FnTor Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Skulle koble opp PCen hin dagen i leiligheten. Når støpselet var puttet inn og jeg slo på PCen på baksisden kom det et lite smell inne det hvor strømforsyningen er. Tok med PCen hjem og prøvde den der siden ikke noe lignende har skjedd før. Samme skjedde om igjen. Og sikringen gikk begge gangene. Går utifra at strømforsyningen er defekt, og at det er lite å gjøre med det. Men kan noen andre komponenter tatt skade? PCen ble ikke slått på, på framsiden ( som får PCen til å kjøre i gang) Kansje noen kunne ha komt med noen tips til ny strømforsyning hvor det er mulig for oppgradere til nyere skjermkort eller om det er noe håp for å fikset PCen. Endret 22. september 2008 av FnTor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Du har ikke tilfeldigvis rørt en liten rød knapp på PSU-en? Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Du har ikke tilfeldigvis rørt en liten rød knapp på PSU-en? Nei, det har jeg ikke. Men PCen ble flyttet hjemmenifra til hybelen. Og da jeg koblet den opp dagen etter sa det "poff". Så et eller annet har skjedd inni den. Det er ikke mulig for meg å sjekke dette nå, da PCen er hjemme. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Du har ikke tilfeldigvis rørt en liten rød knapp på PSU-en? ikke gjør det Tokk livet av en pc på den måten. På en annen gikk bare sikringen, men når jeg byttet sikring prøvde psu å skyte en kondensator på meg. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Noe inne i PCen kan ha løsnet i transport (skruer/vifter e.l.) og dannet kortslutning. En kortslutning kan skade power og andre deler. Sjekk hvordan det står til inne i PCen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hvis du er heldig så er det bare PSU-en som har tatt kvelden. Det kan godt være at alt det andre er helt ok. Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Høres ikke bra ut . Det første jeg gjorde var å se inni PC-en. Alt så OK ut så vidt jeg kunne se. Luktet ikke svidd heller. Strømforsyningen var litt vanskelig å komme fram til. Så ut til at den måtte skrues ut av kabinettet, så jeg lot den være. Får ta en grundig sjekk på fredagen når jeg kommer hjem, og se etter eventuelle løse deler som kan har forårsaket en kortslutning. Men kan virkelig andre komponenter ha tatt skade? PC-en ble kun slått på, på baksiden. Ikke knappen framme som setter hele systemet i gang. Beklager for at jeg gjentar meg selv litt. Men er litt bekymret, var dyrere greier da den ble kjøpt. Endret 23. september 2008 av FnTor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Mest sannsynlig så er det PSU-en som er ødelagt og da koster det ikke mange hundre kronene for en ny en. Har du garanti på saken? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Men kan virkelig andre komponenter ha tatt skade?PC-en ble kun slått på, på baksiden. Ikke knappen framme som setter hele systemet i gang. Ja deler av systemet har strøm. Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Mest sannsynlig så er det PSU-en som er ødelagt og da koster det ikke mange hundre kronene for en ny en. Har du garanti på saken? Det hadde jeg kke tenkt på. Alt av garantier har jeg tatt vare på. Sjekket nå opp hvor lang garanti tid det var på PSU-en, og ser ut til at der er 5 års garanti. Satser på at resten av maskinen fungere. Så jeg kan komme billig ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå