Heilage Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hei. Sitter og prøver meg fram med RealVNC her, men får ikke noen kobling på beina. Har en filserver med VNC Server oppe, og bruker VNC Viewer på Macen for å fjernstyre. Feilmeldingen jeg får er "Connection timed out (60)". Dette skjer hver gang. Jeg har ikke skrudd på noen kryptering eller noe, alt er standardinnstillinger. Jeg er sikker på at jeg har riktig IP, da jeg kan fjernstyre serveren ved hjelp av Remote Desktop Connection. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Mest sansynlig kjører RealVNC som service på maskina du har installert den på. Dermed må du også åpne port 5900 i firewallen din. Hvilken firewall du benytter vet du selv, mest vanlig er Microsofts egen (Start -> Kontrollpanel -> Windows Brannmur). Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Kjenner ikke til RealVNC, men jeg regner med at det har en eller annen form for serverlog sånn som TightVNC. Sjekk den så finner du ihvertfall ut om dem får kontakt Du kan også prøve å koble deg via javaklient i nettleseren med http://filserver:5800 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Mest sansynlig kjører RealVNC som service på maskina du har installert den på. Dermed må du også åpne port 5900 i firewallen din. Hvilken firewall du benytter vet du selv, mest vanlig er Microsofts egen (Start -> Kontrollpanel -> Windows Brannmur). Selvfølgelig, det hadde jeg ikke tenkt på. Skal prøve å tillate unntak i Windows-brannmuren på serveren og se hva som skjer. EDIT: Har fått det til å funke nå. Å åpne port hjalp, men det går møkktregt her... Noen grunn til det? Koblingen er ukryptert. Endret 23. september 2008 av Heilage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå