Gå til innhold

Taper man mye muskelmasse under deffing?

dsafd

Anbefalte innlegg

Hei hei..

Skal nå starte min deff.. Deffer fordi jeg har en del fett og for å få noen mer synlige muskler. Har en del muskler nå, men er redd for å tape for mye muskelmasse under deffinga.. Noen som vet sånn ca hvor mye man taper? Er det snakk om du kan gå ned 5-10kg i benk fks?

Gidder ikke å deffe viss jeg mister alt for mye muskler, men litt regner jeg selvfølgelig med.

Men noen som vet hvor mye sånn ca? (Tenker også hvor mye du vil gå ned på treninga)

btw. Skal ikke deffe særligt mye, bare få vekk litt og starte forsiktig med bulking etterpå, for og få større muskler.

Takker for svar:)

Her har du dietten min.. Det er nokså høgt proteininnhold og ganske enkel diett..

Frokost:

60g havregryn +150g skummet melk

30g whey protein i vann

1 ss fiskeolje

vitamin/mineral

Mellommål:

Yoplait Yougurt

8-10 mandler

40g Whey Protein i vann

Lunch :

1 glass skummet melk ( 250g)

50g rugbrød/lindbeg/fedon brød ( 2 tynne skiver)

50g magert kjøttpålegg med mindre enn 6g fett pr 100g (skinke – Kyllingskinke)

1 egg

Mellommål:

50g rugbrød/lindberg/fedon brød med 50g magert kjøttpålegg (samme som over)

+ 30g Whey protein i vann

Middag:

1 - 2 kyllingfillet /120g magert kjøtt + 50g brun ris(150g kokt) + litt grønnsaker/ brokkoli

Før trening:

Proteinshake evt kreatin.. kanskje 1 banan

Etter treing:

40g Whey protein i vann , 1-2 bananer + litt havregryn(30-50g) med liten dråpe sukker

Kveld:

30g Kasein/whey protein + 1 ss selolje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke tid til å regne over forbruker ditt, men synts du hadde litt lite prottis i deffen din.. og brød er tabu (ihvertfall når jeg deffer - stivelse vettu) når du ikke skriver høyde og vekt er det vansklig og for oss vite hvor mye du skal ligge på.

hvor mye du detter ned på en deff er helt individuelt. og hvorfor deffer du om vinteren? normalt og deffe seg før sommeren (med unntak av konkuranser)..

Lenke til kommentar

Først skal jeg svare på topic: ja, man kan miste muskelmasse under deffing.

Er man flink på dietten, og har et høyt inntak av protein, samtidig som man tar seg god tid, er sjangsen for å miste muskulatur mindre. Tid er et nøkkelord.

Som OZ-racing skriver, er det vanskelig å si hvor mye du skal spise, siden vi ikke vet vekt/alder.

Ut i fra mine egne deffe-erfaring, så blir styrken stadig dårligere jo lenger ut i deffen man kommer. Det har jo sin naturlige årsak i at man spiser mindre. Men, er målet å komme i form, så bryr ikke styrken meg nevneverdig. ;)

Lenke til kommentar
spis normalt og tren ved siden av. folk tenkte ikke på diet og kosthold før i tiden,men folk ble jo sterke og fulle av muskler uansett.

bare spis normalt og tren mye. og ja muskler forsvinner når man ikke trener,men heldigvis så tar det ikke allverdens med tid for å hente effekten tilbake.

idiotisk og sammenligne nåtiden med fortiden.. og alle var ikke tynne før i tiden heller, men overvekt har økt med tiden og det har selvfølgelig noe med at færre og færre har en fysisk jobb, var du bonde, så jobba du hardt og måtte slå gress, hogge ved osv manuelt, det var også veldig dårlig med fastfood kjeder.. så ikke gidd å sammenligne det a..

edit: og hva mener du med "normal" mat a? og hvis du trener for mye så mister man effekt igjen...

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

poenget er at man ikke trenger å være hysterisk på hva man putter i seg, så lenge man trener ved siden av så blir det resultater uansett.

med normal menes f.eks. biff,lasagne,pizza,fisk,elgstek,suppe osv.

rett og slett at man spiser det man selv ønsker.

jeg har trent i 6år og har aldri ofret en tanke på det jeg putter i meg, jeg får like gode resultater som de som stapper i med proteintilskudd og holder seg unna fetende matvarer.

trening er snakk om å gjøre noe fysisk bare over en periode. har du f.eks merket at dine fingrene på din høyre hånd (hvis du er høyrehendt) er tykkere enn din venstre? og hvorfor tror du de er det, det er kort og godt for den hånda er mer fysisk i aktivitet enn din venstre. når du ser en tung bag,hvilke hånd lar du bære bagen?.......osv

så somsagt bare tren og spis som du vil,muskler blir det uansett:)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

jeg tror ikke noe på deg, når du sier at du får like bra fremgang med sånt kosthold...

Det som er hele poenget her er at han skal DEFFES, ikke bygge muskler, noe som er helt motsatt..

da må han ligge i kcal underskudd... og når man deffer så må han ha i seg mer proteiner for å miste minst mulig muskler..

Lenke til kommentar

hvis det gjelder toppidrettsfolk så forstår jeg at man ikke vil miste sin muskelytelse,men dersom dette bare handler om hvermannsen så skjønner jeg ikke grunnen å være så hysterisk på å miste muskelkraft.

men når det gjelder å bygge opp muskelmasse, så vil jeg si at vanlig kosthold som jeg definerte gir like gode resultater som annet.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Toppidrettsutøvere faktisk.. alle som er halvseriøse bulker og deffer.. Hvis du ikke forstår dette så har du havna i feil del av forumet. er ikke noe vits å deffe seg ned og se ut som ett spøkelse..

og hva mener du med vanlig kosthold? vanlig kosthold er så mangt, er så tåpelig å lese sånt.... hvis du enda ikke har forstått det så må man ligge i KCAL UNDERSKUDD for å gå ned i vekt.. og da putter man ikke innpå med masse kcal rike måltider, da teller man kcal og spiser kcal fattige måltider som har mye proteiner, som er kroppens byggesteiner...

Lenke til kommentar

med normal menes f.eks. biff,lasagne,pizza,fisk,elgstek,suppe osv.

trodde poenget her var om muskelmasse mistet effekt når man ikke trener, og mitt svar er ja.

muskler svinner med alderen og svinner når man ikke trener lengre.

også må du huske at alle kan ikke få den samme kroppen,det avhenger av din muskeltype og fibre. noen får flate kantede muskler,men andre får større og mer "runde" muskler. tror det finnes 3-4 typer muskelvarianter og fibre. for du har vel lagt merke til at alle ikke har de samme musklene selv om man trener like mye.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

du har lest litt for mye i gymboka som man har på vgs... den boka kan du bare kaste og skylde ned i do. Og hvorfor svarer du på ting som ikke er i posten..?

og som du tydligvis fortsatt ikke har fortstått, du kan spise hva faen du vil bare du holder deg i kcal underskudd, men lettere og holde seg i kcal underskudd når man spiser f.eks kylling enn kebab.. det burde til og med du skjønne

Lenke til kommentar
Da må vi definere kebaben da.

La meg redefinere OZ-Racings spørsmål: Hva er det du mener er unormal mat SLIguy?

med unormal mat for meg ved tanke på trening er strenge magre dietter,proteintilskudd bøtter og kjappisveier som kraftfor for kalver og steroider som bsn nitrix (boler'ns beste venn)

videre så svarte jeg på topic og sa at ja,man mister muskelmasse

også leste jeg om den strenge dietten og syns at et slikt opplegg ble for hysterisk etter min smak.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

haha, du er så latterlig du, ror deg bare lengre og lengre ut... når ble steroider kosthold? du har virkelig ikke peiling...Og siden du vet at bsn nitrix er bolerens beste venn så antar jeg at du har kjørt noen kurer siden du "vet" sånt :!:

Det er ikke no hokkus pokkus med proteinpulver, du trenger proteiner for å bygge muskler og får man det ikke igjennom kosten, så må man bruke tilskudd så enkelt er det..Og når det kommer til kraftfor, så er det får å få i seg masse kcal og prottis for folk som skal gå OPP i vekt, men det er ikke ett tema her, hold deg til topic a, men tydligvis vansklig for deg da du ikke har peiling på hva du snakker om...

Lenke til kommentar

Første som slår meg er hvor idiotisk det høres ut og miste muskelmasse, gå ned i vekt for og så med vilje igjen legge på deg i en bulk. poenget med deffing er jo at kroppen skal se bedre ut og at musklene skal komme frem. nå som vinteren kommer er du bedre tjent med og bulke nå og deffe til sommeren, not the other way around.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...