Bardl Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Hei, i fjor kjøpte jeg en Nissan Qashqai 1.5 dci. Alt vel og bra med selve bilen. Men jeg stusset litt her om dagen da vi fikk brev om service etter 10 måneder. Da jeg kjøpte bilen spurte jeg jo hva serviceintervallet var - og fikk da beskjed om at det var behagelige 20 000km. Stor var da overraskelsen da jeg ringte Birgen N. Haug (BNH) og fikk vite at det er 20 000 km eller 1 år (det som kommer først). Når jeg nå begynner å se i serviceheftet, så gir det ikke noe entydig svar..der er det ikke oppført et klart serviceregime..kun identiske felter hvor det er merket av 10-14 mndr, 15 000, 20 000 og 30 000 km. Da jeg bestilte bilen var jeg også innom Skoda og Toyota - Hos Skoda var svaret mht service at gitt mitt (minimale) kjøremønster kunne jeg kjøre til serviceindikatoren sa fra (ca hvert annet år) - Toyota 20 eller 30 000 km eller annethvert år. Når jeg så ringte Nissan Nordic om dette ble de svar skyldig. De sa etter å ha sjekket med 2.linjesupport på tlf at jeg kunne følge intervallene oppgitt i brosjyren (20 000) og at det kun var anbefalt å ta den inn årlig - BNH nektet for dette og sa at i såfall så bryter jeg Nissans mobilitetsgaranti -uansett anså han på kundemottak meg som komplett idiot som ikke skjønte at bilen måtte inn hvert år... Foreløpig har jeg ikke fått Nissan Nordics svar skriftlig - så jeg vet ikke helt hva jeg konkluderer med å gjøre. Uansett syns jeg det er uredelig av selger å ikke være tydelig på begrensningene i serviceprogrammet - det påfører jo kjøper ca 5000,- ekstra annethvert år i driftskostnader.... Så spørsmålet mitt er: Er det jeg som ikke har skjønt bæret siden jeg trodde at 20 000 var 20 000, eller er det BNH/ Nissan som er på kanten etisk sett? Endret 22. september 2008 av Bardl Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Min Astra skal ha hver 15' eller 1 gang pr år. Den sier fra selv når det første inntreffer. Det samme var det på min Golf III jeg hadde tidligere. Tenk deg at du kjører 2000 km pr år. Da blir olje og div annet litt gammelt før bilen skal på 20' km service etter 10 år.... Lenke til kommentar
Seeker Skrevet 21. desember 2019 Del Skrevet 21. desember 2019 Ser at dette er en suuuupergammel tråd, men lurte på om du kan huske om du fikk en konklusjon fra Nissan Nordic?? Lenke til kommentar
Erik Pettersen Skrevet 7. april 2020 Del Skrevet 7. april 2020 Styr unna Birger N Haug. Finnes ikke et mer useriøst firma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå