Gå til innhold

Laste ned fra ftp til ubuntu ftp

oizann

Anbefalte innlegg

Jeg vil overføre en fil fra ftp a til ftp b.

Ftp b står hjemme hos meg,(har tilgang til den nå via internett) den kjører proftpd om det har noe og si,tilgang til ssh også på denne.

hvordan kan jeg få lastet ned noe fra ftp a som benytter seg av ssl til ftp b?Noe jeg kan installere på maskinen som står hjemme via ssh?

Dette ble kanskje veldig rotete forklart,men håper noen skjønner poenget.

Endret av oizann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis hele poenget er å kryptere forbindelsen så setter du opp en tunnel til SSH-serveren. Det finner du guider til over hele nettet.

Eller kan du bruke SCP som fungerer over SSH. I et linux-shell bruker du scp akkurat som cp. scp filnavn bruker@mottakerserver-ip:~ (~ = hjemmekatalog, kan byttes med /mappenavn).

Ellers finnes det SSH/SCP-klienter for windows. SSH Secure Shell er OK (gratisversjonen).

Lenke til kommentar

Er det ikke bare å koble seg opp til ftp b fra ftp a og kjøre get kommando?

ncfpt -u hei -p du ftp.b.no
get -R mappe/fil

Lastes da ned til ftp a, med -user: hei og -passord: du

edit: er jo bare å bruke det ftp programmet du selv liker, men jeg <3 ncftp! O_o

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Sånn jeg forsto det så skal du ha en fil fra en ftp server til din hjemme server?

Hvis dette er tilfellet så kan du bare logge deg inn med ssh og bruke wget på servern din.

Hvis det er enkelte skrive feil så beklager jeg det, sitt å skriv samtidig som at jeg ser på las vegas

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja det er riktig,jeg vil ha filene ned på min egen server her hjemme fra en annen server på utsiden.

Og dette vil jeg gjøre utenom og først laste det ned på min egen pc,for så og laste det opp der igjen.

Finnes det noe ftp klient jeg kan ha på boksen med webgui?

Jeg vil ha mulighet til og bare logge på begge to,sette igang overføringen,også kunne logge av og slå av min egen pc igjen.

Lenke til kommentar

Ja, er vell det som vi har skrevet her alle mann (evt kvinne)

Men hvis du vil ha webui så er det noe annet, men ellers så har de fleste metodene blitt foreslått uten å måtte laste ned noe ekstra program.

med scp så trenger du bare en ssh tunell til den servern som du skal ha det til og bruke scp derifra

Lenke til kommentar

Dersom du vil kunne logge av mens filene overføres foreslår jeg at du bruker screen. Den enkleste måten er bare å logge på serveren din med ssh, starte screen, starte nedlastingen fra ftp-serveren med wget, koble fra screen (den vil da kjøre i bakgrunnen) og logge av. Så kan du når som helst logge på igjen og hente opp screen for å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
FXP kan være et alternativ dersom det er støttet og aktivert i begge servere. Da trenger du bare en klient som kan FXP.

http://en.wikipedia.org/wiki/File_eXchange_Protocol

Ja det høres mye bedre ut,men når jeg prøvde dette så fikk jeg bare feil,kan vel ha noe med at min egen står bak router?Det er iallfall støtte for fxp på den på utsiden.

Min egen som er her,kjører proftpd.

Lenke til kommentar

Nå har jeg faktisk fått det til med Flashfxp :new_woot:

Men jeg går utifra at overføringen stopper opp dersom jeg nå lukker flashfxp og slår av denne maskinen?

Eller er det en måte og få dette til og gå videre på uten at jeg må sitte med programmet på til det er ferdig. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...