Gå til innhold

Nok en meningsløs ytring fra meg=)

Anbefalte innlegg

Måtte bare få dette ut=)

Jeg jobber som ja, support data ikt lærling i en bedrift.

Idag var jeg nede på en avdeling, de hadde begynt å prøve å skifte

toner til en printer, de fikk det ikke til å spurte meg om hjelp.

Jeg har aldri vært borte i denne printeren noen gang før jeg heller

og dette sa jeg ifra om. Men alltså når du ser ned på toner "kassetten"

ser du noen riller, og hakk i toner "kassetten" det er bare å

vri den litt til høyre å dra den ut, herregud alltså.

Hva er det med folk som ikke "kan" data så godt, sperrer

hjernen dems for vanlig iq når de sier de ikke kan "data".

Pluss at de spurte meg om hvordan de setter på lukket igjen?!

(Nok en gang, jeg har heller ikke sett denne printeren før, jeg er

egentlig like blank som dem når det gjelder dette.)

Lukk som på et chieftec kab i fronten, hvis dere skjønner hva jeg mener?

Setter den ned i et hakk, også på den andre å lukk igjen? Hehehe

Jeg bare uffa meg å gikk. Alltså ikke at jeg er særlig intelligent

og sånt, men det må da være lov til å bruke hjernen litt, bare

fordi det gjelder data, frafaller all normal sans, til og med

alfabetet klarer de ikke lenger da. Er det rart jeg blir gal?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, alltså jeg har ikke noe imot å hjelpe folk. Jeg skjønner jo at kan du ikke ting om data så kan du det ikke, det dukker jo ikke bare opp. Men når det gjelder data der du bare kan bruke hodet, og ikke noe data kunnskaper trengs, synes jeg det blir for dumt..

Lenke til kommentar

:lol:

Kreativ og selvstendig tenking er noe dritt :wink:

Opplever selv dette daglig (jobber med økonomi og ikke IT)

TOM det å sette papir i fax (!) eller som en i avd kom å spurte meg" tastaturet mitt funker ikke?"

hmmm...tenkte jeg å sjekket ledningen, som da var dratt ut :lol:

Lenke til kommentar

Blir som ei i slekta som kjøpte seg bærbar til 17000

Å spurte jeg hva slags type og tekniske data?

Nei det visste hun ikke, men hadde slik bærbar prosessor og winXP..

merkelig slenger 17000 ut døra og veit ikke hva som er kjøpt engang.

Hadde jo aldri kjøpt en bil uten å vite mer enn at setetrekket er finere enn den du har og at den har bagasjerom?

men alt osm har noe med DATA å gjøre er fryyktelig farlig og HELT umulig å forstå. Folk gir opp før de har begynt.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest, er at mange ikke engang ikke gidder å prøve å løse problemene de har med dataen. Med en gang det skjer noe "unormalt", så roper de på hjelp.

Det er omtrent som å jobbe i en barnehage, hvor man må tørke de minste ungene "bak".

Nei, vi bør oppføre oss som Nick Burns, så kanskje de vi hjelper ikke vil være så bortskjemte lenger :-)

For dere som ikke vet hvem Nick Burns er, så er dette en karakter i en rekke hysteriske morsomme IT-relaterte sketsjer fra Saturday Night Live.

(søk på Kazaa og du skal finne : 8)

Arcade

Lenke til kommentar

Jeg har et STOOORT problem, og det er at jeg blir direkte sinna på folk som spør om sånne tåpelige ting! Jeg er kjent for og slenge med leppa selv om jeg hjelper folk med problemene. Kan ikke noe for det har bare veldig vondt for og godta at folk er så forbanna hjelpesløse.. For all del IT personell er til for og hjelpe men det får være grenser på hva du skal gjøre og...

Lenke til kommentar

Det er PENGER i slike tomsinger !

De mest hjelpeløse er ofte de som sitter på pengesekken, så de hjelper man selvsagt med glede. Sekretærer, kundekonsulenter og lignende trenger som oftest bare en faktura for jobben, så lærer de seg å skifte toner forbløffende fort.

Selgertyper kan være en plage, se personen an og dersom du kommer frem til at personen har en karriere i firmaet, så hjelper du han. Du risikerer nemlig at han blir din sjef.

Dersom du har valgt it-serviceyrket av egen fri vilje, synes jeg ikke synd på deg. Dersom du bare er en tulling som kan litt data og sånn, så bør du vurdere karrierevalget ditt.

Blir man stresset av vanskelige kunder og idiotiske brukere bør man finne seg noe nytt. I brukerens hverdag er du bare en utgiftspost som man helst vil kvitte seg med, bare it-systemene en gang blir ferdige.

Lenke til kommentar

Egen fri vilje=) Og jeg synes ikke synd på meg selv heller, men det jeg ville frem til var at det må være måte på hva folk ikke klarer..Jeg skjønner jo det hvis det er litt mere data relaterte problem. Men dette er simpelt og du trenger VIRKELIG ikke å kunne noe om data for å klare det.

Det jeg ville fram til er at når det kommer til data så klarer ikke "vanlige" folk å tenke lenger, det sier bare stopp. De klarer å løse en knute, å lage bål i skauen hvis det blir et problem, men å komme på en løsning med vanlig tankegang når det gjelder data, så stopper det bare. Skjønner?

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, jeg ser ikke akkurat på meg selv som noen "guru" i data..Gud så mange det er som er flinke med det, jeg ville bare frem til at "vanlige" folk som egentlig ikke kan noe om data, blokkerer hjernen på et eller annet vis alltså ;) For menneske er problem løsere, vi har hjerne til å tenke ut, å løse problemer som oppstår, men jeg opplever liksom gang, på gang, at de ikke klarer det rett å slett. Pluss at de omtrent ikke er villige til å høre heller. Jeg liker å hjelpe folk jeg, ikke noe problemer med det heller, men en grense går det vel, ikke enig?

Lenke til kommentar
Det er PENGER i slike tomsinger !

Dersom du har valgt it-serviceyrket av egen fri vilje, synes jeg ikke synd på deg. Dersom du bare er en tulling som kan litt data og sånn, så bør du vurdere karrierevalget ditt.

ehm...kjøre buss? :lol:

Blir man stresset av vanskelige kunder og idiotiske brukere bør man finne seg noe nytt. I brukerens hverdag er du bare en utgiftspost som man helst vil kvitte seg med, bare it-systemene en gang blir ferdige.

Finne seg noe nytt som ikke ennebærer bruk av data?

/ løper inn i hulen sin .... :woot:

Lenke til kommentar

"Kan allt, vet allt og må ha hjelp til allt." å ha med uvitende folk å gjøre er en velsignelse. Det som er problemet er de som kan så mye at de klarer og lage virkelige problemer, support til brukere inngår også i min jobb, men "mine brukere" er veldig snille(dvs de er fornøyd med standardoppsettet og klusser ikke til).

Lenke til kommentar

Stort sett fornøyd jeg også, men det dukker da opp noe i ny og ne.

Ja sant det med brukere som kan såpass at de klarer lage trøbbel, de fleste er redde for å røre noe, og det er jo bra :) Da ringer de med en gang :D

Lenke til kommentar

Pleier å fortelle dem hvordan de gjør det mens jeg står og ser på. Instuerer dem. Da klarer de det som oftest selv nest gang. Fungerer igrunn ganske bra. Tror ikke jeg har smartere brukere enn andre.

Men er enig at det oppstår en merkelig analfabetisme straks noen kommer til noe "teknisk".

Plager det deg/dere veldig så kan dere jo brukke taktikken til BOFHELL (Bastard operator from hell) Søk på google.

Seriøst sett, vis dem løsningen og fortell dem at de lærer kun ved å prøve og at alle knoter i begynnelsen og at de bør kunne det, det hender jo at du har ferie (selvom vi IT folk generelt har noe sjeldnere ferie enn andre), og da må de jo klare det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...