Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kompis ble sammen med eksen - banket ham opp

Anbefalte innlegg

Du har et poeng. Når du sier det, så er jeg litt selvmotsigende. Hadde jeg vært homo, hadde jeg dengt begge to hvis random veit at personen han kliner med er kjæreste med noen. Såklart gitt at jeg hadde klart å ta dem begge da:P

Jeg er ikke for likestilling. Derfor slår jeg ikke jenter. Kan vel nesten motsi meg selv og si at jeg har slått dama mi hvis hu har slått meg først. Men ikke slå på samme måte som jeg ville slått en gutt. Ville for eksempel aldri slått ei jente i ansiktet.

Hvorfor?

Endret av Bramle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pga prinsipper.

Igjen, du sier ikke hvorfor. Til og med prinsipper må stamme fra noe. (Ja, jeg vet prinsipp betyr "grunnsetning", men det kan også bety "leveregel", og de bør baseres på noe.)

“Rise above principle and do what's right.”

- Walter Heller.

Endret av Bramle
Lenke til kommentar

Det du prøver å si er at det er riktig å slå jenter? Jeg veit ikke helt hvorfor. Jeg ville bare ikke gjort det. Føler at det er feil. Det kan ha noe med at jeg føler at det ikke er sosialt akseptert å slå jenter? Hadde jeg slått dama mi, måtte jeg endra navn og flytta til andre enden av landet(kalde, kalde nord). Hadde jeg slått en gutt fordi han klina med dama mi/lå med dama mi etc., føler jeg at det å slå ville vært det eneste sosialt aksepterte.

Det en forsåvidt også en stor forskjell på hvordan jeg ville reagert om jeg var påvirket av alkohol, og hvordan jeg ville reagert om jeg var edru. Er tøffere i kjeften når jeg har drøkki, og også "tøffere i hånda", hvis du forstår meg. Jeg tenker med andre ord ikke like langt.

De fleste jentene jeg kjenner gir også uttrykk for at de vil bli "veileda", og at de dermed vil at jeg skal passe på dem og markere territoriet mitt. Primitivt? - ja, effektivt? - uten tvil.

Lenke til kommentar
Det du prøver å si er at det er riktig å slå jenter?

Jeg har ikke med et ord nevn mine egne preferanser i saken, jeg vil bare at du skal utdype ditt synspunkt.

Noe du ikke har gjort enda. Sosial aksept er ikke grunnlag for et prinsipp. I så fall burde du om du hadde besøkt Iran steinet homofile på prinsipp. Og prinsippet ville vært "gjør som alle andre", ikke "ikke slå jenter".

Endret av Bramle
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva folk mener med at 3. parten er uskyldig? Ikke hvis han visste om at hun var sammen med en annen vel? Da vil jeg si at det er like mye han sin skyld som jenta.

Langt fra like mye skyld, ikke i nærheten en gang!

Det er jenta, som er opptatt, sitt ansvar at hun er trofast. Ikke alle andre mannfolk i verdens ansvar.

Men hvis de veit om at hun er sammen med en annen, og fremdeles fortsetter, da er det vel like mye deres som jentas skyld, mente jeg.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva folk mener med at 3. parten er uskyldig? Ikke hvis han visste om at hun var sammen med en annen vel? Da vil jeg si at det er like mye han sin skyld som jenta.

Det er jenta, som er opptatt, sitt ansvar at hun er trofast. Ikke alle andre mannfolk i verdens ansvar.

Men hvis de veit om at hun er sammen med en annen, og fremdeles fortsetter, da er det vel like mye deres som jentas skyld, mente jeg.

Det er jo ikke på langt nær samme svik, noen du stoler på og har gitt in kjærlighet og/eller vennskap til forventer man mye mer av enn en random person.

AtW

Lenke til kommentar

Det er ikke den random fyrens ansvar at dama di er trofast. Hvis hun vil være utro, hvorfor skal han si nei?

Og hvis jeg hadde tapt både tapt dama mi og kompisen min, ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg banket opp fyren og tapte ansikt samtidig. Hvorfor sitte igjen med ingenting når du kan være kvitt to mennesker som ikke var å samle på uansett og beholde verdigheten?

Hvis du dropper å banke opp noen, og bare stenger disse menneskene ute fra livet ditt (du hadde ikke tenkt å bli kompis igjen etter at du banka fyren uansett, hadde du vel?), er det han/hun/de som er drittsekken(e). Hvis du viser at du ikke har noe bedre å komme med enn å leke apekatt og begynne å jule opp folk, er det du som er drittsekken. Det de har gjort kommer da i skyggen av dine voldshandlinger. Jeg personlig er for glad i meg selv og min egen verdighet til at jeg vil gi slipp på den pga noen som ikke burde bety noe for meg.

Og til dere som kommer med det å ødelegge livene deres som et alternativ til vold; hva legger dere i det og hva faen er det for en sosiopatisk tankegang?

Endret av athorb
Lenke til kommentar

What ATW said.

Nei, det er ikke i nærheten av samme svik. Hun har et personlig ansvar overfor, og personlig forhold til deg. Klart hennes svik er enormt mye større. Det er hennes ansvar, det er hun som har forpliktelsen, ikke han! Han aner jo ikke hvem du er, du kan være et enormt rauhål for alt han vet. Hvorfor skal han gidde ta hensyn til deg?

Lenke til kommentar

Uff. For en trist situasjon... Gjør meg vondt når slikt skjer.

Det er leit å høre at hun ikke kunne være ærlig med deg og innrømme både ovenfor deg og seg selv at hun var forelsket i en annen. På flere måter så har hun sviket deg og løyet. Jeg har selv vært i samme situasjon og jeg vil ikke tro at hun har det så greit hun heller, du kan velge å ta hensyn til dette neste gang du møter henne. Enten av kjærlighet, respekt eller medlidenhet. Jeg skjønner også følselsene involvert, men det var tross alt ikke hans skyld at hun ikke lengre hadde de samme følelsene for deg... Det kan være så mangt: Noe du gjorde, noe bestevennen din gjorde, eller kanskje følelsene rett og slett bare døde. Kjærigheten brenner opp fort og varer bare i en ganske kort periode for folk flest. Noen ønsker å finne igjen den gode og "spennende" følelsen av å være nyforelsket igjen, andre ønsker sikkerheten ved et stabilt forhold, kanskje noen bare ønsker å være sammen med den personen de er sammen med (av kjærlighet eller annen grunn...), og for andre så holder kjærligheten over i lang - lang tid, og så videre. Det er desverre ikke så lett å vite hva some skjer om man ikke kan kommunisere, og jeg vil ikke tro at hun har kommunisert så veldig bra om dun hadde holdt dette i skjul for deg i over seks måneder, men hadde du noen gang spurt henne? Merket forandringer? Vist henne hvor dypt din kjærlighet gikk?

Det du gjorde mot bestevennen din var absolutt "ikke det lureste å gjøre", men gjort er nå gjort. Det lureste du kan gjøre er å be om unnskyldning, om du mener det. Det var tross alt ikke hans feil. Det er tøft å be om unnskyldning i en situasjon som dette, og igjen; du må ikke gjøre det om du ikke mener det(!), men det beste for begge parter. Du vil enklere kunne komme over det og faktisk beholde vennskapet med bestevennen din, om og/eller han ønsker.

Ja det gjorde vondt, eller gjorde deg sprø, men å ty til vold er ingen løsning. Ikke en gang den siste løsningen. Det er viktig å tenke at hun ikke lengre følte kjærligheten sammen med deg, du må vokse opp og prøve å komme deg over det. Jeg dømmer ikke, men kan ikke å påstå at hun var noen "soulmate", og jeg vil derfor si at det fins flere fisk i havet.

Forhold er vanskelige om man ikke er klar for det. Det er ikke alltid noen dans på roser, ikke alltid lett og ikke alltid morsomt. Jeg kjenner ingen som ikke har måtte ofre både tid, blod og tårer for et forhold, og selv da har det ikke alltid gått bra. Det er tøft når det ikke gåt, men man kan ikke stoppe opp og se seg tilbake.

Oslo er forresten et helvete for de fleste stundenter...

Lenke til kommentar
Jeg behandler ikke folk dårlig bare fordi jeg ikke kjenner dem, men det er nok bare meg da. Folkeskikken er vel død for lenge siden.

Er ikke snakk om å behandle bra eller dårlig, er snakk om å ikke ta stilling til, da man ikke vet noe som helst om mannen eller forholdet forøvrig.

Det skal dog sies at jeg personlig holder meg unna andres damer, men det er kun av egne prinsipper.

Jeg ser ingen grunn til å utøve vold mot noen som ikke har samme prinsipper som meg på det området, jeg kan ikke kreve at de skal ha respekt for mine følelser.

Lenke til kommentar

Hvis din beste venn hadde blitt sammen med din kjæreste og på toppen av det hele(som ble nevnt) at hun har bedt han om å bli og ikke reise, for så å slå opp, da hadde nok ikke veien vært lang nei. Man skal ha respekt for mennesker, men synes hun som jigge var sammen ikke visste spes mye respekt for ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...