Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kompis ble sammen med eksen - banket ham opp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og; "det er kompisen som bryter reglementet"? Jaha, så det finnes reglement blant kompiser, men ikke blandt kjærester? Hun bryter ikke noe? Hun er en viljeløs uskyldig filledukke, som han bare kan _ta_, uten at hun kan gjøre noe fra eller til?

Get a grip.

Hun må da få gjøre som hun vil. Forhold går stort sett opp i limingen før eller senere uansett. Poenget er at her er det en venn som man trodde man kunne stole på som er en av partene.

Jeg er jammen glad mine venner ikke har samme moral som den gjengen her inne. Samtlige av de jeg kjenner ville gjort det samme, noe som er veldig betryggende.

Get a grip right back at you.

Lenke til kommentar
Absolutt ingen har fasiten på hva som er den rette reaksjonen, mennesker er forskjellige.

Tull. Det er aldri riktig å ty til vold på grunn av en slik filleting. Og i hvert fall ikke mot den eneste uskyldige parten, som jo ser ut til å være måten folk helst gjør det på her.

Endret av Skarstard
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke heller det så ikke vri på det jeg sier.

Det jeg sier er samme hvilket valg man tar så er det noen som reagerer på det=)

Og nei, det er ikke tull.......det finnes ikke fasit på mennesklige reaksjoner.

DU vet hva som hadde vært rett for DEG...ikke en dritt annet.

Er ikke bare en mening her inne.noen sier overse det og hev deg over, andre sier knus han, noen sier gi han en fik, noen sier bank begge, bank bare dama osv, overse de eller se på det som positivt at hun\han fant noen du kjenner.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Så jeg burde heller skrive "baksnakke og ødelegge livet hennes og skrive stygge ting om henne på facebook + lage hatgruppe?

Prøvd (forgive and) forget? :p

..eller bare god gammel "ignore".

Og; "det er kompisen som bryter reglementet"? Jaha, så det finnes reglement blant kompiser, men ikke blandt kjærester? Hun bryter ikke noe? Hun er en viljeløs uskyldig filledukke, som han bare kan _ta_, uten at hun kan gjøre noe fra eller til?

Get a grip.

Hun må da få gjøre som hun vil. Forhold går stort sett opp i limingen før eller senere uansett. Poenget er at her er det en venn som man trodde man kunne stole på som er en av partene.

Jeg er jammen glad mine venner ikke har samme moral som den gjengen her inne. Samtlige av de jeg kjenner ville gjort det samme, noe som er veldig betryggende.

Get a grip right back at you.

HUN må da få gjøre som hun vil, men ikke han? Og du trodde du kunne stole på vennen, men du trodde ikke det om dama? Yay for god gammel tillit i forhold, altså :ermm:

Du er glad dine venner ikke har vår moral? Jeg tror du misforstår hvem som sitter på den "gode" moralen her, kamerat.

At mine venner har en moral som gjør at de kan ordne ting uten å ty til vold, tyder på at de har noe mellom ørene.

Forskjellen på vår håndtering av en slik sak ligger nok likevel ikke i moralen. Den ligger heller i hvor gode venner man faktisk har, hvor godt man kjenner dama si, og hva slags person hun er.

Jeg hadde aldri vært sammen med ei jeg ikke kunne stole 100% på, akkurat som en bestevenn. MAO svikter hun minst like mye ved utroskap som vennen. Det er i all hovedsak hennes ansvar å holde fingra av andres fat, ikke alle potensielle fateieres.

Det er så utrolig misforstått om kvinner/kjærester at de kan stjeles og lures og brukes. De har et hode, og et ansvar. Den største delen av ansvaret, faktisk.

(apropos "den gode moralen din", så vil jeg gjerne se en henvisning til hvor og hvorfor vold oppfattes som moralsk godt)

Lenke til kommentar

Greit nok man oppdager at damen ikke er akkurat den man trodde hun var.

Men sånne ting skjer. Men når kammeretar begynner å stikke deg i ryggen blir det ekstra ille. Forhold går fløyten hele tiden og da snur man seg gjerne til vennene sine. Men når de er med på det blir det ekstra ille.

Når dere synes det er helt greit å svike kammeratene sine er jeg bare utfattelig glad for at jeg ikke noen gang kommer til å bli venner med dere.

De har forresten begge like mye ansvar etter min mening. Hadde det vert en random kis man ikke kjenner kan man ikke laste ham da er det helt og holdent damen sin feil. Men når det er en man trodde man kunne stole på som er delaktig blir det ekstra ille.

Vold er ikke moralsk godt, men når folk ikke skjønner hvor stor skade ett sånt svik kan forårsake synes jeg ikke akkurat en slag i ansiktet er så veldig hard straff.

Lenke til kommentar
Greit nok man oppdager at damen ikke er akkurat den man trodde hun var.

Men sånne ting skjer. Men når kammeretar begynner å stikke deg i ryggen blir det ekstra ille. Forhold går fløyten hele tiden

Vel, om forhold har en tendens til å gå fløyten, svir det like jævlig om ei du elsker er utro mot deg. Okke som.

Når dere synes det er helt greit å svike kammeratene sine er jeg bare utfattelig glad for at jeg ikke noen gang kommer til å bli venner med dere.

Jeg for min del har aldri sagt det er greit i det hele tatt. Det er derimot fullstendig uakseptabelt.

Mine poeng er bare at det er like fullstendig uakseptabelt av dama; og at vold ikke rettferdiggjøres eller har noen positiv effekt i etterkant.

Lenke til kommentar
Så jeg burde heller skrive "baksnakke og ødelegge livet hennes og skrive stygge ting om henne på facebook + lage hatgruppe?

Prøvd (forgive and) forget? :p

..eller bare god gammel "ignore".

Jeg spurte lengre oppe om det var riktig av meg å filleriste kjerringa som knulla typen min, og videre at jeg heller ville tatt et kraftig oppgjør med typen min fremfor å filleriste noen kjerring.

Så ble det skrevet at vi damer ikke skulle ty til vold, og jeg nevnte baksnakking +++ fordi bekjente av meg har tydd til slike metoder når deres menn har vært utro.

Jeg holder fremdeles fast ved at det er typen man skal ta hvis noen er utro. Håper jeg slipper å komme borti problemstillingen i det heletatt, men "Forgive and forget" er ikke aktuellt

Lenke til kommentar
Absolutt ingen har fasiten på hva som er den rette reaksjonen, mennesker er forskjellige.

Tull. Det er aldri riktig å ty til vold på grunn av en slik filleting. Og i hvert fall ikke mot den eneste uskyldige parten, som jo ser ut til å være måten folk helst gjør det på her.

Å ta dama til noen er en filleting? Er det det du mente, eller noe annet?

Lenke til kommentar

Hvis du er 16 år så gjør du det, ja :p

Jeg vet om ei som lenge hadde hatbeskjeder via nett, men typen var ikke nevnt, han som faktisk lå med henne?

Hvorfor ikke ta den personen som er ansvarlig for driten, enn å plage den stakkars kjerringa.

Lenke til kommentar

Ja, man skal ikke snakke om dama som en eiendom, men man kan gjøre det slutt på andre måter enn å avslutte forholdet brått også kline rett foran deg med en annen person rett etterpå. Ikke akkurat en filleting. Her snakkes det som om ett knyttneveslag kan drepe ham, eller begge to. Det er mer riktig å kalle et slag for en filleting, da det er lett å gi etter i øyeblikket, og alt motparten får er sannsynligvis litt neseblod.

Endret av phoNte
Lenke til kommentar
Kan dere slutte? :ermm:

Dere er kvinnfolk, dere skal ikke slå eller grisebanke noen som helst, ei heller snakke om det..

Med mindre det står om liv og/eller helse såklart.

jasså.

Den loven har ikke jeg hørt om nemlig...

Jeg har smelt fra meg mange ganger -med god grunn!

Det er vel kanskje ikke noen regel generelt, mer personlig for meg.

Jeg syns bare ikke hunkjønn og vold hører sammen, på noe som helst vis. :)

Hva er god grunn? Som sagt er fare for liv/helse og selvforsvar selvsagt et unntak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...