sttrons Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Prøvde meg på et bilde av røyk. brukte bare en sort t-shorte som bakgrunn, og en gammel blits jeg fyrte av manuelt. ble langt i fra fornøyd med resultatet, og endte derfor opp med en vil spake draging. men lurer på tips om hvordan man tar greie bilder av røyk, hva til bakgrunn osv. ellers er det en komposisjon som fungerer? fokuset ok?? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg sliter med å se hva det er som dekker bunnen, og har du tatt en "invert" på bildet? Bakgrunnen tar for mye oppmerksomhet til å være et vellykket røykbilde. Sett blitsen bak røyken, opp mot den, men ikek så det blir flare. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Det som dekker bunnen er bare en plastikk pose og det røyk røret( er sånn som de bruker for å teste luft gjennomstrømnigen med) bildet har fått en innvert ja. som jeg sa, så er det dratt noe veldi i spakene. har funnet ut at nese gang, så må det hvertfall lenger mellom bakgrunn og røyk. ellers takk for tipset bare kom med mer Lenke til kommentar
kaaholm Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er sikkert de som er uenige med meg, men jeg mener røykbilder skal være helt rene. Med det mener jeg det skal være kun røyken, og evt. det som lager røyken, med i bildet. Bakrunnen må være ensfarget eller i hvert fall svært dus. Det er jo de fantastiske formene i røyken som skal lage motivet og assosiasjonene. Jeg har aldri forsøkt dette, men jeg vil tro følgende hjelper: - Lang brennvidde for å krympe utsnitt og fjerne rot fra bildet. - Lang avstand til bakgrunn for å få den uskarp. - Lite lys for å få med lite bakgrunn - Selektiv belysning med blitz. Dom som kæin detta kan sikkert lage en mye lenger, og ikke minst bedre, liste, men et sted må man jo begynne. Håper å få se et nytt forsøk. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Prøvde meg på røybilder for en stund siden og jeg ble ganske fornøyd med resultatet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=714779&hl= Forsøk på beskrivelse: Bakgrunnen er et sort ark, vanlig tykt papir. En fjernstyrt blitz ligger ved arket og peker opp og litt mot kamera (sånn at arket ikke blir så mye lyst opp). Tenner på en tennbrikett og slokker den, kommer da en mengde røyk. Knips. Justerer deretter levels osv i PS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå