Gå til innhold

Filmer andre sier er bra, men du aner ikke hvorfor

€uropa

Anbefalte innlegg

Utsagnet er såpass urimelig at det bare faller fra hverandre. Hvordan kan man like kampene i 300, men ikke filmen? Filmen handler mer eller mindre kun om, og inneholder nesten bare, kamper. Det er det hele filmen baserer seg på. Og de er forbaska fint utført til tider også, en herlig testosteron-bombe av en film.

Så i mine øyne er det selvmotsigende å si at du likte kampene, men ikke filmen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utsagnet er såpass urimelig at det bare faller fra hverandre. Hvordan kan man like kampene i 300, men ikke filmen? Filmen handler mer eller mindre kun om, og inneholder nesten bare, kamper. Det er det hele filmen baserer seg på. Og de er forbaska fint utført til tider også, en herlig testosteron-bombe av en film.

Så i mine øyne er det selvmotsigende å si at du likte kampene, men ikke filmen.

Jeg synes en god film krever en viss standar. Er grunnen til at The Matrix er populær bare kul action? håper og tror da virkelig ikke det.

Så pupulær "film" som 300 har blitt synes jeg er ufortjent hvis man ser på hva en film skal inneholde.

Men jeg skjønner godt hva du mener, om folk er i humør og leter etter en god action film med fete kamper er jo 300 perfekt. Men det leter ikke jeg etter..

Det samme er med Matrix Reloaded, ekstremt tøffe kamper synes jeg, men ekstremt kjedelig og dårlig film. Derfor når jeg er i "fet action" humør noe jeg ofte er vil jeg bare spole til kampene i filmen, noe jeg også nesten alltid gjør når jeg ser den. Meen Matrix Reloaded er ikke blitt like stor film som 300 heller. Hadde den det hadde jeg klaget på den også:)

Endret av Rino_
Lenke til kommentar
Sweeney Todd:

Takk for en fin spoiler.

Slenger meg på her.

Sweeney Todd er jo en musikal og musikaler som oftest har en temmelig tynn historie. Musikken er jo herlig :wee:

Det er fra person til person..x) jeg synes ikke musikken er herlig i Sweeney Todd, det var en sang der jeg fnug av likte.. men det var det. Tynn historie, god musikk = en så god film alle skal ha det til. Ikke helt enig den x)

hehe.. nå klager jeg mye på alle, å det virker som jeg er en særing når det gjelder film, som bare skal like det "dype" osv.. det er ikke tillfellet:) kanskje jeg hadde funnet noe interresant i f.eks Sweeney Todd om den ikke hadde vært så omtalt på fordhond? om jeg ikke hadde hatt så store forventninger..

Lenke til kommentar
Så var det Star Wars.. fysj! liker du den orginale triologien å lever deg inn i historien der _bør_ du virkelig åpne øynene for den nye, historien fortsetter (starter).. du har ikke engang sett episode 3?

Kan du kvitte deg med fordommene, se orginale triologien igjen, også se de nye og være like åpen til historien.

Vet om mange som har sett bare episode 2, da skjønner jeg ekstremt godt at man ikke liker Star Wars. Det er ingen god film.. men den er alikevell nudvendig for "Star Wars" i en helhet. Man må klare å se episode 1 og 2 sammtidig som man har den orginale triologien i bakhodet (tenker at unge Obi-Wan faktisk er Ben fra orginalen, tenke hvordan Luke kommer inn i bildet?, hvordan Darth Vader kommer inn i bildet?) Man skal klare å leve seg inn i at det faktisk er Star Wars man ser på, noe det faktisk er.. det er en del av de orginale filmene.. endelig har Lucas teknologien til å lage den storslagne starten på Star Wars sagaen han i så mange år har sett inni hodet sitt.

Det går virkelig ikke ann å virkelig like de orginale filmene også ikke engang ha sett episode 3.

Jeg var ganske åpen da jeg så 1 og 2, så det er bare 3ern jeg har fordommer mot. Med rette tror jeg, hvis den er i samme gate.

Og jeg synes de tre originale skaper en helt fin helhet på egenhånd, dessuten har de sjarm og er føkkings episke (episode V). I motsetning til de nye, som er sterile, som noen sa, og langt på nær så gode som originalene. De klarte seg fint alene i 20 år, og ingen attpåklatter vil forandre det. Så, nei, jeg har ikke tenkt å lide meg gjennom Attack of the Clones en gang til. 3ern kommer jeg til å se, jeg kommer ikke til å gå aktivt inn for det.

Lenke til kommentar
Så var det Star Wars.. fysj! liker du den orginale triologien å lever deg inn i historien der _bør_ du virkelig åpne øynene for den nye, historien fortsetter (starter).. du har ikke engang sett episode 3?

Kan du kvitte deg med fordommene, se orginale triologien igjen, også se de nye og være like åpen til historien.

Vet om mange som har sett bare episode 2, da skjønner jeg ekstremt godt at man ikke liker Star Wars. Det er ingen god film.. men den er alikevell nudvendig for "Star Wars" i en helhet. Man må klare å se episode 1 og 2 sammtidig som man har den orginale triologien i bakhodet (tenker at unge Obi-Wan faktisk er Ben fra orginalen, tenke hvordan Luke kommer inn i bildet?, hvordan Darth Vader kommer inn i bildet?) Man skal klare å leve seg inn i at det faktisk er Star Wars man ser på, noe det faktisk er.. det er en del av de orginale filmene.. endelig har Lucas teknologien til å lage den storslagne starten på Star Wars sagaen han i så mange år har sett inni hodet sitt.

Det går virkelig ikke ann å virkelig like de orginale filmene også ikke engang ha sett episode 3.

Jeg var ganske åpen da jeg så 1 og 2, så det er bare 3ern jeg har fordommer mot. Med rette tror jeg, hvis den er i samme gate.

Og jeg synes de tre originale skaper en helt fin helhet på egenhånd, dessuten har de sjarm og er føkkings episke (episode V). I motsetning til de nye, som er sterile, som noen sa, og langt på nær så gode som originalene. De klarte seg fint alene i 20 år, og ingen attpåklatter vil forandre det. Så, nei, jeg har ikke tenkt å lide meg gjennom Attack of the Clones en gang til. 3ern kommer jeg til å se, jeg kommer ikke til å gå aktivt inn for det.

Episode V og VI er føkking episke ja, men episode III Revenge Of The Sith er den mest episke filmen som noengang er laget spør du meg. Går ikke ann å få det mer storslagent og episkt en den. :) Vet du ikke gjør det... men.. gled deg!:)

Jeg vil veldig gjerne høre hva du har å si om den etter du har sett den, kritikken din:)?

Lenke til kommentar
Jeg vil veldig gjerne høre hva du har å si om den etter du har sett den, kritikken din:)?

Joda, kunne sikkert slengt opp en mini-anmeldelse. Kommer nok ikke med det første, dog.

Klarer du å vente når jeg sier at det er den mest episke filmen noensinne da? x)

Du må jo få en form for interresse, enten fordi du vil se hvor dum jeg er som faktisk synes det er den mest episke filmen noensinne, eller fordi du faktisk vil se om jeg har rett.

Du som liker de Orginale må ha litt interresse av den, de pusler sammen det som mangler og lager en perfekt overgang til episode IV. Slutten av filmen befinner seg til og med i det første rebel-flyet man ser suser over skjermen når episode IV starter, hvor vi ser c3po og R2 for første gang.

hehe.. jeppjepp. Faktisk er jeg George Lucas norske agent som har fått i oppgave å reklamere litt for filmene her i Norge.

Lenke til kommentar

Star Wars ep 1 er grusom. De første tre handler om stjernekriger mellom Luke og Darth med Harrison Ford i rollen som douchebagen alle forelsker seg i. Ep 1 handler om en drittunge med bolleklipp som kjører space-gokart mens Jar-Jar løper rundt som han lille japseungen i Temple of Doom og irriterer alt og alle. Helt ubrukelig film.

Ep 3 er derimot ganske bra, bortsett fra CGIen.

Lenke til kommentar

Jeg bor med en fyr som sier at alle filmer er sykt bra,og jeg blir ditto like skuffa hver gang han nevner en film jeg ser.

Kanskje jeg snart må ta hintet og slutte gå på limpinnen?

Uansett,1408...Herreguuuuuuuud for en tragisk dårlig skrekkfilm.

Jeg tror jeg ble "skremt" sånn ca en halv gang iløpet av filmen...Denne har jeg faktisk hørt at flere syns var syyykt bra.

En annen er Into the Wild...Herregud for et utrolig kjedelig makkverk av en film.Forstod det sånn at denne kanskje ligger an til en Oscar.Gud forby!Da bør den oscaren gå til Lars Monsen!

Lenke til kommentar
Hiver meg på lasset med han/ hun som mente "300" var dårlig, jeg vil føye til "drit" foran dårlig....

Hva i allverden var det som gjorde at en haug med overbolede ehhh, nå holdt jeg på å være upolitisk ukorrekt.... sprøytebrunede sjøldiggere i speedobadebukser fra 70 tallet vimser rundt og grynter ut gryntete ulyder (i den nedre delen av toneskalaen)..... fikk en drøss med terningkast hos kinoanmelderene????

Og at det var Muslimer som tok seg litt nær av hvordan deres forfedre ble fremstilt.... Hallloooo, hvordan kunne de i det hele tatt vurdere noe som helst av innholdet på denne? Filmen var en overvektig svinefora, sjøldaua kalkun, som jeg ville gitt terningkast 0, (muligens -1, da det er vel max vakuum som en kan greie...) håper at denne aldri vil dukke opp igjen på en skjerm i nærheten av meg.... Reklamen for hårshampoo var mere givende enn filmen som fulgte..

Sånn, det var min aldeles uhildede og objektive mening :-)

Kunne ikke vært mer enig. :-)

Lenke til kommentar
300: vell, se på ting utenfor actionen, som manus, lyssetting, detaljer, kostymer m.m. Grunnen til at jeg likte den ;) og at David Wenham har en sinnsyk kul stemme.

Jeg må si meg imot det siste du skrev der. David Wenham har kul stemme? Ikke sjans. Han høres jo ut som en nerd som prøver så inderlig å høres kul ut.

Lenke til kommentar
Sweeney Todd:

Takk for en fin spoiler.

Slenger meg på her.

Sweeney Todd er jo en musikal og musikaler som oftest har en temmelig tynn historie. Musikken er jo herlig :wee:

Men likevel. Sweeney Todd har likevel ikke nok å gå på for å bli en generelt bra film.

Ja, musikaler pleier som regel å ha en tynn historie, likevel skal vi ikke se bort ifra at den ble veldig dratt opp av mediene da den ble laget. Vi får høre hvor historien har opprinnelse via medier, man får forventninger, og det ferdige resultatet er plutselig oppskryt.

Det jeg egentlig syns er mest synd, er at filmen hadde et potensiale om de bare gadd. Fylle ut tomrommene, lage den litt lengre, kanskje. Gitt oss forståelse på hva det dype i filmen sier. Da syns jeg heller den burde vært enda mer overflatisk, isteden for å prøve å gjøre den spesiell. Selv om jeg vet at den er skrevet fra før av, fremført på scenen mang en gang, så er det filmen det er snakk om nå. Tim Burton kunne lagd en kul film hvis han hadde gitt nok.

Jeg syns historien er så tørr at det er som om historiemakerne holder på å miste jobben. Emnene, sammenflettingen av karakterene. Nei, uff.

Håper egentlig jeg kan skylde på forventningene jeg hadde. Jeg trodde Tim Burton kunne gjort bedre.

Jeg håper og tror at jeg også kunne falt for sangene om filmen også hadde falt i smak.

(Husk at jeg ser bortifra alt annet enn historie nå. Jeg sier ikke at sangene er dårlige, heller ikke skuespillet. Ikke scenene og bildene vi får se heller.)

Lenke til kommentar
Sweeney Todd:

Takk for en fin spoiler.

Slenger meg på her.

Men likevel. Sweeney Todd har likevel ikke nok å gå på for å bli en generelt bra film.

Ja, musikaler pleier som regel å ha en tynn historie, likevel skal vi ikke se bort ifra at den ble veldig dratt opp av mediene da den ble laget. Vi får høre hvor historien har opprinnelse via medier, man får forventninger, og det ferdige resultatet er plutselig oppskryt.

Det jeg egentlig syns er mest synd, er at filmen hadde et potensiale om de bare gadd. Fylle ut tomrommene, lage den litt lengre, kanskje. Gitt oss forståelse på hva det dype i filmen sier. Da syns jeg heller den burde vært enda mer overflatisk, isteden for å prøve å gjøre den spesiell. Selv om jeg vet at den er skrevet fra før av, fremført på scenen mang en gang, så er det filmen det er snakk om nå. Tim Burton kunne lagd en kul film hvis han hadde gitt nok.

Jeg syns historien er så tørr at det er som om historiemakerne holder på å miste jobben. Emnene, sammenflettingen av karakterene. Nei, uff.

Håper egentlig jeg kan skylde på forventningene jeg hadde. Jeg trodde Tim Burton kunne gjort bedre.

Jeg håper og tror at jeg også kunne falt for sangene om filmen også hadde falt i smak.

(Husk at jeg ser bortifra alt annet enn historie nå. Jeg sier ikke at sangene er dårlige, heller ikke skuespillet. Ikke scenene og bildene vi får se heller.)

Okey. Du klarer å få fram tankene dine i ord, noe jeg er dårlig til. Jeg er helt enig alt du skriver her, skulle gjerne skrivd det samme på en like proff måte selv:)

Lenke til kommentar
Klarer du å vente når jeg sier at det er den mest episke filmen noensinne da? x)

Vel, du sier jo samtidig at jeg bør se episode 2 igjen også, så jeg tror jeg kan klare å styre meg. ;)

Neh, om du skal få fult utbytte av episode 3 så:) Men den er en meget episk og flott film uten å ha sett 2'ern like før også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...