mnemic Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Leste nettopp en artikkel på vg.nett hvor jeg ble utrolig sjokkert og oppgitt, HVA ER DET SOM SKJER MED HIP HOP'N I DAG? Lil Wayne er nominert til hele 12 nominasjoner av BET! Og en av dem er årets Lyriker! Hvordan kan Lil wayne bli i det hele tatt nominert til årets lyriker??? Han skriver sikkert ikke tekstene sjølv, pluss at sangene hans er helt brainless fra før, tekstene repsenterer ingen ting! Hvis dere er interessert i å lese artikkelen, så her: http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=526258 Hva mener dere? Endret 24. september 2008 av mnemic Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Alle musikk sjangere som blir til industri og komersielle blir som regel ödelagt. Lenke til kommentar
mnemic Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Alle musikk sjangere som blir til industri og komersielle blir som regel ödelagt. hmm sant... Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hva har det her med Big L å gjøre? Men uansett er jeg 100% enig med deg der. Egentlig er all kommersiell musikk søppel. Selvfølgelig er old school Hip-Hop kvalitetsmusikk, men slikt finnes også i dag, nemlig underground. Det er bare ikke så kjent, og bra er det, egentlig. La søppelhuer høre på Soulja Boy og 50, og de som virkelig elsker musikken grave litt dypere under overflaten. Noen eksempler: CunninLynguists - What'll You Do MTV og BET er søppel uansett. Æsj. Lenke til kommentar
mnemic Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Hva har det her med Big L å gjøre? He he, glem det, missforstod litt... Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 alle genrer suger... dersom du bare følger med på den ultrakomersielle hakka møkken som går rundt. du må - som phonte påpekte - grave litt djupere for å finne bra band. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg liker nå både Lil Wayne og f.eks Canibus. Men at Lil Wayne blir årets lyriker er riktignok latterlig ja. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Hva mener dere? Jeg mener at om Big L ikke hadde blitt drept i så ung alder, hadde han muligens vært en stor stjerne i dag og lagd singler med Pharrell Williams og Lil Wayne. At musikk er kommersielt er ikke ensbetydende med at det er dårlig, selv om det som oftest er det. Og at musikk er undergrunn er ikke ensbetydende med at det er bra, det er det som regel ikke. Endret 24. september 2008 av Thendrup Lenke til kommentar
mnemic Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Hva mener dere? Jeg mener at om Big L ikke hadde blitt drept i så ung alder, hadde han muligens vært en stor stjerne i dag og lagd singler med Pharrell Williams og Lil Wayne. At musikk er kommersielt er ikke ensbetydende med at det er dårlig, selv om det som oftest er det. Og at musikk er undergrunn er ikke ensbetydende med at det er bra, det er det som regel ikke. Jeg tror helt ærlig at Big L ikke ville lagd singler med Pharrel, Lil Wayne, 50 cent eller noen av de klovnene der, tror at han ville "stay true" for å si det sånn. Men hvis du sier at kommersiell musikk ikke er som regel spesielt bra og undergrund heller er noe spesielt bra, hva er det du prøver å si da? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) At det meste av musikk ikke er noe spesielt bra. Og at å bruke uttrykka "kommers" og "undergrunn" som kvalitetskjennetegn ikke har noe for seg. (Selv om jeg personlig synes at det meste av dagens bra hiphop er såkalt undergrunn.) Endret 24. september 2008 av Thendrup Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Generelt kan du nok si at de fleste musikk intreserte liker "undergrunn" idag bedre. Lenke til kommentar
mnemic Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Generelt kan du nok si at de fleste musikk intreserte liker "undergrunn" idag bedre. Word! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ikke alle kategoriene som ga helt mening men generelt så syns jeg han har gjort mye bra på den nye skiva si. Og husk, vi tenker kommersielt. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Generelt kan du nok si at de fleste musikk intreserte liker "undergrunn" idag bedre. Hva karakteriserer du som musikkinteressert? Ser man på salgstall så viser jo de at du tar feil. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Generelt kan du nok si at de fleste musikk intreserte liker "undergrunn" idag bedre. Hva karakteriserer du som musikkinteressert? Ser man på salgstall så viser jo de at du tar feil. Kort sagt, suksess =/= talent/kvalitet Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hva karakteriserer du som musikkinteressert? Ser man på salgstall så viser jo de at du tar feil. folk som vil ha noe fett å danse til er sjeldent spesielt interessert i musikken, utover at den er dansbar. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 At musikk er kommersielt er ikke ensbetydende med at det er dårlig, selv om det som oftest er det. Og at musikk er undergrunn er ikke ensbetydende med at det er bra, det er det som regel ikke. WORD, Thendrup har talt! Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hva karakteriserer du som musikkinteressert? Ser man på salgstall så viser jo de at du tar feil. folk som vil ha noe fett å danse til er sjeldent spesielt interessert i musikken, utover at den er dansbar. Dans er jo synonymt med musikk, ergo er man interessert i musikk hvis man er interessert i dans. Blir som å si at alle som er ute etter å bli full ikke er spesielt interessert i alkohol. Lenke til kommentar
Daggie Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Voice musikk som jeg liker å kalle det for har blitt ødelagt føler jeg. Nå er det bare 2-3 artister som går sammen, en med grov stemme som synger i bakgrunnen mens det er en annen flørtepus som synger om damer og diamanter. Med en pen stemme med mye oooh lyder i bakgrunnen. Liker bedre mer klassisk Hip-hop musikk ala Snoop Dog (gamle Snoop) Cypress Hill osv.. Ser vel samme linja med pop og rock og forsåvidt. Liker bedre nyskapende artister/band da det er det vi vil ha. På Voice, Mtv, radioer og alt av allemannsmusikkspillendegreier gir oss ti forskjellige sanger av ti forskjellige band/artister men likevel er tekstene relativt like og melodiene likeså.. Music is a dying art. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Hip Hop is dead! (Cheers) Endret 26. september 2008 av Fev4ng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå