arela Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ser du har funnet en Tilopa sak.. Ville ikke selv kjøpt meg denne uten å ha prøvd den. Husk kamerautstyr er tungt og når det ikke er noen form for ramme i ryggen(eller annen avstiving - det vises på bildet), samt at det ikke er avstivede hoftebelter hadde jeg holdt meg langt unna! Syntes det så ut som den hadde ei hardplastplate (den hvite) Men vanskelig å se slik på bilder. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Står "internal frame" i beskrivelsen. En av tingene jeg liker spesielt er at kameraet tas ut fra ryggen - føles litt tryggere når man er på flyplasser osv. Lowepro har vel lignende løsninger, men det er bare småsekker iirc. Endret 23. september 2008 av Grizzmo Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Kom gjerne tilbake med erfaringer når du har fått prøvd den litt Det skal jeg selvsagt gjøre Francis Lenke til kommentar
bondo Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Kom gjerne tilbake med erfaringer når du har fått prøvd den litt Det skal jeg selvsagt gjøre Francis Bestilte du med den ICU greia? Skjønte ikke helt vitsen med den? Bare så man skal kunne ta ut kamerautstyret komplett om man skal bruke kameran til annet? Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 ICU'en er selve kamerabaggen som er bygd for å ha inni sekken. Dvs. uten den har du ikke egne forede rom for kamera, objektiv osv. Hele poenget med de sekkene forsvinner uten den, selv om det ser ut som bra sekker i utgangspunktet da. Fordelen er at du kan ta den ut, ja, og bruke den som en vanlig kamerabag. Evt. kan du kjøpe både stor og liten ICU, og bytte avhengig av hvor mye utstyr du skal ha med på tur. Lenke til kommentar
bondo Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) ICU'en er selve kamerabaggen som er bygd for å ha inni sekken. Dvs. uten den har du ikke egne forede rom for kamera, objektiv osv. Hele poenget med de sekkene forsvinner uten den, selv om det ser ut som bra sekker i utgangspunktet da. Fordelen er at du kan ta den ut, ja, og bruke den som en vanlig kamerabag. Evt. kan du kjøpe både stor og liten ICU, og bytte avhengig av hvor mye utstyr du skal ha med på tur. Nettopp ja, var sånn jeg trodde det var Ganske grei løsning selv om det blir mye glidelåser før man er inne til kamera... Ser den ICU greia er oppgitt til ca 23.5x42.5x 14.5cm ... Lurer litt på om det er nok til min d300 med grep og 300mm f/2.8 + 2-3 linser, blits og litt småtteri... Ser Lowepro 400AW er oppgitt til 3.5cm breiere, 0.5cm dypere, og den skal vistnok holde fint til pro kamera og 300mm f/2.8, så da funker nok F-stop også Den ramla inn som et mulig valg til meg og, men litt spent på feedback fra :Francis: Endret 25. september 2008 av bondo Lenke til kommentar
bondo Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det skal jeg selvsagt gjøre Francis fått sekk enda eller? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Nei, butikken er fullstendig ubrukelig. Orden står fortsatt til godkjenning, og de svarer hverken på mail eller tlf. Hvis det ikke skjer noe snart blir jeg nødt til å ringe banken og få de til å trekke tilbake pengene... Francis Endret 5. oktober 2008 av :Francis: Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Jeg fikk en hyggelig mail idag der de beklagde sterkt at de ikke hadde fått ordnet ordren min. De hadde vistnok ikke produktet på lager. Som kompensasjon ville de gi meg den nye og dyrere utgaven når den kom ut i november til samme pris som den jeg har bestilt nå, samt at de ville gi meg en double barrel lens case gratis. Jeg godtok tilbudet og gleder meg til å få sekken. Jeg tror den er verdt å vente på. Jeg får klare meg med det jeg har en stund til. Francis EDIT: Skrivefeil. Endret 7. oktober 2008 av :Francis: Lenke til kommentar
bondo Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg fikk en hyggelig mail idag der de beklagde sterkt at de ikke hadde fått ordnet ordren min. De hadde vistnok ikke produktet på lager. Som kompensasjon ville de gi meg den nye og dyrere utgaven når den kom ut i november til samme pris som den jeg har bestilt nå, samt at de ville gi meg en double barrel lens case gratis. Jeg godtok tilbudet og gleder meg til å få sekken. Jeg tror den er verdt å vente på. Jeg får klare meg med det jeg har en stund til. Francis EDIT: Skrivefeil. Jeg fikk samme tilbudet, men ble så jeg plukka opp en brukt Lowepro dryzone 200 igår, så selv om det er et greit tilbud tror jeg ikke det blir det på meg. Dryzone virka grei, selv om det nok blir bare en ren fotobag. Litt klumpete/tung. Får nedi laptop og småtteri, men får ingenting klær el.l. Men til gjengjeld er den akkurat 'liten nok' til å gå som håndbaggasje på fly. Lenke til kommentar
arela Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hva er kravene til hånbagasje på fly? (Skulle tro et kamera var bedre egnet som våpen enn en tannkremtube) Lenke til kommentar
bondo Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hva er kravene til hånbagasje på fly?(Skulle tro et kamera var bedre egnet som våpen enn en tannkremtube) du kan ha med noe som kan 'pakkes' innafor 55x40x25cm, og maks 8kg. Men, forøvrig er det ikke noe stress i sikkerhetskontrollen... Vil tro f.eks. en nikkor 500mm f/4 er betydelig farligere enn en tannkremtube men, kanskje ikke så mange som vil ha seg til å slå villt rundt seg med kamerautstyr til mange tusen... Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg fikk en hyggelig mail idag der de beklagde sterkt at de ikke hadde fått ordnet ordren min. De hadde vistnok ikke produktet på lager. Som kompensasjon ville de gi meg den nye og dyrere utgaven når den kom ut i november til samme pris som den jeg har bestilt nå, samt at de ville gi meg en double barrel lens case gratis. Jeg godtok tilbudet og gleder meg til å få sekken. Jeg tror den er verdt å vente på. Jeg får klare meg med det jeg har en stund til. Francis EDIT: Skrivefeil. Venter spent på at du får sekken - kunne godt tenkt meg å kjøpe ordentlig sekk rundt årsskiftet. Lenke til kommentar
arela Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Venter spent på at du får sekken - kunne godt tenkt meg å kjøpe ordentlig sekk rundt årsskiftet. Hmm, ei uke før nyttår? Er det du som har rød frakk og strisekk? 'pakkes' innafor 55x40x25cm, og maks 8kg. Takker Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg ble lei av å vente og avbestilte sekken. Har holdt av en Dakine Sequence hos Fotovideo, som jeg skal hente på lørdag. Det var synd det ikke ordnet seg med f-stop sekken, men jeg har tro på at Sequence er en god sekk den også. Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå