Gå til innhold

Taper man mye muskelmasse under deffing?

dsafd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da må vi definere kebaben da.

La meg redefinere OZ-Racings spørsmål: Hva er det du mener er unormal mat SLIguy?

med unormal mat for meg ved tanke på trening er strenge magre dietter,proteintilskudd bøtter og kjappisveier som kraftfor for kalver og steroider som bsn nitrix (boler'ns beste venn)

videre så svarte jeg på topic og sa at ja,man mister muskelmasse

også leste jeg om den strenge dietten og syns at et slikt opplegg ble for hysterisk etter min smak.

Jeg spurte om mat. Et tilskudd er nettopp et tilskudd. Nå vil jeg vite hva som er unormal mat for deg!

Lenke til kommentar

SLIguy: Dine utsagn sitter på sin egen urimelighet. Hva du definerer som "hverdagskost" i denne sammenhengen er total irrelevant. Kroppen trenger kalorier overskudd og et viss antall proteiner, fettsyrer ol. for å bygge muskler. Om du ligger i kalori underskudd, ja da vil du simpelt ikke ha noen mulighet til å bygge muskler. Så hold dine tåpelig utsagn for deg selv.

Lenke til kommentar

ok, nå ska jeg svare slik som dere ønsker å høre det og resultater flere kan øsnke å oppnå, først starter vi med deffinga. ta 14 dager eller 4 uker før fellesferien med strenge dietter,unngå øl og hold deg unna flesk og duppe, gå i badstua hver kveld dersom mulig.

når du er blitt sånn passe tynn og du er fornøyd med måten musklene kommer frem på og du syns du kunne ha vært med i en calvin klein reklame. ja da er det naturlig nok badesessong og damer digger da atletiske mannekropper som tusler og vralter rundt på de offentlige strendene.

etterhvert så vil du bygge muskler og da gjør man som enhver annen på helsestudio og hamstrer bøttevis med proteintilskudd med varierende resultater. under trening drikker man kun vann fra bonaqua flaske og som kosthold er det bananer og go-morgen yogurt som er tingen. sørg også for å ha t-skjorte som sitter stramt til kroppen (helst hvit da svetten gjør den gjennomsiktig), for hva er vel vitsen med trening og musklebygging hvis ingen kan se det?

så tar man tyngre vekter enn man selv orker å tenke på og tar svært få, men tunge løft i en times tid slik at man får svære eksplosive muskler men som er lite utholdene og sørger for å småstramme på brystmusklene når damer er tilstede. fornøyd vender man hjem til heimen og føler seg mer tilfreds og sexy enn tidligere. flexe bicepsene foran speilet og etterpå kjøpe t-skjorter og overdeler som sitter stramt til huden slik at det kommer tydelig frem hvor hardt du trener og ikke minst at man er sunn.

som kremen på kaka bestemmer man seg for en høyt profilert utdanning som krever høye karakterer fra videregående for å komme inn og mye disiplin. eks: medisin, siv.ing, siv.økonom,juss osv.

nå etter endt studium bør man føle seg bra og damene bør også strømme til. du er nå sunn,sexy,velutdannet med gode jobbmuligheter med ganske solid lønn og en ekte åndshøvding.

med dette vil jeg si takk for oppmerksomheten og lykke til med deffingen (badstua er gull folkens),men som tidligere nevnt så er det best å å deffe før og delvis under fellesferien. man går ikke i bar overkropp og t-skjorte på høsten og vinteren.

jeg kommer ikke til å svare noe mer på denne tråden.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Heh mye rart i den tråden her.

Uansett, til trådstarter:

Skal du deffe så kjøp en slimguide eller lignende og mål reduksjon i fettprosent og ikke bruk kun vekten.

Da kan du også regne ut om det er muskelmasse eller fett som har forsvunnet og deretter endre kosten rett veg.

Her er noen tips

Legg deg mellom 28-22 kcal pr kg kroppsvekt som en start og juster med 2 opp eller ned avhenging av resultat ved måling pr uke.

Her kommer aktivitetsnivå osv inn.

En brukbar oppdeling flere har gode resultater med er

( ALL kroppsvekt er fettfri kroppsvekt)

3.0g protein pr kg kroppsvekt

Anbefalt fettinntak er 0,7 til 1 g per kilo kroppsvekt.Spiser du mindre karb på en diett er det lurt å få fler kalorier fra fett.

Og resten av kaloriene fra karbohydrater så man kan ikke si at karbs er fy da sitter man igjen med en enorm mengde protein og fett og overskudd av protein omdannes til glukose = karbohydrat.

Da blir regnestykket OM du veier 80 kg og du starter på 25kcal pr kg kroppsvekt slik

Fettprosent 15.

Kroppsvekt 68KG

68kg x 3g protein = 204g protein ( 816 kcal )

68kg x 1g fett = 68g fett ( 612 kcal )

68kg x25(kcal pr kg kroppsvekt) = 1700

1700kcal - proteinkcal 816 - fett kcal 612 = 272 kcal : 4 = 68 gram karbohydrat

Eller om du velger 0,7g fett pr kg så blir det 114gram karbohydrat.

Hva som er best er avhengig av insulinfølsomheten.

Høy insulinfølsomhet,fungerer dårlig mentalt og fysisk på lavkarbdiett

Lav insulinfølsomhet,fungerer utmerket på lavkarbdiett så fett/karb må justeres etter

hver enkelt person så det finnes ingen fasit her.

På en diett vil du tømme muskelen for energi så dropp kreatinen til du begynner på bulk igjen.

Om du mister muskelmasse eller ikke kommer an på om du får i deg nok protein og ikke har for stort kutt i kaloriene. Målet med vektløftingen på en diett er å beholde muskelmassen.

Et annet triks du kan gjøre er å legge en god del av karbohydratene for eks 40-50% til etter treningen,da kroppen vil prioritere oppfylling av glykogenlagre du har tømt på trening.

Lykke til på dietten.

Hvilket program kjører du under dietten?

En god start på 1kg ned i uken er ca 600 kcal mindre fra mat pr dag ( diett)

og ca 600 kcal fra trening pr dag = 1 kg ned i uken.

Lavere proteininskudd , trening og drastiske kutt i kaloriene som de fleste kjører en diett som vil gi 50-50 forbrenning av muskelmasse og fett så vær tolmodig da det tar lengre tid pga man vil beholde muskelmassen.

Ser noen anbefaler diett til sommeren , strandformen osv og om vinteren har man mye tøy på uansett.Det er jo smart men hormonellt sett fungerer en bulk best på en fettprosent

fra ca 12-18 så jeg ville ha anbefalt å bulke til ca 18 og deffe til 10-12 så bulke igjen

og kjøre slike sykluser. Deffe under det før en ny bulk vil være bortkastet tid og bulke over 20 i fett% vil være ugunstig.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...