Pgj2 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Har egentlig veldig liten peiling på mc og sånn, men har nå så og si bestemt meg for å kjøpe. En jeg kjenner skal snart selge en honda CBR 04-modell, gått ca 25000km nå, så vil vel å gått litt høyere når jeg evnt. skal kjøpe. Det er også med at ganske nytt effektanlegg som kostet rundt 5500kr. Sånn generelt er den i veldig fin stand (synes jeg i hvertfall ) og har hatt jevnlig service osv. Lurte egentlig bare på hvor mye som mye jeg max bør betale for den? Takker for svar Lenke til kommentar
KNB Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ikke så veldig mye. Små, tynne, rare sykkler som går dødt. Og det effekt annlegget har ikke så veldig mye å si i og med at det er en 4-takter. Og 25.000 km er jo en del også da. Da er det like greit å kjøpe en sprett ny Yamaha YBR for 28-29.000 kr synes eg. Lenke til kommentar
Pgj2 Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Tingen er at jeg ikke har så alvorlig mye penger og han snakket om at han solgte den for 16000-18000. Siden ikke er så mye, tenkte jeg på om det faktisk vil være verdt det tiltross for at det han gått såpass langt. Endret 22. september 2008 av Pgj2 Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Hadde det vært en totakter ville jeg vært litt skeptisk, men en Honda firtakter holder mye lengre enn det, så det er nok ikke så farlig Tror ikke du har noe å frykte om du kjøper den der, hvis det er som du sier, at den er blitt godt tatt vare på. EDIT: Men husk å sjekke slitedeler som drev, kjede og dekk. Drev og kjede skal også skiftes samtidig. Endret 22. september 2008 av grizzlyx Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 25000 er ikke mye så lenge den er tatt vare på. 16000 er den absolutt verdt om den er som du beskriver. Lenke til kommentar
KNB Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Som grizzlyx sier så må du huske å sjekke slikedeler som drev, kjede og dekk. Hørre når sist oljeskift var. Om han har byttet oljefilter og rensket luftfilteret. Ikke at dette er så dyrt men om du ikke har så mye peiling så kan det være litt vrient. Men hvis han har hatt jevnlige servicer som han sier så burde ikke dette være noe problem. 16.000 er absolutt ikke gale for en sånn sykkel. Hvis du er fornøyd med en 4-takter som dette så bør du absolutt gå for den. Selv ville eg valgt en 2-takter, men det er vel smak og behag. Lykke til PS: Som sagt har ikke effekt annlegget så mye å si på en 125 4-takter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå