GTS Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Jeg har planer om å planslipe min Celeron FC-PGA 800. Når jeg fjerner vifta og kjøleribba, ser jeg at det stikker opp en svart firkant på toppen av processoren. Kan denne svarte klumpen slipes ned, eller er den nødvendig? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Bare slit den ned du. Den er slettes ikke nødvendig, Intel har bare lagd den hevelsen for morroskyld så vi overklokkere skal ha noe å slipe på. Lenke til kommentar
GTS Skrevet 28. september 2001 Forfatter Del Skrevet 28. september 2001 Er du helt, helt sikker? Da må jeg si Intel er rare...det må jo bli penger av å støpe enn sånn kloss på chip'en og da...hmm... Blir ytelsen noe betydelig forbedret, hvis jeg plansliper, ribba, processoren + at jeg legger på litt pasta? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Hehe, jeg bare kødda da... Den svarte firkanten som stikker opp er selve prosessoren og det er ikke akkurat så veldig smart å slipe den vekk eller slipe i det hele tatt på den :smile: Lenke til kommentar
GTS Skrevet 28. september 2001 Forfatter Del Skrevet 28. september 2001 Kan jeg ikke planslipe Celeronen da eller? Det kan jo ikke hjelpe noe da! Skal jeg prøve å "grave" ut en plass til firkanten i ribba da eller? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Det er ikke nødvendig å grave ut en grop i ribba. Kretskortet prosessoren står på leder omrtent ikke varme så det er helt bak mål å gjøre det. Dessuten ville det vært vansklig å få en grop som passa akkurat til prosessoren. Lenke til kommentar
The_Inca Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Bare planslipp toppen av cpu'en så den blir blank og fin. Er ikke "kassa" lagd i tinn....? Husker ikke. Planslipte min 450@600 og det gikk lekende lett. Ps. Mulig jeg misforstod den forige, men Artic Siler2 er ikke strøm ledende, selv om det kan samle seg opp støv på eksponert pasta,og det leder :smile: Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Dette er er en FCPGA Celeron prosessor og burde absolutt ikke planslipes. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 For å ikke ødlegge prosessoren. Det er stor forskjell på gammal Celeron du har og fcpga Celeron i hvordan kapslinga er bygd opp. Celeron (Mendocino) og Celeron (Coppermine-128) Lenke til kommentar
The_Inca Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Min 450@600 er P3 Slot1 og har samme kjerne som fc-pga cpu'ene. Med en liten metelkloss og god tid gikk det som smurt. Det viktige er å tilføre masse vann så friksjonen ikke blir for høy, det er da du kan skade cpu'en. Pakka cpu'en inn i en antistatisk pose, som jeg lagde hull i og tettet med vannfast teip. Monterte ei glassplate i vasken og satt på krana. Det er lett som bare det :smile: Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 UPPS, tror ikke Tom's Hardware Guide tillot meg å låne det bilde. Se her i stedet: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000728/celeron-02.html Lenke til kommentar
Novec Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 Quote: On 2001-09-29 17:11, The_Inca skrev:Min 450@600 er P3 Slot1 og har samme kjerne som fc-pga cpu'ene. Med en liten metelkloss og god tid gikk det som smurt. Det viktige er å tilføre masse vann så friksjonen ikke blir for høy, det er da du kan skade cpu'en. Pakka cpu'en inn i en antistatisk pose, som jeg lagde hull i og tettet med vannfast teip. Monterte ei glassplate i vasken og satt på krana. Det er lett som bare det :smile: Prosessoren din er en PIII Katmai, dvs den gamle versjonen av PIII. FC-PGA/Coppermine kom ikke før PIII 500E. FC-PGA har en overflate på bare én kvadratcentimeter og er blåsvart av farge. Lenke til kommentar
The_Inca Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 Jada, jeg vet det :smile: "Kjerne" var kanskje dårlig ordlegging. Orka bare ikke legge ut om det i det lange og breie. "Klumpen" på Slot1 P3 450 (Katmai) er jo oxo blåsvart og har samme størrelse, men der sitter den på en brun chip som etterpå er festet til kretskortet. Men spørsmålet var jo egentlig hvordan det var å planslipe...og siden jeg har prøvd både Slot 1 og Fc-Pga, og det var like lett begge gangene, sier jeg fortsatt....gjør det! _________________ Hun sa hun var vegeterianer...men jaggu fikk jeg pressa litt kjøtt i a allikevel :wink: [ Denne Melding var redigert av: The_Inca på 2001-10-01 00:20 ] [ Denne Melding var redigert av: The_Inca på 2001-10-01 01:20 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå