Simkin Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) er det noen forskjell på TOSLINK og RCA? er "pluggene" like? Endret 22. september 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Pluggene er ganske forskjellige, ja. RCA er en "metall-hylse", med en spiss inni, Toslink er en firkanta plastplugg, med en liten spiss på. Toslink er til optisk overføring av digital-lyd, RCA brukes til både analog lyd og bilde, i tilleg til digital lyd, elektrisk overført. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 ok, da har jeg kjøpt riktig. har bestilt et hjemmekinoanlegg, og skal ha spdif/toslink kabel fra pvr dekoderen, og digital coaxial fra dvd spilleren.. men fra dataen er jeg usikker. har en dvi til hdmi overgang til skjermkortet, kan jeg da overføre lyd og bilde fra pc til anlegget, og videre til skjermen? anlegget har 1080p gjennomgang (HDMI) for HD-kilde hva vil det si? har allerede en kabel fra pc til tv (dvi kabel, men en 3.5mm jack lydkabel ved siden av) like greit å bare få på en spdif kabel der også? hovedkortet har spdif utgang håper dette ble forståelig Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Tror ikke det er vanlig at skjermkortet overfører lyd, så du bør nok ha en egen kabel til lyden fra pcen ja. At receiveren har den inngangen vil si at den kan overføre høyoppløselig bilde fra Blur-ray\HD-DVD spiller eventuelt PC, til skjerm eller prosjektor. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Noen veldig få skjermkort har en spesial overgang for en DVI utgang hvor man kan få lyd til HDMI kabelen. Tipper du ikke har det. Kjør bildet inn, og kople denne sammen med en av de digitale optiske eller coax inngangene på forsterkeren. Hvilke forsterker er det? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Noen veldig få skjermkort har en spesial overgang for en DVI utgang hvor man kan få lyd til HDMI kabelen. Tipper du ikke har det. Kjør bildet inn, og kople denne sammen med en av de digitale optiske eller coax inngangene på forsterkeren. Hvilke forsterker er det? Skjermkortene er ATi HD2900XT, fikk med en DVI-->HDMI overgang da jeg kjøpte kortene. har dette anlegget her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=378943 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå