ATWindsor Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Gitt at hun kysser tilbake, såklart. Hvilken annen løsning er det? Denge hu!? Hva med *shock horror* å ikke denge noen? AtW Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Og det tilfredsstiller mine behov på hvilken måte, sa du? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) ATWindsor: Jeg sa bare min mening av åssen jeg ser på menn som slår damer, så drit i og vri det til noe som jeg ikke mener. Har sagt ørten ganger hva jeg mener om denne saken nå. Conflict: HAr du virklig et så sterkt behov for å denge noen hvis du blir såret? da har vi ATV, kanskje de kan hjelpe De har bare syyykt lang ventetid Endret 28. september 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 ATWindsor: Jeg sa bare min mening av åssen jeg ser på menn som slår damer, så drit i og vri det til noe som jeg ikke mener. Har sagt ørten ganger hva jeg mener om denne saken nå. Conflict: HAr du virklig et så sterkt behov for å denge noen hvis du blir såret? da har vi ATV, kanskje de kan hjelpe De har bare syyykt lang ventetid Hvordan vrir jeg det til noe du ikke mener? At du har et synspunkt pås likt som ikke henger sammen er da ikke min deil, uansett hvor mye du mener det eller ikke mener det? AtW Og det tilfredsstiller mine behov på hvilken måte, sa du? Du mener du har et behov for å denge folk? Det er isåfall noe jeg hadde vurdert å gjøre noe med. Det er ikke et sunnhetstegn. AtW Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Du la opp til at jeg støttet å slå en uskyldig person, noe jeg ikke gjør=) Og det er noe jeg har forklart mange ganger, jeg har prøvd å oppklart nå flere ganger. Og hva du mener driter jeg lang vei i, gidder bare ikke å sitte her å forsvare meg for noe som er piss. Tror jeg har sagt ørten ganger at jeg ikke støtter det og alikevel klarer du å prestere det spørsmålet...det er sykt bra å klare...til og med for en mod. Endret 28. september 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Du la opp til at jeg støttet å slå en uskyldig person, noe jeg ikke gjør=)Og det er noe jeg har forklart mange ganger. Derfor jeg jeg drit i å skrive sånt som jeg har prøvd å oppklart nå flere ganger. Og hva du mener driter jeg lang vei i, gidder bare ikke å sitte her å forsvare meg for noe som er piss. Problemet er at du ikke klarer å rasjonelt forsvarre slike handlinger, det er derfor du "ikke gidder", antakelig vet du selv også at det er en gal handling. AtW Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Jo, men jeg er av den personen som ser settingen. Uansett..JEG VET at hadde jeg opplevd dette så hadde jeg ikke klart å slå kompisen min. samme faen hvor mye jeg ville. Sånn nå vet du det...... Og hvis man vil se det fra den personen som hadde slått så er ikke det heller vansklig Finnes mer enn svart og hvit=) Må bare spørre.........hvor i helvette kom dette ifra "Problemet er at du ikke klarer å rasjonelt forsvarre slike handlinger, det er derfor du "ikke gidder", antakelig vet du selv også at det er en gal handling"?. Da får jeg svare: Ja, jeg vet det er galt...gjør du? Og hvorfor skal jeg forsvare noe........har ikke gjort noe=) Endret 28. september 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Conflict: HAr du virklig et så sterkt behov for å denge noen hvis du blir såret? da har vi ATV, kanskje de kan hjelpe De har bare syyykt lang ventetid Neida, har ikke et helt ekstremt behov for å denge noen. Det er bare slik at jeg har litt vanskelig for å beherske meg når jeg blir skikkelig sint. Har dog blitt mye flinkere med tiden Og det tilfredsstiller mine behov på hvilken måte, sa du? Du mener du har et behov for å denge folk? Det er isåfall noe jeg hadde vurdert å gjøre noe med. Det er ikke et sunnhetstegn. AtW Har ikke behov for å denge folk, men behov for å tilfredsstille det "hullet" som ville bli skapt hvis dama mi og kompisen min gjorde noe sånt. Er faktisk fullt mulig at jeg ville reagert annerledes i virkeligheten, men det veit jeg jo ikke før jeg kommer opp i en sånn situasjon. Har faktisk alltid backa ut av situasjoner der vold kunne bli den eneste løsningen. Jeg krangla skikkelig med en "kompis" i fjor vinter, og hadde ikke jeg beherska meg, hadde det blitt skikkelig slosskamp. Han var den som ville sloss. Jeg ville feste å ha det moro. Tydeligvis var det et problem for han. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jo, men jeg er av den personen som ser settingen. Uansett..JEG VET at hadde jeg opplevd dette så hadde jeg ikke klart å slå kompisen min. samme faen hvor mye jeg ville.Sånn nå vet du det...... Og hvis man vil se det fra den personen som hadde slått så er ikke det heller vansklig Finnes mer enn svart og hvit=) Må bare spørre.........hvor i helvette kom dette ifra "Problemet er at du ikke klarer å rasjonelt forsvarre slike handlinger, det er derfor du "ikke gidder", antakelig vet du selv også at det er en gal handling"?. Da får jeg svare: Ja, jeg vet det er galt...gjør du? Og hvorfor skal jeg forsvare noe........har ikke gjort noe=) Du kan jo si dine meninger om handlinger, uten å ha utført de selv, feks ved å forsvare en handling. Du trenger ikke å ha utført en handling hverken for å mene at den er moralsk akseptabel, moralsk uakseptabel eller for å forsvare den. Essenen er at du åpner for at det er noenlunde akseptabelt å slå menn om situasjonen er den rette, mens det er totalt uakseptabelt å slå damer. AtW Og det tilfredsstiller mine behov på hvilken måte, sa du? Du mener du har et behov for å denge folk? Det er isåfall noe jeg hadde vurdert å gjøre noe med. Det er ikke et sunnhetstegn. AtW Har ikke behov for å denge folk, men behov for å tilfredsstille det "hullet" som ville bli skapt hvis dama mi og kompisen min gjorde noe sånt. Er faktisk fullt mulig at jeg ville reagert annerledes i virkeligheten, men det veit jeg jo ikke før jeg kommer opp i en sånn situasjon. Har faktisk alltid backa ut av situasjoner der vold kunne bli den eneste løsningen. Jeg krangla skikkelig med en "kompis" i fjor vinter, og hadde ikke jeg beherska meg, hadde det blitt skikkelig slosskamp. Han var den som ville sloss. Jeg ville feste å ha det moro. Tydeligvis var det et problem for han. Å slå til noen vil ikke gjøre noe som helst for fylle det "hullet". Om noe så gjør det antakelig vondt verre. AtW Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Å slå til noen vil ikke gjøre noe som helst for fylle det "hullet". Om noe så gjør det antakelig vondt verre. ...for deg. Sier ikke at det definitivt ville hjulpet, men noe måtte jeg ha foretatt, og i det miljøet jeg befinner meg, er det mest sosialt akseptert å stå opp for seg selv. Siden vi er tenåringer, er det fysiske veldig viktig, og sosialt sett tror jeg det å slå ville vært det riktige. Foretrekker selv å holde det verbalt, og det har jeg klart i hele livet mitt. Kanskje jeg klarer det resten av livet også? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Å slå til noen vil ikke gjøre noe som helst for fylle det "hullet". Om noe så gjør det antakelig vondt verre. ...for deg. Sier ikke at det definitivt ville hjulpet, men noe måtte jeg ha foretatt, og i det miljøet jeg befinner meg, er det mest sosialt akseptert å stå opp for seg selv. Siden vi er tenåringer, er det fysiske veldig viktig, og sosialt sett tror jeg det å slå ville vært det riktige. Foretrekker selv å holde det verbalt, og det har jeg klart i hele livet mitt. Kanskje jeg klarer det resten av livet også? Tja, det er vel gjort ganske mye forksning på slikt også, voldelig oppførsel fører ikke til noe bedre liv. Det er ikke å stå opp for seg selv å slå til noen, det er feigt og primitivt, og løser ikke noe som helst, i tilegg til at det kan føre til store skadevirkninger for offeret. AtW Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Skulle tro at polititet ser mellom fingrene i en slik sak, om du forklarer dem historien slik du har gjort her. Hadde jeg vært politi, så hadde saken blitt henlagt med en gang. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) ATw: Jeg syns det er like dårlig å slå en mann, men jeg føler det sterkere ovenfor damer pga. en viss bakgrunn og opplevelser. Men jeg åpner ikke opp for at det er "lov" å slå menn mer enn damer, det er ihvertfall ikke min hensikt å legge det frem sånn. Har tenkt mye på dette siden vi startet denne tråden og jeg personlig har problemer å legge hånd på noen i det hele tatt. Men det går an å forstå noe, uten å støtte det=) Jeg ser poenget ditt, derfor jeg prøver så godt jeg kan å skrive det jeg mener....er ikke alltid så lett har jeg funnet ut nå. Har ufattelig mye å si om dette temaet, men her inne blir det veldig svart\hvit..enter støtter man vold eller ikke, er noe som heter settinger og hva som skjer i den settingen. Der finnes en rett setting der du også hadde slått AT, men det er ikke noen unnskyldning å slå for det. Men man kan se det fra flere sider, enn bare å sitte på sin høye hest og dømme folk nord og ned. Conflict: Det fyller hullet der og da, men hvis det skjer noe med personen så kommer du til å angre og bare få det mer vondt. Selv om det er totalt forståelig at man vil gjøre det, så risikerer du bare å sitte igjen med mer smerte. Og til dere som føler at når det koker at det er problem å ikke klaske til noen så vil jeg anbefale ATV og kontakte de. De har desverre litt lang ventetid, men de er meget gode=) Endret 28. september 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Har ikke stort å si om akkurat denne saken, men vil si til trådstarter at jeg føler med han, det er veldig synd å måtte miste både bestekompisen og kjæresten på et knips. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Når det gjelder om dette var ufortjent eller fortjent så er jo det en relativt lett sak å avgjøre. Typen var bestekompisen hans, så han visste sannsynligvis om at hvis han hadde gjort noe med dama hans så kanskje han ville reagere aggresssivt. Så, spørsmålet blir om hvem det er som er dum, personen som står på togskinna når toget kommer, eller toget? Man kan jo si at man har alltid et valg når det gjelder sånne ting, men hva i all verden forventer man at skjer når man blir sammen med dama til bestekompisen også er sammen med hu på samme festen som den tidligere kjæresten er på. Samme for meg om det var dumt av OP å bruke vold, den tidligere bestekompisen hans var såpass dum at han ikke kunne forvente seg noe annet. Alle veit at i sånne situasjoner så kan folk reagere og klikke fullstendig. Hvis jeg skal bruke metaforen/sammenlikningen med toget og si at det å skylde på at toget ikke sporet av før det traff personen som står på togskinna blir litt feil måte å tenke på. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Flott sagt Thrusthamster, de fleste velger å angripe OP'en uten å tenke litt dypere inn i emnet, spesielt er det vanskelig for de som IKKE har vært borti et lignende problem, da er det lett å sitte på rævva hjemme og bedømme for hva som er moralskt korrekt og ikke. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Og det tilfredsstiller mine behov på hvilken måte, sa du? Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Meg. Herregud. Skulle tro at polititet ser mellom fingrene i en slik sak, om du forklarer dem historien slik du har gjort her. Hadde jeg vært politi, så hadde saken blitt henlagt med en gang. Konge at du ikke er purk, da. Endret 28. september 2008 av J@cob Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Hadde noen kyssa dama mi, hadde jeg dengt han. Jeg synes ikke akkurat det er for mye forlangt at jenta skal vise meg så mye respekt at hu gjør noe bak min rygg. Trenger jeg si mer? Gitt at hun kysser tilbake, såklart. Hvilken annen løsning er det? Denge hu!? Ser du virkelig ikke den åpenbare selvmotsigelsen din? Du blir fornærmet fordi jenta di ikke viser deg respekt, så derfor må du denge fyren? Hva om du hadde vært homo(for å eliminere "man slår ikke jenter")? Og typen din roter med en random. Hvem fortjener og får dengen? Typen din eller mr. random? Endret 28. september 2008 av toth Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Skjønner ikke helt hva folk mener med at 3. parten er uskyldig? Ikke hvis han visste om at hun var sammen med en annen vel? Da vil jeg si at det er like mye han sin skyld som jenta. Har ikke brukt vold selv i noen andre situasjoner enn "fight fire with fire" tilfeller, så jeg ville nok ikke brukt vold i noe annet enn en fysisk provosert sammenheng. Men hvis jeg skulle gjort det, så har jeg ikke noe mer sperrer mot å bruke vold mot jenter enn gutter. Er for likestilling, har alltid vært det. Rimelig dobbeltmoral å si at man aldri i livet skal slå jenter, også si at man er for likestilling seinere. Endret 28. september 2008 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ganske tydelig å se at noen liker å være tøff på internett. Selv kunne jeg gjort noe som trådstarter gjorde og et par andre har gjort da jeg var yngre(tenåring), men ikke nå som jeg har fått noen år på baken. Det er rett og slett ikke verdt det. Jeg har faktisk vært i samme situasjon før, men banket noen opp gjorde jeg ikke. Hva er vitsen? Da synker du lavere enn de to personene mener jeg. La det heller være selv om det ikke er så lett. Få ut frustrasjonen på en annen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå