Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HHJJJJJJJEEEEEEELLLLLLLLLPPPPPPPPPPPP!!!!! Hvodan styre en a

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trenger også en slik løsning nå..

Har nettverk hjemme med 5 PC-er i , og har nå satt opp en ny PC uten skjerm, tastatur eller mus som skal tjene som server. Den skal være online 24/7 og hoste følgende:

- En FTP-server

- HTTP server, et par websider

- MP3 kolleksjonen min slik at den alltid er tilgjengelig for alle i nettverket

- En USB printer og en seriell printer

- +++

Jeg har funnet ut at det er en ganske genial løsning, men problemet er at selv om jeg ikke trenger å røre den (les: bruke operativsystemet på den, styre den) mer en kanskje en gang i uka trenger jeg å kunne gjøre det på en lettvint måte fra en av de andre PCene på LANet.

Jeg ser dere har listet opp mange programmer her, men hvilket av disse er det beste?!?!??!

Hvilket trenger jeg? Det trenger ikke være så vanvitig avansert, bare slik at jeg kan styre den fullt og helt som administrator, eller som om jeg hadde tastaturet og skjermen min koblet på den.

Skal forresten ha Win2K på den.

Hvilket program skal jeg bruke?

takker for alle tips og svar

Lenke til kommentar

vnc, eller tightvnc er et særdeles enkelt program, og fungerer til alt!

Du kan sette den opp til å starte som en system service i win2k (engen "link" til den når du har lagt inn programmet). Bare husk å restarte maskinen for så å skrive inn passord før du fjerner skjerm og slikt!

Du kan også styre vnc fra et ie vindu, siden den har et integrert webserver (på helt andre porter enn http). Du kan også ha flere maskiner bak en ip adresse. f.eks port 5900 (5800 fra web grensesnitt) og da maskin 1 blir 5901 osv osv.

Dette må da settes opp i en eventuell router. Bruker dette programmet på noen servere og det fungerer utmerket (og så er det gratis).

Lenke til kommentar

I win2k kan du legge inn terminal tjenesten. Du vil få spørsmål om det er for å sette opp en terminal server eller administrering av serveren. Velg admin. Du vil da få muligheten for 2 (om jeg husker rett i farta) tilkoblinger med admin brukren på likt. OBS! IKKE installer Terminal Server Licensing Services.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-21 09:33, Wotan skrev:

I win2k kan du legge inn terminal tjenesten. Du vil få spørsmål om det er for å sette opp en terminal server eller administrering av serveren. Velg admin. Du vil da få muligheten for 2 (om jeg husker rett i farta) tilkoblinger med admin brukren på likt. OBS! IKKE installer Terminal Server Licensing Services.

Det er korrekt - du kan ha to samtidige tilkoblinger.

TS Remote Admin tar svært lite plass og ressurser og i Win2k er det rett og slett bare snakk om å aktivisere tjenesten.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-21 01:15, The Pirate skrev:

Jeg trenger også en slik løsning nå..

Har nettverk hjemme med 5 PC-er i , og har nå satt opp en ny PC uten skjerm, tastatur eller mus som skal tjene som server. Den skal være online 24/7 og hoste følgende:

- En FTP-server

- HTTP server, et par websider

- MP3 kolleksjonen min slik at den alltid er tilgjengelig for alle i nettverket

- En USB printer og en seriell printer

- +++

Jeg har funnet ut at det er en ganske genial løsning, men problemet er at selv om jeg ikke trenger å røre den (les: bruke operativsystemet på den, styre den) mer en kanskje en gang i uka trenger jeg å kunne gjøre det på en lettvint måte fra en av de andre PCene på LANet.

Jeg ser dere har listet opp mange programmer her, men hvilket av disse er det beste?!?!??!

Hvilket trenger jeg? Det trenger ikke være så vanvitig avansert, bare slik at jeg kan styre den fullt og helt som administrator, eller som om jeg hadde tastaturet og skjermen min koblet på den.

Skal forresten ha Win2K på den.

Hvilket program skal jeg bruke?

takker for alle tips og svar

Jeg har en Ftp-server stående uten skjerm/tastatur. Bruker Remote Administration v2.1 - Et glimrende, lite og enkelt program. Fungerer utmerket !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...