Laffe Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Heisann.. Jeg sliter litt med å finne ei effekt på FCP, og kunne trenge litt hjelp, eh. Effekten jeg leter etter er den som Zoomer in/ut på bilder tilfeldig. Noen som aner hvilken effekt det var igjen ? ; / ________ Edit: Bruker denne tråden til spørsmål og hjelp. Ser ingen grunn til å lage en ny en.. når de fleste av mine spørsmål er om effekter eller noe annet innenfor FCP. Endret 17. mars 2009 av laffe Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) I Ask again,, edit: Slett Endret 17. mars 2009 av laffe Lenke til kommentar
buitre Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Vet ikke hva det er, siden jeg ikke bruker FCP, men du kan få svar her. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ken Burns-effekten? Det er iallfall eit vanleg namn på det du skildrer. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Jupp, stemmer det ; ) Vet du hvordan? Edit: Har funnet det ut, men er det mulig å zoome fra et sted til et annet? får bare zoomet innover og ikke f.eks tilsides elns Endret 23. september 2008 av laffe Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Er vel ein måte å keyframe posisjonen vil eg tru. Kjenner ikkje FCP sjølv, men du får kanskje noko ut av dette: http://www.geniusdv.com/news_and_tutorials...nal-cut-pro.php Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Du bare setter keyframes ved Left, Right, Up og Down eller hva de heter. Så bare forandrer du tallet Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Hallo! Jeg lurer på hvilken effekt er det som gjør at man kan kjøre andre bilder i bakgrunnen? F.eks Man ser et hode(som beveger seg eller ikke) som er "hovedbilde" mens i bakgrunnen så blir det spilt forskjellige bilder. Hvilken effekt er det som gjør det? Takk på forhånd : ) Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Eller er det andre programmer som gjør det? After effects? markeringsverktøy, finnes det i FCP? F.eks om jeg hadde lyst til å markere et viss objekt? Og deretter legge inn bilder i bakgrunen som jeg nevnte tidligere. Endret 18. mars 2009 av laffe Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det er noe kalt "Tracking". Litt usikker på hva du mener, men det kan være det. Det enkleste er å bruke "Chroma Key" (også kalt Blue- eller Greenscreen". Men da er du avhengig av at bakgrunnen er i en farge og at personen i forgrunnen ikke har den fargen på seg (da vil den og forsvinne). Så kan du bare "keye" ut en bestemt farge, og putte hva som helst foran. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå