Gå til innhold

Plansliping av Celeron FC-PGA

GTS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du helt, helt sikker?

Da må jeg si Intel er rare...det må jo bli penger av å støpe enn sånn kloss på chip'en og da...hmm...

Blir ytelsen noe betydelig forbedret, hvis jeg plansliper, ribba, processoren + at jeg legger på litt pasta?

Lenke til kommentar

Bare planslipp toppen av cpu'en så den blir blank og fin. Er ikke "kassa" lagd i tinn....? Husker ikke.

Planslipte min 450@600 og det gikk lekende lett.

Ps. Mulig jeg misforstod den forige, men Artic Siler2 er ikke strøm ledende, selv om det kan samle seg opp støv på eksponert pasta,og det leder :smile:

Lenke til kommentar

Min 450@600 er P3 Slot1 og har samme kjerne som fc-pga cpu'ene. Med en liten metelkloss og god tid gikk det som smurt. Det viktige er å tilføre masse vann så friksjonen ikke blir for høy, det er da du kan skade cpu'en. Pakka cpu'en inn i en antistatisk pose, som jeg lagde hull i og tettet med vannfast teip. Monterte ei glassplate i vasken og satt på krana. Det er lett som bare det :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-09-29 17:11, The_Inca skrev:

Min 450@600 er P3 Slot1 og har samme kjerne som fc-pga cpu'ene. Med en liten metelkloss og god tid gikk det som smurt. Det viktige er å tilføre masse vann så friksjonen ikke blir for høy, det er da du kan skade cpu'en. Pakka cpu'en inn i en antistatisk pose, som jeg lagde hull i og tettet med vannfast teip. Monterte ei glassplate i vasken og satt på krana. Det er lett som bare det :smile:

Prosessoren din er en PIII Katmai, dvs den gamle versjonen av PIII. FC-PGA/Coppermine kom ikke før PIII 500E. FC-PGA har en overflate på bare én kvadratcentimeter og er blåsvart av farge.

Lenke til kommentar

Jada, jeg vet det :smile: "Kjerne" var kanskje dårlig ordlegging.

Orka bare ikke legge ut om det i det lange og breie.

"Klumpen" :lol: på Slot1 P3 450 (Katmai) er jo oxo blåsvart og har samme størrelse, men der sitter den på en brun chip som etterpå er festet til kretskortet.

Men spørsmålet var jo egentlig hvordan det var å planslipe...og siden jeg har prøvd både Slot 1 og Fc-Pga, og det var like lett begge gangene, sier jeg fortsatt....gjør det!

Hun sa hun var vegeterianer...men jaggu fikk jeg pressa litt kjøtt i a allikevel :wink:

[ Denne Melding var redigert av: The_Inca på 2001-10-01 00:20 ]

[ Denne Melding var redigert av: The_Inca på 2001-10-01 01:20 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...