Gå til innhold

Final Cut Pro: Hvilken effekt?

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg sliter litt med å finne ei effekt på FCP, og kunne trenge litt hjelp, eh.

Effekten jeg leter etter er den som Zoomer in/ut på bilder tilfeldig. Noen som aner hvilken effekt det var igjen ? ; /

________

Edit: Bruker denne tråden til spørsmål og hjelp. Ser ingen grunn til å lage en ny en.. når de fleste av mine spørsmål er om effekter eller noe annet innenfor FCP.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Hallo! Jeg lurer på hvilken effekt er det som gjør at man kan kjøre andre bilder i bakgrunnen?

F.eks Man ser et hode(som beveger seg eller ikke) som er "hovedbilde" mens i bakgrunnen så blir det spilt forskjellige bilder. Hvilken effekt er det som gjør det?

Takk på forhånd : )

Lenke til kommentar

Eller er det andre programmer som gjør det? After effects?

markeringsverktøy, finnes det i FCP? F.eks om jeg hadde lyst til å markere et viss objekt? Og deretter legge inn bilder i bakgrunen som jeg nevnte tidligere.

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Det er noe kalt "Tracking". Litt usikker på hva du mener, men det kan være det.

Det enkleste er å bruke "Chroma Key" (også kalt Blue- eller Greenscreen". Men da er du avhengig av at bakgrunnen er i en farge og at personen i forgrunnen ikke har den fargen på seg (da vil den og forsvinne). Så kan du bare "keye" ut en bestemt farge, og putte hva som helst foran.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...