christhenoob Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hay.. sitter her og skal kjøpe et nytt s-ata pci basert kontroller kort med 4 porter.. hadde sett meg ut et fra multicom, uten raid selv.. men med 4 porter da.. dette kostet 299kr så sier en kamerat av meg dette 2 sekunder etter at jeg har trykka på send ordre knappen... http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&a...mp;QSID=7742986 dette er et s-ata raid kort som koster 400kr, det samme som det andre kortet (men det andre kortet + frakt da..) tingen med kortet fra pc utstyr, er at jeg bor i fredrikstad, og pcutstyr har hentebu der:D god bless em... anyway.. må jeg bruke diskene jeg kobler i dette eventuelle kortet fra pcutstyr hvis jeg kjøper det derfra? eller kan jeg bare ha dem som vanlige disker i et s-ata kontroller kort? vil ikke bruke raid.. kan ingenting om det heller xD Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) I følge linken din hos pcutstyr har kortet: Vårt varenr.: 244474 Produsentens varenr: A-224 Hvis du ser hos produsenten ser man at a-224 er uten raid (A-214 er med raid). Da laster man bare inn SIL 3314 satalink drivern fra IDE folderen for driverene. Edit: http://www.sunrichtech.com.hk/products-1.asp Her står også følgende: * HDDs function normally when not in RAID sets (så om du får A-214/A-224 spiller ingen rolle) Endret 22. september 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Selv om det er RAID-støtte vil de kunne fungere som vanlige kontrollere og om ønskelig, til info. Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 tusen takk:D da kan jeg endelig snart kjøpe nye harddisker uten å måtte bekymre meg for å måtte sette opp raid og sånt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå