Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kompis ble sammen med eksen - banket ham opp

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe som heter å "stjele kjæresten" fra noen. Folk blir forelsket i hverandre, og tar valg. Kanskje det går ut over deg. Tough shit. Deal with it. Det er ingen unnskyldning for å banke opp noen, og en politianmeldelse er absolutt på sin plass.

Riktig!

Liker man en person, som har mannfolket, er det LOV å prøve seg. Det er opp til dama å føre det noe videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke noe som heter å "stjele kjæresten" fra noen. Folk blir forelsket i hverandre, og tar valg. Kanskje det går ut over deg. Tough shit. Deal with it. Det er ingen unnskyldning for å banke opp noen, og en politianmeldelse er absolutt på sin plass.

Riktig!

Liker man en person, som har mannfolket, er det LOV å prøve seg. Det er opp til dama å føre det noe videre.

Så om typen din hadde slått opp med deg for å bli sammen med bestevenninna di så hadde du bare latt det gå, siden dem tross alt var forelsket?

Lenke til kommentar

Får en sånn følelse at når det gjelder følelser så skal man gjøre det man føler for, men det skal ikke komme noen etterdønninger hvis man foreks. sjekker opp ei dame når ho står sammen med typen sin.

Joda, man kan ta det som et komplimang eller negativt. Uansett hva det er så er det ihvertfall respektløst i mine øyne.

Og jeg ser at jeg er ikke alene om å dele den oppfattelsen der.

Takk og pris så er jeg ferdig med dette( håper jeg :!: )

Med å finne seg dame osv.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Siden dette var en god kompis av deg så er det selvfølgelig dårlig gjort ovenfor deg. Men syntes likevel at å banke opp noen aldri kan forsvares. Beste tilfelle så har du mistet en kompis, ødelagt all mulig form for respekt hos eksen din, verste tilfelle du har alvorlig skadet noen og kan ende opp i fengsel. Hvorfor gjøre noe du har ingenting å vinne på?

Lenke til kommentar

Skummet raskt gjennom, så det hender jeg ikke har merket noe detaljer.

Det som er hovedproblemet er hvordan dumpingen foregikk. For det første virket ikke det som at damene var ærlige nok fra starten av, og når selve bruddet kommer så har de allerede vært i full gang med en annen. Å være fornuftig eller ei, men dette kan få sinnene i kok for den som blir dumpa. Det er rett og slett hvordan man ble behandlet før, og i bruddet.

Jeg forsvarer uansett ikke vold, men sett i sammenhengen hvorfor volden startet gjør at jeg _kan_ forstå hvorfor de reagerte som de gjorde.

Å forebygge vold generelt i samfunnet er alles ansvar. I dette tilfellet burde damene gjort det slutt på en måte at det ikke provoserer, og de som slo måtte ha hatt større selvdisiplin. Men det som skjedde var at ansvaret for å unngå vold ble fullstendig dyttet over på de som slo, fordi damene gjorde ikke et eneste forsøk på å dempe provokasjonene.

Jeg syns det blir feil at så lenge man ikke slår, så kan man slenge med leppa og være psykisk frekk jævel (de damene i dette tilfellet). Det er dette mange misbruker og dermed virker provoserende til bråk. Fordi de vet de er beskyttet av loven likevel.

Lenke til kommentar
Jeg klarer det sikkert hvis jeg må. Kan dog si at jeg ALDRI har kjent skikkelig trang til å legge hånd på noen sånn skikkelig. Fillerista en uskikkelig guttunge (19 år) på jobb engang though.

Hehe, hvordan fikk du til det? Han skal da være ferdig utvokst :)

Det var ikke så vanskelig. La oss bare si at jeg ble veldig VELDIG provosert

Lenke til kommentar

Riktig!

Så om typen din hadde slått opp med deg for å bli sammen med bestevenninna di så hadde du bare latt det gå, siden dem tross alt var forelsket?

Det er jo ikke noe annet å gjøre. Det er kjipt, men det er den eneste voksne måten å takle det på.

Lenke til kommentar

Dette er en standard feil i et forhold..

hvis du og dama er på fest, noen prøver seg på dama di (De er uteforstående at det faktisk er dama di) så banker du opp fyren som prøvde seg.. FEIL, her er det dama som fortjener en slap! "Huh, prøver du deg på dama mi? hva faen. BOM".. nei, spar meg..

Her er saken litt anderledes ettersom det er kompisen til karen, han bryter gutte-kodeksen LANG vei, men å gi han juling gjør ikke at det blir slutt mellom de og du får giftet deg med eksen.. Her er det jo eksen som har rævkjørt deg lang vei, og hu fortjener en skikkelig runde juling, dra på deg wife-beater skjorta og ta turen bort til hun!

Uansett, ta en /care på alt sammen og flytt til Oslo neste år.. Sur historie, sånne kjerringer fortjener å bli stabbet med en kniv eller no ;p

Lenke til kommentar

Fin moral: Å banke opp en gutt som ikke har gjort noe som helst galt, er helt greit, samtidig som å slå en jente er patetisk, uansett hvor god grunn man har for å gjøre det. Jeg vil si det patetiske er å ha et så bedritent syn på rett og galt.

Endret av Skarstard
Lenke til kommentar

En kamerat tar dama til kameraten sin. Vel han burde kansje nevnt det for kameraten sin før han snublet og det just happened. Det er verre å ødelegge følelses livet til en person enn å gi en liten kiling. Men det er kontrollert vold, om det kan kalles for vold. Ikke begrav skyggen deres fordi det er upolitisk korrekt når det kommer til vold. Det er bedre å ha kontrol over det enn å være en usikker dynamitt. Men kjevebein knekk, og knekk generelt er drøyt. Nå synes jeg det første forholdet var litt tungt. Knivstukket i ryggen av bestekompis og kjæreste så de kan knulle på et annet rom enn ditt eget. Ja, dem sier jo at jenter er av kjærlighet. Og menn har mye å lære av dem. Menn kaller slikt horer. Håper jeg ikke fornærmet fornærmede i denne blog. Det er sånn man blir drept for i østen, til dem som ikke har forstått det. Ikke at jeg støtter det, eller appelerer til vold, men noe kontrollert lett vold må være på sin plass for å ikke holde all urolig smerte inn i seg selv. Kansje et tramp på tærne til kompisen til han skriker, en bøtte med is i ryggen til x-kjæresten. Bare for å minne om at dette ikke er i nærheten av å være kald. Dem skylder deg mye, du er bedratt, noe skal du ha igjen. Kansje det er viktig å leke ut leken, istedenfor å være ignoranten som flyr forbi disse tingene, men å gjør det beste ut av det, ikke noe forhastede løsninger, fortell at dette ikke er måten å gjøre det på. Du vet aldri kansje du lærer henne at sånt gjør man bare ikke, du vet jo aldri om hun gjør det igjen med kameraten din, gjør du vel?

Kansje man har en plikt overfor det man føler som veldig urett, det å gripe inn. For hvis ikke så kommer den vanen til å leve i en person, og den vanen kommer til å utfolde seg fritt helt til du tar loven i egne hender og sier nei. Iallefall hinter

nei, så lærer du denne personen noe om din moral. Kansje det smitter over og en skåning blir skånt en annen tid en annen sorg.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor ofte blind vold oppstår, men jeg tror de fleste vanlige voldssakene "på gata" fremkommer av provokasjon fra offerets side.

Et enklest eksempel er f.eks. taxi-køer på lørdags kveld midt i Oslo sentrum. Instruktøren min fra treninga var vitne til en fyr (A) som slang med kjeften mot en større fyr (B), og han dytta litt på B i tillegg også, uten at B gjorde noe nevneverdig (kanskje han snek i køen). Det A ikke visste var at B hadde 3 andre kompiser i nærheten og det endte med B & Co. kjeppjaget A. Heldigvis for A var han raskere enn resten og kunne løpe vekk uten problem. Men hovedpoenget er altså; provokasjon til å bli banka opp.

Sett teoretisk sett hvis A blir banka opp, blir B og Co straffet av loven. Men gjorde A sin plikt for å unngå vold? Nei.

For meg blir det vanskelig å forsvare et offer hvis jeg ser at vedkommende har vært så dum å ha framprovosert en farlig situasjon.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor ofte blind vold oppstår, men jeg tror de fleste vanlige voldssakene "på gata" fremkommer av provokasjon fra offerets side.

Et enklest eksempel er f.eks. taxi-køer på lørdags kveld midt i Oslo sentrum. Instruktøren min fra treninga var vitne til en fyr (A) som slang med kjeften mot en større fyr (B), og han dytta litt på B i tillegg også, uten at B gjorde noe nevneverdig (kanskje han snek i køen). Det A ikke visste var at B hadde 3 andre kompiser i nærheten og det endte med B & Co. kjeppjaget A. Heldigvis for A var han raskere enn resten og kunne løpe vekk uten problem. Men hovedpoenget er altså; provokasjon til å bli banka opp.

Sett teoretisk sett hvis A blir banka opp, blir B og Co straffet av loven. Men gjorde A sin plikt for å unngå vold? Nei.

For meg blir det vanskelig å forsvare et offer hvis jeg ser at vedkommende har vært så dum å ha framprovosert en farlig situasjon.

Det er dem man sier om at noen folk aldri havner i trøbbel, mens noen tiltrekker det noe enormt. Men av og til så oppstår det iallefall en knuffing. Men med alle innvandrere så er det ikke vold lenger det er snakk om, før i tiden kunne en gi en på tygga som det heter og det var med det. Nå skal det med skytevåpen, batanga-kniver, jern-slag våpen, samt 10 stk sparker en som ligger nede. Apestreker kaller man det.

Lenke til kommentar

Å få en på tygga er likestilt med å få beinet avkappet med motorsag mens man er teipet fast med duckteip i en stressless.

Det er jo stor forskjell å få en på trynet og grisebanke noen.....

Men så har folk fått flere års fengsel pga. at et slag ble til drap.

Personen detter bakover og treffer noe, eller personen får blødninger i hodet eller i kroppen.........

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...