruppe/artist - albumtittel - nummer - sangtittel Stor jobb, men du får oversikten! Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 prøv moodLogic. Dette er en genial plug-in til winamp som gjør alt du har spurt om og mer til. Lenke til kommentar
jolly_ Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Takk for svar! Jeg tør ikke tenke på arbeidet med å begynne å sette riktig navn på en og en fil.... :o Har ikke tid til det.. Skal prøve programmene dere foreslår! Takk! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 MP3tagger kan hente idtag til filnavn og omvendt. ganske genialt egentlig. Den kan også hente informasjon fra freedb. Når du kommer inn i hvordan du kan bruke programmet, er det genialt. Lenke til kommentar
801live Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 prøv moodLogic. Dette er en genial plug-in til winamp som gjør alt du har spurt om og mer til. Virker ikke som det er så genialt hvis jeg skal tro på det som står om Mood Logic på Winamp's sider. [http://classic.winamp.com/plugins/browse.jhtml;$sessionid$MJIIKUMR5DTJDTN241HRCZQ][/url] Her er en annen tråd ang. det samme [http://www.itpro.no/modules.php?op=modload&name=Forum&file=viewtopic&topic=941&forum=37][/url] Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Virker ikke som det er så genialt hvis jeg skal tro på det som står om Mood Logic på Winamp's sider. link1 Her er en annen tråd ang. det samme link2 801live: dersom du trykker på quote på posten min kan du se hvordan man lager linker i forumet. Forumets hjelpefunksjon er totalt uoversiktelig og inneholder et hav med døde lenker så der er det desverre ingen hjelp å få. Når det gjelder lenkene du postet kan jeg ikke helt se at det står noe om Moodlogic der? Den ene lenken din var dessuten død. Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Først sjekker du dette: -Unamed artists -Track 04 - Unknown artist -Unnamed song - Artist 1) Rename ID3 taggene i winamp, etter det ikke er mer "ugyldige" navn 2)Så kjører du Filenamer i et av programmene, tar fra ID3-tag for eksempel, så får du ikke flere av de sangene uten artist osv.. 3) Så tar du på "sorter etter navn" el. liknende også kan du kopiere sangene i artist-mappen som du seff lager etterpå Gjorde nettop dette med hele samlingen min, tok ca. 1 time tilsammen og fikse det, men på den tiden så renamet jeg, slettet, fikset og organiserte! Lurt ikkesant? Mvh. Purken! Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Først sjekker du dette:-Unamed artists -Track 04 - Unknown artist -Unnamed song - Artist 1) Rename ID3 taggene i winamp, etter det ikke er mer "ugyldige" navn 2)Så kjører du Filenamer i et av programmene, tar fra ID3-tag for eksempel, så får du ikke flere av de sangene uten artist osv.. 3) Så tar du på "sorter etter navn" el. liknende også kan du kopiere sangene i artist-mappen som du seff lager etterpå Gjorde nettop dette med hele samlingen min, tok ca. 1 time tilsammen og fikse det, men på den tiden så renamet jeg, slettet, fikset og organiserte! Lurt ikkesant? Mvh. Purken! Vel, MoodLogic gjør alt dette helt automatisk så du kan bruke den timen på å lese en bok i stedet. Genialt, ikke sant? Lenke til kommentar
jolly_ Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Noen som har vært borti programmet musicbrainz, og fått det til å fungere? Det virker som et genialt system for å finne tags! Men det generer feil hos meg hver gang jeg prøver å bruke det! Noen som har fått det til? Moodlogic så jo bra ut, men gidder ikke å bruke penger på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå