Gå til innhold

Filmer andre sier er bra, men du aner ikke hvorfor

€uropa

Anbefalte innlegg

Batman Begins og Batman: The Dark Knight. Makan til overhypa filmer.

Den forrige serien Batman-filmer var mye bedre!

Michael Keaton er en bedre Batman enn Christian Bale, som i og for seg ligner litt for mye på Tom Cruise utseendemessig til at det er komfortabelt.

Jeg hadde ikke tenkt å se TDK, men som fan av mr. Ledger så følte jeg at jeg måtte gi den en sjanse, men så igjen kunne jeg ikke se den uten å ha sett Batman Begins først.

Men åh, de skuffa sånn. Folk sier de er så veldig mye bedre enn de forrige, men neida. Absolutt ikke. Og mr. Ledger skuffa som Joker. Jeg hadde forventa så mye mer. Dessverre ... Nei =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden dette er et klage emne vil jeg ta meg tid til å klage masse. :)

300:

Tidenes mest opphyppa film noensinne vil jeg si.. hva tenker dere folk som ser filmen og liker den? ser dere ikke på historien..

Greit, det er kule effekter, oppbrukt etter Sin City vil jeg si. Selvom kampene, og blodet er kult. Men holder det for en film?

En stund siden jeg så den, men hisorien går som følger: En mann fra et annet land, by whatever.. kommer til Sparta fordi dem trenger plass og vann. Spata har tydligvis vann, men de dreper han. Hvorfor?.. fordi han lurer på hvorfor en dame blander seg inn i mens mennene snakker. Det er jo sånn det er på den tiden. kvinner skal ikke blande seg inn i sånt. De dreper han.. Starter krig, sender ut 300 krigere til å beskytte Sparta. Attack 1: de vinner. Attack 2 (sterkere "bosser": de vinner igjen. Attack 3(enda sterkere bosser): de vinner. Og til slutt, fordi de ikke vil knele angriper de, og dør fordi fienden forsvarer seg selv.

Til slutt skal han "Faramir" duden fortelle hvorfor de 300 gjorde som de gjorde.. da er svaret "his wish was simple: Remember us"

Okey? de kriga og drepte fordi de ville bli husket som tøffinger i fremtiden.

Hva er problemstillingen i filmen? Sparta folka er utentvil badguysa. En 100% menningsløs krig i en film.

Sweeney Todd:

En morder som dreper folk, han dreper folk, dreper flere folk.. og blir drept til slutt. Hadde det vært en sann historie kunne det vært en interresang kortfilm på 15 min om de hadde lagd det istedenfor.

I am Legend: Remake av gamle katastrofe/zombie filmer, med bedre effekter. (hvorfor ser alle "zombie"-menneskene like ut?? Tok det for mye tid å designe forskjellige karakterer?

The Grudge 2: Latterlig dårlig. Husker jeg syntes 1'ern var skummel før. nå klarer jeg ikke ta den seriøst heller, så vil ta med The Grudge "serien" som oppskrytte skrekkfilmer.

Kill Bill: Off.. en film som baserer seg på kunn "revenge" var godtat da Desperado kom tidlig på 90-tallet engang.. også fordi Desperado har "glimt i øyet". Som en slags humor/overdrivi film. Men å lage akkuratt samme revenge greia nå, uten humor, og klare å dra den ut i 2 filmer, og alikevell bli så ekstremt populær synes jeg er en skam. Quentin Tarantino stjeler og tar over Robert Rodriguez's film.

Jeg må til slutt si det at hadde filmene vært så upopulære som dem fortjener hadde jag aldri klaget på dem, men disse filmene er etter min erfaring utrolig populære.. da fortjener de deng. :)

Og enda litt mer klaging til slutt!:)

Jeg blir så vanvittig irritert/trist over hva folk her inne sier om de nye Star Wars filmene. Hvordan kan man være så trangsynte og tenke så kort?

Først vil jeg si at jeg har hele livet vært blodig ekte fan av den orginale triologien.

Det går absolutt ikke ann å like de gamle men ikke de nye om man er en ekte Star Wars fan.

Manuset, hele historien i episode 1,2 og 3 var allerede lagd da "A New Hope" kom i 1977. Lucas hadde ikke teknologien til å lage det storslagne han så for seg i hodet sitt den gang.. så han kom med den geniale ideen og lage slutten av serien først, det som krevde minst "storslagenhet".

Folk her skrev at de 3 nye er filmene er lagd kun for å tjene penger, og at all vekt er lagt i effektene.

Unnskyld meg? er effektene så kule at dere ikke klarer å se dypere i filmene, at dere ikke klarer å se noe av historien bak effektene? Isåfall skjønner jeg at de orginale filmene passer bra for dere, der det er en simpel men kul historie hvor du ikke bruker opp all hjerne-kapasiteten til å se på effektene.

Er man fan og setter seg dypt inn i orginale-Star Wars's historie må man jo bare få gåsehud av at de klarer å pusle sammen hele historien og alle karakterene perfekt inn i det uferdige puslespillet Lucas begynte på.

Det er respektløst å se de nye Star Wars filmene å si at effektene er det eneste i filmene. Jeg er enig at det er teite småting innimellom som Star Wars godt kunne klart seg uten, men det er det så absolutt i de orginale filmene også.

The Phantom Menace er ekstremt viktig for å få en følelse av og sette oss inn i hvordan Star Wars universet er i gamle dager på den tiden. Den introduserer og viser oss Obi-Wan sitt liv til og med før Anakin kom inn i bildet, noe som er ekstremt viktig utifra hvor hemmelighets full Obi Wan er om fortiden sin i de orginale filmene. Vi får se hvordan senatet er, noe de nevner i de orginale, vi får se flere planeter noe som er viktig for å få Star Wars universet troverdig. Det helhetlig viktigste av alt for videre i historien er så klart Anakin. Noe hoveddelen av filmen dreier seg om, nemlig hvem Anakin er, hvordan han ble med jediene. og at Anakin er en så søt og snill gutt, og alikevell har mer Midi-Clorience (sterkere kraft) en Yoda gjør det ufattlig spennende å følge med videre i historien når man vet hvordan han har endt opp i de orginale filmene.

Attack Of The Clones er den mest unudvendige filmen av dem alle om man må klage. Der de drar opp en del "unudvendige" problem stillinger om man skal se overfladisk på alle Star Wars filmenes historie, men som alikevell er viktig for å få oss til å kjenne karakterene og Star Wars - unvierset fult ut. Det som er viktig i er oppstandelsen av klonekrigen, Anakin og Padmè's kjærlighet, Anakins arroganse og Anakins og Obi-Wan's vennskapelige fordhold.

Men det er da så absolutt lov å lage en 2 timers film ut ifra de viktige emnene?

Revenge Of The Sith. Føler ikke jeg trenger skrive noe om den, jeg håper alle ser noe mer en overfladiske effekter i den filmen.

De nye filmene er mye mer innviklet, dypere og faktisk bedre historie enn de orginale. Og alikevell har dem i så stor grad klart å legge vekt på effekter og action i de.. utrolig gjennomført! og dere som ikke klarer å se det i filmene synes jeg synd på, og at dere klager i tillegg uten å granske hva dere klager på synes jeg er uproft.

Jeg tar meg virkelig tid til historien i Star Wars, og jeg har stolthet nok til å si at dere som klager enten ikke klarer å se film, eller er stae og ikke klarer å åpne dere for noe nytt. Eller fordi mange småe unger liker bare de nye pga kul action og effekter, og ikke de gamle.. fordi de ser overfladisk på det, bryr seg ikke om dyp historie og ser etter noe annet i film en vi som er eldre. Pga det vil dere ikke være på "samme nivå" som de er å like noe såkalt barnslig?..

Kan dere være så snill å ta dere tid til å se filmene på nytt, også gi konstruktiv klaging på hvorfor de orginale er bra, og de nye er dårlige.?

Endret av Rino_
Lenke til kommentar
Siden dette er et klage emne vil jeg ta meg tid til å klage masse. :)

300:

Tidenes mest opphyppa film noensinne vil jeg si.. hva tenker dere folk som ser filmen og liker den? ser dere ikke på historien..

Greit, det er kule effekter, oppbrukt etter Sin City vil jeg si. Selvom kampene, og blodet er kult. Men holder det for en film?

En stund siden jeg så den, men hisorien går som følger: En mann fra et annet land, by whatever.. kommer til Sparta fordi dem trenger plass og vann. Spata har tydligvis vann, men de dreper han. Hvorfor?.. fordi han lurer på hvorfor en dame blander seg inn i mens mennene snakker. Det er jo sånn det er på den tiden. kvinner skal ikke blande seg inn i sånt. De dreper han.. Starter krig, sender ut 300 krigere til å beskytte Sparta. Attack 1: de vinner. Attack 2 (sterkere "bosser": de vinner igjen. Attack 3(enda sterkere bosser): de vinner. Og til slutt, fordi de ikke vil knele angriper de, og dør fordi fienden forsvarer seg selv.

Til slutt skal han "Faramir" duden fortelle hvorfor de 300 gjorde som de gjorde.. da er svaret "his wish was simple: Remember us"

Okey? de kriga og drepte fordi de ville bli husket som tøffinger i fremtiden.

Hva er problemstillingen i filmen? Sparta folka er utentvil badguysa. En 100% menningsløs krig i en film.

Hvis du ser 300 for historien tror jeg du har missforstått litt. Uansett har du tydligvis ikke fått den med deg. De kommer for å underlegge seg Sparta, det vil spartanerne ikke ha noe som helst av. De er fri og stolte menn.

Uansett 300 skal ikke være en historisk korekt eller veldig dyp film, den skal rett og slett bare være kul og det er den. Effekte og alt er kult. Kongen selv er drit rå, liker det at han spiser epple.

Filmen er bare kul og underholdene, man må bare la seg underholde. Som sakt det er ikke noe krav at en film må være så jævelig dyp for å være bra.

Tli slutt vil jeg si at trangsynt er du selv og at jeg nesten gråt når Bill reiste seg for å ta sine siste skritt.

Endret av Hjelpphp
Lenke til kommentar

300: vell, se på ting utenfor actionen, som manus, lyssetting, detaljer, kostymer m.m. Grunnen til at jeg likte den ;) og at David Wenham har en sinnsyk kul stemme.

Sweeney Todd: her ikke sett den ennå :ph34r: men Helena Bonham Carter er med, så må den sees :thumbup:

I Am Legend: Nå er vel strengt tatt "zombiene" ikke like da, men er enig at de kunne ha designet de bedre.

The Grudge: ikke noe å si på her :thumbup:

Kill bill: Det store problemet jeg har med disse filmene, er at uansett hvor mange ganger jeg ser den, uansett hvor mange ganger jeg blir fortalt historien, får jeg ikke ting til å passe min logiske (film?) sans :p nå kan jo det selvfølgelig diskuretes hvor god den er.

OKEY MIN TUR:

det er seint, jeg kommer tilbake til saken senere

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Kill Bill: Off.. en film som baserer seg på kunn "revenge" var godtat da Desperado kom tidlig på 90-tallet engang.. også fordi Desperado har "glimt i øyet". Som en slags humor/overdrivi film. Men å lage akkuratt samme revenge greia nå, uten humor, og klare å dra den ut i 2 filmer, og alikevell bli så ekstremt populær synes jeg er en skam. Quentin Tarantino stjeler og tar over Robert Rodriguez's film.

Ganske drøyt å se Kill Bill uten å legge merke til at den er laget med et glimt i øyet. Og Rodriguez er langtifra den eneste som har laget en hevnfilm. Forbanna søkt å koble de to filmene i det hele tatt, egentlig.

Og takk for Sweeney Todd-spoileren, ja. Tenkte du over at det fins folk som ikke har sett den?

Men det er da så absolutt lov å lage en 2 timers film ut ifra de viktige emnene?

Joda, men forsøk å gjøre dem bra, da. Jeg har ikke tenkt å se 2ern igjen, nei, og 3ern frister ikke særlig, hvis den er i samme gate. Hayden Christensen som Darth Vader, ffs. Takke meg til den gode gamle triologien.

Lenke til kommentar
rant

Du kaller folk barnslige fordi de ikke klarer å se en dypere mening med filmer, men alikevell har du ikke klart å forstå poenget med noen av de andre filmene du lister opp?

Greit nok at du ytrer meningene dine, men du bør kanskje gjøre 'litt' mer research før du poster et slik innlegg.

Lenke til kommentar

Filmen er bare kul og underholdene, man må bare la seg underholde. Som sakt det er ikke noe krav at en film må være så jævelig dyp for å være bra.

Nei, ikke sagt noe om at det skal være jævelig dypt heller.. Jeg liker ikke dype filmer. Men så mye cred som 300 har fått er så ufortjent. Noen må jo være enig meg, for at en film skal være en god film trenger den en historie! derfor jeg sier at jeg liker kampene i 300, ikke filmen i en helhet.

Den er verken nyskapende, har ingen historie, men har action. Etter den kom synes jeg det virker som at folk kaller det omtrent en av tidenes beste filmer. Så utrolig mange som har den filmen som topp 1.. jeg skjønner ikke at pure-action kan komme så langt.. den hadde vært godtatt som et Cartoon Network program fra min side: )

Om mannen de dreper på starten kom med en ond hensikt beklager jeg, må få sett den på nytt. Er det tillfellet mister jeg "stoltheten" å sier at krigen ikke er så meningsløs som jeg skal ha det til..

Lenke til kommentar

Ganske drøyt å se Kill Bill uten å legge merke til at den er laget med et glimt i øyet. Og Rodriguez er langtifra den eneste som har laget en hevnfilm. Forbanna søkt å koble de to filmene i det hele tatt, egentlig.

Og takk for Sweeney Todd-spoileren, ja. Tenkte du over at det fins folk som ikke har sett den?

Joda, men forsøk å gjøre dem bra, da. Jeg har ikke tenkt å se 2ern igjen, nei, og 3ern frister ikke særlig, hvis den er i samme gate. Hayden Christensen som Darth Vader, ffs. Takke meg til den gode gamle triologien.

Rodriguez er ikke den eneste som har lagd revenge film nei, men hans film kom langt, ble populær. greit nok. Men Kill Bill kom lenger, ble voldsomt pupulær. Det synes jeg er ufortjent:)

Beklager Sweeney Todd spoileren :/

Så var det Star Wars.. fysj! liker du den orginale triologien å lever deg inn i historien der _bør_ du virkelig åpne øynene for den nye, historien fortsetter (starter).. du har ikke engang sett episode 3?

Kan du kvitte deg med fordommene, se orginale triologien igjen, også se de nye og være like åpen til historien.

Vet om mange som har sett bare episode 2, da skjønner jeg ekstremt godt at man ikke liker Star Wars. Det er ingen god film.. men den er alikevell nudvendig for "Star Wars" i en helhet. Man må klare å se episode 1 og 2 sammtidig som man har den orginale triologien i bakhodet (tenker at unge Obi-Wan faktisk er Ben fra orginalen, tenke hvordan Luke kommer inn i bildet?, hvordan Darth Vader kommer inn i bildet?) Man skal klare å leve seg inn i at det faktisk er Star Wars man ser på, noe det faktisk er.. det er en del av de orginale filmene.. endelig har Lucas teknologien til å lage den storslagne starten på Star Wars sagaen han i så mange år har sett inni hodet sitt.

Det går virkelig ikke ann å virkelig like de orginale filmene også ikke engang ha sett episode 3.

Lenke til kommentar
jeg liker kampene i 300, ikke filmen i en helhet.

Du innser at det utsagnet faller på sin egen urimelighet? Det blir så selvmotsigende at jeg ikke gidder å kommentere det. Ops, gjorde det allikevel jeg.

utsagnet faller på sin egen urimlighet?.. Den ble desverre for innvikla for meg.

Selvmotsigende? er jeg selvmotsigende? Utdyp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...