sitdown Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Skal hjelpe til å finne et passende kamera til MS-rammet person. Det må være enkelt, må bli trykk og ta bilde. Evt. godt synlig knapp for skifte til video. Ønsker: -Enkelt, få og store knapper. -Tåle mye -Tynt uten at det går ut over manøvrering av kamera. -God stabiliserings teknologi -Billig. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Skal hjelpe til å finne et passende kamera til MS-rammet person. Det må være enkelt, må bli trykk og ta bilde. Evt. godt synlig knapp for skifte til video. Ønsker: -Enkelt, få og store knapper. -Tåle mye -Tynt uten at det går ut over manøvrering av kamera. -God stabiliserings teknologi -Billig. Du bør ta en kikk på olympus sine "mju"-modeller. -De tåler vann, frost, og litt juling. Noen av dem har også bildestabilisering. F.eks. dette: "mju 840" til ca. kr. 1400,- (+ minnekort, veske, og evt. frakt) https://prisguiden.no/product.php?product...=specifications Jeg kjenner desverre ikke dette kameraet, så jeg kan ikke anbefale det, men jeg har hatt et film-"mju", kjøpt for 7-8 år siden som jeg syntes var ok. Det bruker nå min mor (hun er allergisk for knapper, og syntes det var vel mye med 3 knapper (zoom+utløser)). Men et digitalt kamera med få og store knapper kjenner jeg ikke til. Lykke til. Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Ok, takk skal du ha :-) Noen andre synspunkter? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Du bør ta en kikk på olympus sine "mju"-modeller.De er relativt knotete å bruke dog. De siste modellene i serien er heller ikke værtettet. Jeg ville også vurdert kameraer som Nikon S500/S510/S520. Bra bilder, lite og lett og bildestabilisering. Relativt solid inntrykk i hvert fall (har ikke _testet_ hvor robust det er) i børstet metall. Eneste klare ankemomentet er egentlig (var i hvert fall på S500) batteritiden. Men ekstra batterier koster ikke allverden f.eks. på eBay, hvis man _må_ ha lang batterilevetid. Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Ja, så på S520. Tror hun lettere skal forstå dette kameraet. Men er litt redd for at hun kan trykke på knappene bak mens bilde tas. Vanskelig å unngå uansett da.. Takk for input :-) Lenke til kommentar
akle Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Det likest hadde vel vært å gått i en butikk å prøvd kameraene... iallefall nå som du har noen forslag. Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Det ble Canon Ixus 800, hun ville absolutt ha Canon. Fikk peilet henne inn på den enkleste de hadde da. Sjekket pris på s520 hos elkjøp 1900kr, i prisguiden kostet den litt over 1100kr.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå