Gå til innhold

Hva skjer med Hip-Hop'n i dag!?

mnemic

Anbefalte innlegg

Leste nettopp en artikkel på vg.nett hvor jeg ble utrolig sjokkert og oppgitt, HVA ER DET SOM SKJER MED HIP HOP'N I DAG? Lil Wayne er nominert til hele 12 nominasjoner av BET! Og en av dem er årets Lyriker!

Hvordan kan Lil wayne bli i det hele tatt nominert til årets lyriker??? Han skriver sikkert ikke tekstene sjølv, pluss at sangene hans er helt brainless fra før, tekstene repsenterer ingen ting!

Hvis dere er interessert i å lese artikkelen, så her:

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=526258

Hva mener dere?

Endret av mnemic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har det her med Big L å gjøre?

Men uansett er jeg 100% enig med deg der. Egentlig er all kommersiell musikk søppel. Selvfølgelig er old school Hip-Hop kvalitetsmusikk, men slikt finnes også i dag, nemlig underground. Det er bare ikke så kjent, og bra er det, egentlig. La søppelhuer høre på Soulja Boy og 50, og de som virkelig elsker musikken grave litt dypere under overflaten.

Noen eksempler:

CunninLynguists - What'll You Do

MTV og BET er søppel uansett. Æsj.

Lenke til kommentar
Hva mener dere?

Jeg mener at om Big L ikke hadde blitt drept i så ung alder, hadde han muligens vært en stor stjerne i dag og lagd singler med Pharrell Williams og Lil Wayne.

At musikk er kommersielt er ikke ensbetydende med at det er dårlig, selv om det som oftest er det. Og at musikk er undergrunn er ikke ensbetydende med at det er bra, det er det som regel ikke.

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar
Hva mener dere?

Jeg mener at om Big L ikke hadde blitt drept i så ung alder, hadde han muligens vært en stor stjerne i dag og lagd singler med Pharrell Williams og Lil Wayne.

At musikk er kommersielt er ikke ensbetydende med at det er dårlig, selv om det som oftest er det. Og at musikk er undergrunn er ikke ensbetydende med at det er bra, det er det som regel ikke.

Jeg tror helt ærlig at Big L ikke ville lagd singler med Pharrel, Lil Wayne, 50 cent eller noen av de klovnene der, tror at han ville "stay true" for å si det sånn.

Men hvis du sier at kommersiell musikk ikke er som regel spesielt bra og undergrund heller er noe spesielt bra, hva er det du prøver å si da?

Lenke til kommentar

At det meste av musikk ikke er noe spesielt bra.

Og at å bruke uttrykka "kommers" og "undergrunn" som kvalitetskjennetegn ikke har noe for seg. (Selv om jeg personlig synes at det meste av dagens bra hiphop er såkalt undergrunn.)

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar
Hva karakteriserer du som musikkinteressert? Ser man på salgstall så viser jo de at du tar feil.

folk som vil ha noe fett å danse til er sjeldent spesielt interessert i musikken, utover at den er dansbar.

Dans er jo synonymt med musikk, ergo er man interessert i musikk hvis man er interessert i dans. Blir som å si at alle som er ute etter å bli full ikke er spesielt interessert i alkohol.

Lenke til kommentar

Voice musikk som jeg liker å kalle det for har blitt ødelagt føler jeg. Nå er det bare 2-3 artister som går sammen, en med grov stemme som synger i bakgrunnen mens det er en annen flørtepus som synger om damer og diamanter. Med en pen stemme med mye oooh lyder i bakgrunnen. Liker bedre mer klassisk Hip-hop musikk ala Snoop Dog (gamle Snoop) Cypress Hill osv..

Ser vel samme linja med pop og rock og forsåvidt. Liker bedre nyskapende artister/band da det er det vi vil ha. På Voice, Mtv, radioer og alt av allemannsmusikkspillendegreier gir oss ti forskjellige sanger av ti forskjellige band/artister men likevel er tekstene relativt like og melodiene likeså.. Music is a dying art.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...