Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kompis ble sammen med eksen - banket ham opp

Anbefalte innlegg

I går slo dama opp med meg. Hadde vært sammen i 2 og et halvt år. Men i går var det stopp. Hun har blitt forelska i bestekompisen min og de holder på nå.

Blir jævli irritert da hun fortalte nå at hun har vært forelska i han i 6 måneder.

Jeg hadde drit lyst til å ta studier i Oslo men siden vi bor i Tønsberg så ville hun ikke at jeg skulle flytte sammen. Så jeg begynte på en skole i Tønsberg som jeg ikke har lyst til å gå på i det hele tatt.

Eneste grunnen til at jeg holdt meg i Tønsberg var for å være med henne. Men det viser seg at når vi snakka om at jeg skulle flytte så var hun allerede forelska i en annen.

Sånn jeg tolker det var at hun ville fortsette å være sammen med meg til hun ble sammen med kompisen min og hvis ikke kunne hu bare gå tilbake til meg eller noe.

Så nå sitter jeg er i Tønsberg. Går på en dritt skole og har lyst til å flytte til Oslo for å gå studier der. Men der kommer jeg ikke inn nå. Så da har hun herpa et helt år for meg.

Og eneste bestekompisen min jeg har holder nå på med eksen min.

Skreiv jeg for en ukes tid siden. Jeg var på fest i går kveld. Så jeg møtte de to sammen. Da sa det klikk i hue mitt så jeg banka han opp. Kanskje ikke det lureste å gjøre. For nå truer han med å politianmelde meg... Men han fortjente det.

Strengt tatt er det hun burde grisebanka. Det er jo hun som hadde et ansvar for det forholdet dere hadde. Uansett så forstår jeg jo at du banka han da. Han får anmelde så mye han bare vil, du er den moralske vinner uansett.

Herfra og ut ville jeg bare ignorert dem begge fullstendig. Aldri snakt til dem, svart dem på tiltale, sett på dem eller latt deg affisere av at de ser på deg. Å behandle dem som totalt luft er det som svir mest or henne ser du. Det er jo det så er det kipe nå, hun fikk jo et kikk av at du banka han...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dama skal IKKE bankes eller bli slått, jeg driter i hva hun har gjort....mwn jenter skal ikke bli slått. Det er en golden rule, den dagen man slår en dame så er man ikke bedre enn en blanding mellom spytt og kakkerlakk.

OG de fleste misliker STERKT gutter som slår jenter...

Det er moralsk forkastlig å slå damer, mens å slå menn unødvendig er helt greit? I mine øyne har man en dårlig impulskontroll om man tyr til vold for noe slikt. Evt en moral jeg slettes ikke er enig i om man insisterer å forsvare slike primitive handlinger i ettertid.

AtW

Det er på en måte befriende og deilig å jule opp en som har stjålet kjæresten din fra deg. Jeg brakk kjeven og høyrehånda på en svenske som ble sammen med kjæresten min.

Det virker sikkert ganske tafatt og idiotisk, men historien er følgende:

Skulle historien gjøre det mindre tafatt og idiotisk? Måten det skjedde på er jo så lite stygg at det om noe setter handlingen i et enda dårligere lys.

AtW

Lenke til kommentar
I går slo dama opp med meg. Hadde vært sammen i 2 og et halvt år. Men i går var det stopp. Hun har blitt forelska i bestekompisen min og de holder på nå.

Blir jævli irritert da hun fortalte nå at hun har vært forelska i han i 6 måneder.

Jeg hadde drit lyst til å ta studier i Oslo men siden vi bor i Tønsberg så ville hun ikke at jeg skulle flytte sammen. Så jeg begynte på en skole i Tønsberg som jeg ikke har lyst til å gå på i det hele tatt.

Eneste grunnen til at jeg holdt meg i Tønsberg var for å være med henne. Men det viser seg at når vi snakka om at jeg skulle flytte så var hun allerede forelska i en annen.

Sånn jeg tolker det var at hun ville fortsette å være sammen med meg til hun ble sammen med kompisen min og hvis ikke kunne hu bare gå tilbake til meg eller noe.

Så nå sitter jeg er i Tønsberg. Går på en dritt skole og har lyst til å flytte til Oslo for å gå studier der. Men der kommer jeg ikke inn nå. Så da har hun herpa et helt år for meg.

Og eneste bestekompisen min jeg har holder nå på med eksen min.

Skreiv jeg for en ukes tid siden. Jeg var på fest i går kveld. Så jeg møtte de to sammen. Da sa det klikk i hue mitt så jeg banka han opp. Kanskje ikke det lureste å gjøre. For nå truer han med å politianmelde meg... Men han fortjente det.

Jeg ville gjort det samme, helt 100% sikkert. En som ikke ville det tørr jeg påstå ikke egentlig var noe særlig glad i damen..

Lenke til kommentar

Henger vel litt etter den opprinnelige diskusjonen, og jeg har bare lest side 1 og 2, men hvis bestekompisen min hadde liggi med dama mi, hadde jeg rett og slett dengt dritten ut av han. Hadde det vært en random dude som ikke visste at jeg hadde dame, hadde jeg muligens ikke reagert likt. Men hvis noen som visste at hu var dama mi hadde liggi med hu, hadde jeg rett og slett dengt han - skikkelig hardt. Det gjelder ikke hvis han "stjeler" hu, gitt at hu også har følelser for han. Altså:

dama mi=x, bestekompis=y

x blir forelska i y, jeg denger ingen

x ligger med y, y får grisebank

x blir forelska i y og ligger med han FØR x slå opp - grisebank til y og grotesk hevn på x(ikke fysisk)

y blir forelska i x, og holder det ikke for seg selv og prøver seg på x, y får bank

Det er vel realt?

Lenke til kommentar

Aaaaallrighty then ;)

For min del er hovedproblemet om de gjør noe mens vi er sammen. Uansett om det er en kjærlig kos, så er det for mye. Jeg hadde aldri i verden godtatt at noen hadde "godkosa" dama mi. Hadde ikke slått h*n, men jeg hadde uten tvil satt en stopper for det. Hadde noen kyssa dama mi, hadde jeg dengt han. Jeg synes ikke akkurat det er for mye forlangt at jenta skal vise meg så mye respekt at hu gjør noe bak min rygg.

Lenke til kommentar

Det er veldig mange her som er veldig tøffe og tilsynelatende skulle banket opp i øst og i vest. Dessverre er det slik at ved å ty til vold er sjansen for at noe alvorlig skulle skje faktisk ganske stor. Den brukne nesa blir fort til hodet i asfalten og et liv på samvittigheten. Det er sikkert stoltheten verdt..

Når det er sagt er ofte vold den første utveien mange ser når følelsene er såret, problemet er da at du gir de sårende parter(utro kjerring(X)+kompis(Y)) en kort og fåfengt "hevn" som ofte slår tilbake (anmeldelse). En smartere måte å takle en slik situasjon er å la personer som X og Y respekterer (les: foreldre, søsken, venner) vite hva de har gjort slik at alle i deres omgangskrets er klar over det. Enten de vil det eller ei mister de da en del av selvrespekten sin, og det er om ikke annet en god måte å forsikre seg om at X og Y aldri kommer til å gjøre noe slikt igjen.

I tilleg må man selvfølgelig avvise dem slik at de får føle skammen over det de har gjort hver gang de ser deg. På en slik måte kommer man ut av situasjonen som den sympatiske part som er totalt uskyldig oppi situasjonen, mens X og Y kommer til å ha stempelet resten av sitt liv. Dette er ikke tilfellet hvs man klinker ned noen av partene..

Angående hva ekser gjør med kompiser, så er det slik livet er. Muligens noe utenksomt av kompisen å tafse å eksen din, men shit happens, move on.

Apropos: Hvem er det egentlig som ønsker at forholdet skal starte med utroskap? Tenk at du har deg med kjerringa til kompisen din og blir sammen med henne, hvor stor sjanse er det for at det blir siste gang hun er utro? Da kan man i så fall takke seg selv.

Edit: en liten leif

Endret av Uglegutt
Lenke til kommentar

Det er veldig mange her som er veldig tøffe og tilsynelatende skulle banket opp i øst og i vest. Dessverre er det slik at ved å ty til vold er sjansen for at noe alvorlig skulle skje faktisk ganske stor. Den brukne nesa blir fort til hodet i asfalten og et liv på samvittigheten. Det er sikkert stoltheten verdt..

Når det er sagt er ofte vold den første utveien mange ser når følelsene er såret, problemet er da at du gir de sårende parter(utro kjerring(X)+kompis(Y)) en kort og fåfengt "hevn" som ofte slår tilbake (anmeldelse). En smartere måte å takle en slik situasjon er å la personer som X og Y respekterer (les: foreldre, søsken, venner) vite hva de har gjort slik at alle i deres omgangskrets er klar over det. Enten de vil det eller ei mister de da en del av selvrespekten sin, og det er om ikke annet en god måte å forsikre seg om at X og Y aldri kommer til å gjøre noe slikt igjen.

I tilleg må man selvfølgelig avvise dem slik at de får føle skammen over det de har gjort hver gang de ser deg. På en slik måte kommer man ut av situasjonen som den sympatiske part som er totalt uskyldig oppi situasjonen, mens X og Y kommer til å ha stempelet resten av sitt liv. Dette er ikke tilfellet hvs man klinker ned noen av partene..

Angående hva ekser gjør med kompiser, så er det slik livet er. Muligens noe utenksomt av kompisen å tafse å eksen din, men shit happens, move on.

Apropos: Hvem er det egentlig som ønsker at forholdet skal starte med utroskap? Tenk at du har deg med kjerringa til kompisen din og blir sammen med henne, hvor stor sjanse er det for at det blir siste gang hun er utro? Da kan man i så fall takke seg selv.

Edit: en liten leif

Veit ikke om du svarte meg, men jeg snakker ikke om ekser, men om kjærester. Jeg er en meget aggressiv person(av min far), og jeg tror ikke jeg ville klart å beherske meg. Hadde jeg hatt god tid, altså ikke møtt dama mi eller gutten, kunne jeg kanskje klart å være litt utspekulert og ødelegge livene deres, men hadde jeg ferska dama mi og bestekompisen min eller noen som veit at vi er sammen, hadde det vært over og ut for gutten - uavhengig av konsekvensene.

Lenke til kommentar
Veit ikke om du svarte meg, men jeg snakker ikke om ekser, men om kjærester. Jeg er en meget aggressiv person(av min far), og jeg tror ikke jeg ville klart å beherske meg. Hadde jeg hatt god tid, altså ikke møtt dama mi eller gutten, kunne jeg kanskje klart å være litt utspekulert og ødelegge livene deres, men hadde jeg ferska dama mi og bestekompisen min eller noen som veit at vi er sammen, hadde det vært over og ut for gutten - uavhengig av konsekvensene.

Var ikke tiltenkt som et svar til deg alene nei, mer mitt synspunkt på trådens tema (eller trådens utvidede tema).

For øvrig var hovedelen av mitt innlegg skrevet med tanke på kjæreste, ikke eks.

Det er heller ikke noe poeng å forsøke å ødelegge hverken kjeven eller livet deres, mer å vise dem at deres handlinger får konsekvenser, som nok på sikt gjør mer vondt enn en vond kjeve.

Hvis man anser seg selv for å være "en meget aggresiv person" bør man kansje foreta seg noen tiltak for å lære seg å takle aggresjonen, for sitt eget og andres beste.

Lenke til kommentar

Sikter på nesa, det er billigere :)

Ang. aggresjon, så har jeg klart meg frem til nå, så satser på at jeg klarer å ikke skade noen ei stund til også. Kan skryte av at jeg i meget beruset tilstand(da jeg var yngre) ble kastet ut av festen til en kompis fordi jeg spydde over hele bordet hans(hahahahahaha). Han som prøvde å kaste meg ut - en gutt jeg ikke kjente, som i tillegg var emo, noe jeg hadde veldig mye i mot da - var veldig nære å få et slag i trynet. Kom meg forsåvidt inn på festen igjen nettopp fordi jeg ikke slo han :)

Edit: knakk den ene knoka mi fordi jeg var sur og slo i veggen en gang, men det er vel noe vi alle har gjort? Har ihvertfall bevist for meg selv og andre at jeg slår hardt (^o^)

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Hadde en venn gjort noe slikt med meg hadde jeg nok tydelig fortalt han at dette er totalt uakseptabelt og droppet all kontakt med ham helt. Jeg har eller kommer aldri til å gå etter damen(e) til vennene mine.

Har det gått lang tid siden de har slått opp så går det jo ann å se det ann på situasjonen. Hadde konfrontert vennen min om det først også så det ikke kommer som et sjokk i senere tid.

Når det gjelder den situasjonen som diskutert tidligere i tråden der dama stikker av med en ukjent så klandrer jeg ikke den ukjente mannen da han ikke kjenner meg eller vet om min eksistens for den del. Det er ene og alene dama som er den skyldige. Er jo ikke sikkert mannen har fått høre om forholdet damen er i heller.

Var utsatt for blind vold en gang men må komme tilbake til den historien. På vei til å stenge sjappa og komme meg hjemmover :)

Lenke til kommentar
Hva hadde du (ATWindsor) gjort hvis du var i samme situasjon som meg?

Jeg hadde sagt til Exen hva jeg mente om oppførselen, og neppe opprethold kontakt etter det. Og mest sannsynlig hadde vle vennskapet til vennrn ligget tynt ann også. Jeg hadde ihvertfall sagt klart og tydlig hva jeg synes om saken, men antakelig hadde ikke syntes det var verd det å ha vedkommende som venn, pga oppførslen, og man i tilegg må forholde seg til Exen om man skal pleie omgang med denne vennen.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...